Alles over de kattenbak

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 763
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Lovecat »

nellebel; hier precies zo! hier moet er ook altijd geplast/gepoept worden als ik de bakken kuis (ik heb er 3 voor 2 katten, dus genoeg keuze lijkt me) gelukkig kunnen ze met z'n tweeën niet alledrie de bakken bezetten, dus ik kan er altijd 1 schoonmaken terwijl de andere bakken 'bezet' worden....

Ook de kap is hier meer geliefd dan zonder kap. En ze houden elkaar ook in de gaten, als Mosa bij mij ligt en hij hoort Dex krassen aan de bak, dan MOET hij gaan kijken, doen ze altijd bij elkaar. Ook moeten ze perse uit elkaars bakje eten en ze laten het ook beiden toe van elkaar, dus no problem wat mij betreft...
Gebruikersavatar
truf
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 nov 2010 10:13

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door truf »

Adriana schreef:sinds wij biokat micro of andere fijne korrel van biokat gebruiken blijft er niks tussen de teentjes hangen want daar is het te fijn voor. met dat spul eigenlijk geen uitloop, dikke handdoek ervoor en hier is het opgelost!
Sinds gisteren gebruik ik ook biokat micro (boerenbond) en ben er erg tevreden over. Had eerst Kitty friend en catsan. Dat laatste was een ramp, de korrels zijn veel te groot en klondert slecht, stinkt en maakt troep.
Bedankt voor de goede tip.
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 763
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Lovecat »

Ik ben ook overgestapt op biokat op aanraden van hier. Ik, en vooral mijn katten, zijn erg tevreden hierover!
Goede prijs/kwaliteitsverhouding, goede klonten, geen stuif, geen uitloop (ahja, altijd wel een beetje he, maar daar heb ik een kruimeldief voor..) en spaarzaam in gebruik!

Ook namens mij bedankt voor de tip; ook over de 'niet officiële' kattenbakken; dat heeft mij zoveel gescheeld in kosten... In de ds hebben ze nooit zo'n goede tips ;)
Gebruikersavatar
Lidaju
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 17 mei 2010 20:39

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Lidaju »

Vanmiddag twee nieuwe kattenbakken gehaald met kap en deurtje voor maar 10 euro per stuk. (Praxis)

Vond het zonder kap toch teveel stinken, dus kijken of het scheelt. Ze vonden het deurtje gelukkig niet raar en gingen er gelijk in!
Groetjes van Appie en Yuci, en hun personeel: Jolien

En om nooit te vergeten: Baloe en Winnetou
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door katgevonden »

@ Jolien. Ik had er al zo een en heb nu ook een tweede aangeschaft! Precies dezelfde als bij de praxis alleen ik heb 20 euro bij de dierenwinkel betaald. Super kattenbak! Nu heb ik lekker dezelfde voor 10 euro.
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
daantje_xxx
Lynx
Lynx
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 jul 2009 21:50
Locatie: N-H

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door daantje_xxx »

@ Adriana: bedankt voor de tips!

Ik ben nu te lui om op zoek te gaan naar een frituurzeef, maar zal zeker onthouden! Denk ook niet dat het voor mij veel uitmaakt met 2 bakken.

Wij hadden eerst 1 bak voor 2 katten, totdat Loekie problemen kreeg met plassen. Het is toen onderzocht en was niet bacterieel. Ondertussen was ik al op speurtocht hoe het zou kunnen komen. Veelal zijn plasproblemen dus een gevolg van stress. Maar ik kan mijn kat niet vragen waar hij stress van heeft.
Dat kan van alles zijn, maar de goedkoopste mogelijkheid is een nieuwe bak erbij. Dit hebben wij gedaan en sindsdien nooit geen problemen meer.

Dus ja, hadden wij ook maar meteen 2 bakken gehaald.... of dweilemmers ;)

Ik heb nog een afwasteiltje (Die gebruikten wij toen Loekie ziek was als 2e bak). Ik ga dees gewoon ook in de wc zetten. Hebben ze een 3e keus!
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Meowth »

Adriana schreef:sinds wij biokat micro of andere fijne korrel van biokat gebruiken blijft er niks tussen de teentjes hangen want daar is het te fijn voor. met dat spul eigenlijk geen uitloop, dikke handdoek ervoor en hier is het opgelost!
Gebruik ik ook maar wel "last" van uitloop. Hader ook een handdoek voor gelegd, 2x dubbelgevouwen maar ging alsnog steeds scheef zitten door eroverheen lopen... Dus dat hielp niet.

Maar ja vind 't ook niet erg verder.
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door MarjanR »

daantje_xxx schreef:@ Adriana: bedankt voor de tips!

Ik ben nu te lui om op zoek te gaan naar een frituurzeef, maar zal zeker onthouden! Denk ook niet dat het voor mij veel uitmaakt met 2 bakken.
Ja, nou ik had toen der tijd ook nog maar 2 bakken staan (ik had alleen Teun en Moos nog) en ik ben toch op zoek gegaan naar een frituur mandje.
Want dat scheppen op de vroege morgen hing me de strot uit (avond mens, he). Daarbij laat m'n GVR ook enorme plassen, dus zijn klonten vielen aldoor uit elkaar. En Teun is een bodemplasser, maakt niet uit hoe hoog ik m'n bakken vul. Dus door ze helemaal leeg te gooien door de frituur mand kan ik gelijk de bodem schoonmaken.

Ik heb wat geknutseld met een gat in een plastic placemat zodat het mandje daar goed inviel, en dat boven op de emmer.
I-DE-AAL.
Frituur mandje kun je het beste bij een Chinese supermarkt halen, daar zijn ze goedkoper (ik heb die dingen wel voor 40 euro zien hangen... ik ken m'n limieten he...:lol:)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
daantje_xxx
Lynx
Lynx
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 jul 2009 21:50
Locatie: N-H

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door daantje_xxx »

hmm,`t heb wel zijn voordelen natuurlijk...

Heb alleen geen idee wat ik moet voorstellen bij een gat in een placemat zodat de zeef daarin past :eeh:

foto :?:
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Adriana »

diameter van emmer en mandje pasten niet en Marjan - er staat of in het fotoalbum of bij kattenbak een foto van - legt een stevige placemat over een emmer en in het gat van die placemat past het frituurmandje.
op mijn foto zie je een binnenemmer van een pedaalemmer en een passend frituurmandje, maar dat is toeval of goed zoeken, als je dat bij elkaar vindt.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door MarjanR »

Op deze pagina in m'n foto album staat de constructie :)

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 9&start=30
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
daantje_xxx
Lynx
Lynx
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 jul 2009 21:50
Locatie: N-H

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door daantje_xxx »

ik zie het!

Leuke placemat ! :grin: Wij hebben van die ovenwanten.
Jullie zijn slim!

Ik hou de winkels in de gaten!!
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Kattenbella »

Marjan, ik heb je foto van de constructie gezien, maar eerlijk gezegd snap ik echt niets van de werking daarvan :oops:
Ik heb verder wel genoten van je foto's en lag blauw om je neefje door het tunneltje :lol:
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door pearlsofpassion »

Als je klontvormend grit hebt gooi je gewoon de hele inhoud van de kattebak door de zeef. De klonten blijven liggen, wat in de emmer terechtkomt, kan terug in de kattenbak.
Heel snel en efficiënt en heel gemakkelijk om de kattenbak uit te soppen.

Werkt natuurlijk enkel bij goed klontvormend grit...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Meowth »

Dat kan ook wel met gewoon een rooster lijkt me. Fijn gaas van de bouwmarkt... Goedkoper en ik grotere maten te maken. En geen gedoe met een placemat.
Plaats reactie