Maar vrijwel dezelfde dat kreeg ik al problemen hij begon te niezen. Nu 3 dagen verder is het alleen maar verergert.
Vrijdag heb ik meteen contact opgenomen met het asiel (stadskanaal/groningen) die de meid aan de lijn verzocht me langs te komen omdat ze dacht dat het niesziekte was.
Eenmaal bij het asiel aangekomen was de dierenarts daar aanwezig en die onderzocht hem. Natuurlijk was er toen niks aan het katje te zien, en ook de dierenarts dacht niet dat het niesziekte was. Hij heeft hem toch 2 spuitjes gegeven 1 met? en 1 met antibiotica.
Ik nam de kat weer mee naar huis en geleidelijk aan kwamen er weer problemen. Hij heeft nu de volgende simptonen.
niezen
kokhalsen
Soms overgeven
Kwijl uit mondje
Is niet zo speels meer als eerst
Gaat afgezondert zitten
Mondje open bij ademhalen als hij op schoot ligt te slapen
Vreemde geluiden tijdens ademhalen
Hij eet wel gewoon (misschien wel teveel ik geef hem nu al minder bokjes. Hij krijgt kitten brokjes van Smolke. Of hij goed drinkt weet ik niet dat valt niet zo goed te zien.
Hij maakt dus af en toe ook kokhals bewegingen en soms heel heftig en komt er ook echt waterig/beetje slijmerig spul uit met een paar haartjes, dus geen haarballen. Als het spul er uit komt geeft hij ook een harde MIAUW gil.
Ik vind het erg zielig voor het beestje maar krijg het gevoel als ik hem weer naar het asiel/dierenarts breng dat hij dan weer ineens top fit is en er niks aan te zien is.
Hier heb ik nog een filmpje en ik moet zeggen dat het hier om een erg milde nies aanval gaat.
[youtube][/youtube]
* Kan het zijn dat hij ergens allergisch voor is? Hij komt niet buiten aangezien ik in een appartementjes op 2 hoog zit.
* misschien kan hij niet tegen mijn gaskachel?
* toch niesziekte?
Hij heeft 24-12-2010 een vaccinatie gehad. (type 13 en 14?) Het lijkt me dat hij ook ingeent is tegen niesziekte.
Wat moet ik nu doen? sowieso morgen maar weer bellen met het asiel. Maar straks kom ik daar weer en is er weer niks aan de hand....