Gregor doet een beetje gek!

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
Gregor
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 dec 2010 18:31

Gregor doet een beetje gek!

Bericht door Gregor »

Gregor ligt nu weer rustig naast mij op de bank, maar net was het anders.
Hij was naar de kattenbak geweest...toen hij weer in de kamer kwam ging hij met zijn voorpootjes omhoog en zijn kont omlaag schuiiven door de kamer..Het was heel erg gek om te zien..
Nu keek ik bij de kattenbak en toen zag ik dat er poep naast de kattenbak lag, ook was Gregor steeds heel zielig aan het miauwen.
Wat kan dat zijn?
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Gregor doet een beetje gek!

Bericht door katgevonden »

Misschien kon hij zijn poep wel moeilijk kwijt en bleef het er een beetje aan zijn gaatje hangen? En nam het daarom mee uit de kattenbak. En gle hij door dat nare gevoel aan zijn kont, op zijn bibs door de kamer. Beetje het idee van kont afvegen. Het miauwen kan wel komen doordat hij er geen raad mee wist. Dit is mijn spontaan idee van je verhaal. Dit gedrag zie je nog regelmatig bij honden ivm grassprietjes uit het gat, hahah. Maar hou het in de gaten zou ik zeggen!
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Gregor doet een beetje gek!

Bericht door pearlsofpassion »

Ja, meestal wordt het gedaan als er nog wat aan zijn kont is blijven hangen. Dat kan ook van een haar zijn of zo.
Als er niets is kan het zijn dat zijn anaalklieren hem last bezorgen en jeuken. Als hij het blijft doen kan je best even naar de DA gaan...
Hoe oud is hij nu? Want jonge katten hebben denk ik niet zo snel last van anaalklieren. Ik meen dat dat eerder iets voor katten is die de castreerleeftijd al voorbij zijn...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gregor
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 dec 2010 18:31

Re: Gregor doet een beetje gek!

Bericht door Gregor »

Gregor is een jaar oud(iets meer dan een jaar) Hij is al geholpen!
Daarna heeft hij het niet meer gedaan trouwens...ik heb hem even wat vlees gegeven zodat hij beter kan poepen..ook heb ik gekeken of het wormpjes zijn ook niet het geval!
Liefs
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Gregor doet een beetje gek!

Bericht door pearlsofpassion »

Dan zal het wel aan die poep gelegen hebben.
Niets om je verder zorgen over te maken dus ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie