Diepte waterbakje?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
truf
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 nov 2010 10:13

Diepte waterbakje?

Bericht door truf »

Mijn katje van 6 mnd wilt niet drinken uit de bakken. Ik heb verschillende bakjes overal staan met verschillende groottes dieptes. Hij heeft de voorkeur voor strommende water of plasjes water in de badkuip. Mijn vraag is welke diepte het beste is :?:
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: diepte waterbakje?

Bericht door katgevonden »

Ik denk dat een drinkfontein een goed idee zou zijn voor je katje. Ze zal de voorkeur hebben aan zuurstofarm, koud en vers water. Een drinkfontein kan dit allemaal bieden. Je hebt verschillende, kijk maar op zooplus?! Of marktplaats. Ik denk verder dat de diepte van de bak er niets mee te maken heeft. Misschien wel het materiaal.
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: diepte waterbakje?

Bericht door pearlsofpassion »

Ik denk dat je dan best een waterfontein kan aanschaffen.
Adriana heeft eentje dat niet gebruikt wordt bij haar, misschien even een pb'tje sturen?

Btw, je katje lijkt heel erg op mijn Luis! :-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: diepte waterbakje?

Bericht door ayla »

hier vinden ze de drinkfontein of een grote brede bak (afwasteil) fijn. Als de omtrek van een bakje klein is komen de snorharen tegen de randen aan, en dat vinden de heren niet prettig.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Diepte waterbakje?

Bericht door Adriana »

nee, de meeste katten houden er niet van hun snorharen te stoten, met eten trouwens ook niet. en het is handig om de drinkbak of schotel 10 cm hoog te zetten, anders moeten ze met hun kop helemaal naar beneden en bij sommige katten loopt dan de neus vol.
het is wel belangrijk dat je katje nu goed leert drinken voor later!
laten drinken van schotel met opstaande rand en voor het lekker heel klein beetje kattenmelk bij het water doen?
en eet- en drinkbakjes ver weg van de kattenbak zetten op een erg rustige plaats.
en welkom ;-) op het Forum!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
truf
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 nov 2010 10:13

Re: Diepte waterbakje?

Bericht door truf »

Dank je wel, ik zal hier in de keuken eens op zoek gaan naar een groter bakje en hem op een verhoging zetten.
Plaats reactie