Vuurwerk

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Vuurwerk

Bericht door katgevonden »

Nou ondertussen is het hier niet zo gezellig meer. De buurkinderen zijn lekker voor de deur bezig. Katie in de klerenkast en Mauw op de kast. Derwijl ze zich de hele dag met het kabiet schieten achter het huis groot hebben gehouden vinden ze dit maar niks. Ik ben expres thuis gebleven om te zien hoe het zal verlopen. Het is hun eerste jaarwisseling. Ik weet niet of ze er wat aan hebben maar ik ben er in elk geval. De honden ook, en die zijn gelukkig elk jaar weer relaxt. Misschien dat het wel verschil voor ze maakt dat de grote maatjes zo onverschrokken zijn?!
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Vuurwerk

Bericht door ayla »

Garfield heb ik sinds vanmiddag 16.30 niet meer gezien, behalve als hij even onder bank vandaan schoot om naar de slaapkamer te rennen. Felix daarentegen heeft een tijdlang vanavond tot 00.00 op zijn krabpaal gelegen en van 00.00 tot 1.20 samen met Garfield onder de bank gelegen.
Ben blij dat het voorbij is en hopelijk kunnen we morgen weer normaal de dag door.

Fijne jaarwisseling allemaal en hopelijk hebben alle katjes de nacht goed doorgemaakt.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Vuurwerk

Bericht door katgevonden »

Iedereen de beste wensen gewenst!!!
Hier verliep het allemaal super! De honden totaal niet bang en Mauw en Katie vielen ook reuze mee. Ondanks dat je kon zien dat ze zich niet helemaal op hun gemak voelden bleven ze op hun gewone plekken liggen. Katie werd toen het stil werd wel een beetje onzeker en heeft bij mij onder de deken steun gezocht. Nou dat mocht en zo heb ik mijn nacht naast Katie doorgebracht. Stiekem heb ik genoten van haar onzekerheid want ze heeft op deze manier nog nooit bij me gelegen, zooooooo gezellig!
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Vuurwerk

Bericht door castratenkoor »

Iedereen van mij ook de beste wensen voor 2011!!!

Katten hebben het goed doorstaan, Thijs wel schichtig van zonder naar beneden en weer terug.
Maar hij is gelukkig niet weer gaan gillen.
Bob doet het prima en is nu duidelijk ook prima in zijn hum.
Deel van de katten keek gezellig naar voorbij vliegende lichtjes.
Gelukkig geen knal-groep voor onze voordeur deze keer.

Op Rik had het wel een heel apart effect, die ontpopte zich tot zwart duveltje.
Mijn hele vingers en tenen zijn geperforeerd.
Misschien ook omdat het luik dicht zit. Maar ik had vooral de indruk dat het kwam door de knallen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Maureen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 69
Lid geworden op: 21 jan 2010 07:15

Re: Vuurwerk

Bericht door Maureen »

Ik heb Sloefke en Freddie opgesloten in de badkamer...... Freddie vond het vuurwerk maar niks en Sloef is zoveel buiten en ik wilde voorkomen dat ze in de stress zou schieten en een paar dagen niet thuis zou komen. De honden heb ik meegenomen naar mijn ouders, Floor is nergens bang van en Woezel kroop in me (dacht dat het andersom was)
Groetjes Maureen

RIP Amy en Fred en een kopke van Sloefke, Freddie en kleine Pleuntje
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Vuurwerk

Bericht door Aziraphale »

Hier ging het redelijk! 's Middags en begin vd avond vond Bo het erg interessant. Zat steeds voor het hoge doucheraampje en volgde alle flitsen. Om 0.00 gingen we samen proosten (met Jip & Janneke bubbels :lol:) en raakte Bo in de stress. Zat doodstil onder de bank/tussen het gordijn en bewoog amper :( Grote ogen erbij. We hebben hem maar laten gaan. Bella daarentegen vond het reuze interessant! Ze zat voor het raam, kwam af en toe flink knuffelen met ons, liep af en toe naar Bo, speelde lekker, rende naar de plaatsen toe waarvan ze dacht dat de harde knallen vandaan kwamen :lol:.

Bo droogde later weer wat op maar poe, wat was ons ventje bang! Nu rent hij rond alsof er niks aan de hand is ;)

Iedereen de beste wensen!!!
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Vuurwerk

Bericht door Cari »

Wat ben ik blij dat die ellende weer over is - ik HAAT het!
Yimper is van de katten het bangst, die heeft lange tijd onder het bed en achter de oven gebivakkeerd. Uiteindelijk vond hij zijn plekje dicht tegen mij aan met het rustgevende zware gewicht van Darrel half op zich, maar ja.... toen was het bijna 00.00 uur en dat was 'm toch echt te heftig. :???: En arme Senna... die heeft weer wat af liggen shaken :-( .
Allemaal de beste wensen!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Lidaju
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 17 mei 2010 20:39

Re: Vuurwerk

Bericht door Lidaju »

Hier 2 totaal niet bange katten!
Wij stonden voor ons huis te kijken naar het vuurwerk, en de katten zaten samen voor het raam alles te volgen. Ze vonden het leuk! En bleven ook heel lang zitten kijken
Groetjes van Appie en Yuci, en hun personeel: Jolien

En om nooit te vergeten: Baloe en Winnetou
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Vuurwerk

Bericht door castratenkoor »

Rik, Teun en Bram zijn ook heel niet bang, die vinden het erg spannend, leuk vliegende lichtjes.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Vuurwerk

Bericht door Dafpoetser »

Tommie, stoere kater als het is, was toch wel erg "opgewonden"...warme oortjes / neus...maar gaf (voor buitenstaanders) geen krimp...maar ik snap naast zijn expressieve hoofd, zijn lichaamstaal ook....hij kwam vaak even bij me, zo van: "het is toch wel OK hé?!"
De schat.
Ben trots op 'm!
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
tuintjes
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jun 2010 14:11
Locatie: broek in waterland

Re: Vuurwerk

Bericht door tuintjes »

ojee wat een reacties allemaal
maar goed ik heb ze redelijk rustig kunnen houden
omdat Emma het niet graag op de bak doet wilde ze even naar buiten om 9.00 uiur en toen was het stil
maar na 10 minuten begonnen ze met knallen en eerst wilde ze niet komen maar gelukkig werken snoepjes nog steeds.
En na 12 uur waren ze wel bang maar niet te angstig omdat we eerst met ze gespeeld hadden .
Bas was het minste bang ging op tafel liggen en kijken en Emma in de keuken op de aanrecht .
Maar om 2 uur toen het ergste voorbij was gingen ze rustig slapen.
Alleen vanmorgen wilde niet zo gauw naar buiten maar zaten binnen heerlijk te spelen.
omdat ik zelf niet zo happy ben met vuurwerk was het lastig omdat niet aan hun door te geven maar ik denk dat het me aardig gelukt is.
Allemaal bedankt voor de tips en ook voor allemaal een gezond en kattig 2011
gr. tineke
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Vuurwerk

Bericht door castratenkoor »

Goedzo Tommie!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Vuurwerk

Bericht door ayla »

Ja!! de rus is hier ook weer terug. Garfield wilde eigenlijk alleen nog maar onder de bank liggen, kwam wel om te eten en kopjes geven ook. Toen hij erachter kwam dat ik op de bank lag trok hij de dappere slofjes aan en kwam heel voorzichtig bij me liggen, alles in de gaten houdend. Nu ligt meneer weer op zijn oude plekje, boven de verwarming :)

Felix heeft er duidelijk het minst last van, kwam gisteravond wel de hele tijd kopjes geven en naar je opkijken met zo een blik van: is toch wel goed he?
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Spookysil
Poema
Poema
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 sep 2010 02:17
Locatie: Genemuiden

Re: Vuurwerk

Bericht door Spookysil »

Goeie reactie hier, Charlie is voor het raam gaan liggen en gefacineerd gekeken naar het vuurwerk!!
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.

Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Vuurwerk

Bericht door Peet »

Hier werden ze, toen het echt heftig werd met vuurwerk (niet eens in de straat, maar overal) toch wel onrustig en bangig.
M'n moeder is binnen gebleven bij de katten. Wel gezegd dat ze er niet op in moest gaan, wat ze ook niet gedaan heeft. (Manlief was werken)

Zelf ben ik naar buiten gegaan, naar de honden die in de kennels zitten. (1 was er met Leon mee, maar de dames zaten nog wel thuis)
Was eigenlijk bang dat er een vuurpijl ofzo in zou komen. Zeker bij het oudje, haar kennel ligt vol met stro vanwege de kou en haar oude lijfje.
Heb ze om de beurt uit de kennel gelaten in de tuin. Ze vonden het prachtig en waren alleen maar fel erop! Die zijn absoluut niet bang.

De katten kalmeerden gelukkig wel weer snel. Ben 1 uur naar bed gegaan en Chevy meegenomen, die vond het gelijk gezellig op bed. Dodge ligt normaal op het overkamertje op de strijkplank. Maar die heeft de hele nacht op bed gelegen.

Ook hebben ze trouwens de hele dag op bed gelegen :grin: . Maar dan bij Leon. ik moest werken en toen ik thuis kwam lagen ze heerlijk bij hem te slapen. Moe van alle stress waarschijnlijk.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Plaats reactie