Vuurwerk

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Vuurwerk

Bericht door jennli »

Ben benieuwd hoe onze katten reageren op vuurwerk. Dit is de eerste keer bij ons met oud en nieuw. Onze katten blijven sowieso binnen en ik wil hier en daar Valeriaandruppels verspreiden. Inmiddels vindt Saartje het ook heerlijk om tegen een kussentje met Valeriaan te liggen. Daarnaast verwacht ik dat de katten erg nieuwsgierig zullen zijn en aan het raam staan kijken. Pjotr verwacht ik misschien onder een stoel of onder het bed. Hij is ontzettend bang voor harde geluiden.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Vuurwerk

Bericht door katgevonden »

Ik realiseer me nu pas dat hier in verhouding met andere plaatsen eigenlijk niet wordt geknalt! Mauw en Katie gaan ook nog gewoon na buiten, en als er dan ergens in de veerste veerte een knal te horen is reageren ze er niet op. Goh wat bof ik met dit dorp.
Maar ik wens jullie en jullie katten veel succes en hoop dat het allemaal mee zal vallen!
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Vuurwerk

Bericht door Peet »

Ik ben ook benieuwd hoe ze er hier op reageren. We hebben nog geen ren. Maar zou die er wel staan dan zou zelfs de ren dichtgaan. Wil ze niet buiten hebben dan... zelfs niet in de ren.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Vuurwerk

Bericht door ayla »

hoi allemaal,

vraagje voor jullie. Mijn lieve Garfield zit nu al 2 uur onder de bank, doodsbang van al het vuurwerk. Vind het verschrikkelijk om te zien en vroeg me af of jullie nog tips hebben om het voor hem makkelijker te maken. Van feliway stekker wordt hij loom en beweegt niet meer. Weet dus niet of zo prettig voor hem is. Valeriaan nog nooit geprobeerd wellicht iets wat ik kan halen, gewoon bij drogist neem ik aan?
Zijn er verder nog handige tips? Buiten komt hij zowieso niet, en van mij mag hij onder de bank als hij dat veilig vind, maar vind het verschrikkelijk om te zien.

Verder wil hij dolgraag de slaapkamer in en onder het bed, maar normaliter mogen ze nooit in slaapkamer al willen ze dat dolgraag. Moet ik hiervoor een uitzondering maken? of opvoedkundig gezien hem ook nu niet erin laten omdat ik anders zijn "negatieve" gedrag beloon?

oftewel, lastig lastig en advies is gewenst.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Vuurwerk

Bericht door pearlsofpassion »

Als hij zich onder de bank ook veilig voelt is dat goed, als je ziet dat hij toch veeel liever naar de slaapkamer zou willen, dan moet je hem daar maar laten... Je moet het een beetje zelf weten.
Laat hem maar gewoon zitten waar hij zelf wil, en niet te veel aandacht aan schenken, anders bevestig je het. Je zou het eten en de bak iets dichterbij en iets verdekt op kunnen stellen zodat hij niet te ver moet en zich ook daar een beetje veilig voelt...

Verder gewoon licht buitensluiten (gordijnen dicht) en rustige muziek luid opzetten zodat hij de knallen minder opvallen. Gewoon tv kan ook helpen...

Iets anders weet ik ook niet...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Vuurwerk

Bericht door castratenkoor »

Valeriaandruppels kun je bij de apotheek halen, gewoon voor menselijk gebruik.
Hier knalt het er al flink op los, het kattenluik naar de ren zit dicht.
Geen katten die zich verstoppen tot nu toe, nog geen valeriaan gesprenkeld.
Als Garfield zich verstopt zou ik hem met rust laten, niet eronderuit trekken of zo.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Vuurwerk

Bericht door MarjanR »

Ha! Er ging net een dramatisch harde knal af hier ala lawine pijl!
Maar euh, Teun ligt nog (iets gespannen dat wel) in z'n mandje.
Saar keek op van het water drinken, en Moos ligt ontspannen door te pitten op de poef.
Lijkt veelbelovend voor morgen ;)

Arme Garfie toch :(
Ik weet niet hoe "afgedekt" de bank is?
Want je zou een soort hutje kunnen maken voor hem door vanaf de bank tot de grond een laken of deken te leggen. Dan ziet hij morgen ook geen flitsen enzo.
Of, ik weet niet of je de bench nog hebt, die weer terug zetten met een deken erover heen?
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Vuurwerk

Bericht door ayla »

laat hem inderdaad ook gewoon zitten, onderuit trekken is hier uit den boze. Hij mag zelf weten wat hij doet maar ik wil gewoonweg zeker weten dat ik er alles aan doe om het hem zo aangenaam mogelijk te maken. Kon ik af en toe maar in dat koppie van hem kijken....
Gordijnen zijn net dicht gegaan en meneer kwam aangerend, gaf wat kopjes, at wat en ligt nu in het hol van de krabpaal, ligt hij nooit maar het is goed wat hij doet. Aandacht schenk ik er inderdaad niet aan, niet opvoedkundig zoals jij al zegt Valerie.
Stomme geknal ook van die rotjochies. Vorig jaar is er een stukje ruit kapot geknald in huis, dus ik snap Garfield zijn angst volledig. Vind het zelf ook niet prettig en dat voelt hij natuurlijk ook haarfijn aan. kan zelf wel wat valeriaan gebruiken ;)

@Dinie, jij ook succes met je katjes! Hoe zijn jouw katten er meestal onder? Voor rikkie natuurlijk voor het eerst, maar de rest?
@Valerie, dank je wel voor het meedenken. Dat helpt, alleen al omdat ik weet dat ik niet de enige ben met dit probleem.
@Marjan, bench staat er nog steeds (altijd in huiskamer), met deken eroverheen en lekker plekje binnenin ( liggen ze ook vaak samen :)) bank staat in hoek en is laag, deken om af te dekken vind ik TOP idee! Ik gok dat Garfield de bank veiliger vind dan de bench, maar gisteravond toen hij ook al bang was ging hij wel in de bench liggen. Hij mag van mij doen wat hij wilt, maar zoals ik al zei, ik moet er alles aan gedaan hebben om het hem zo fijn mogelijk te maken :oops: . Wat fijn voor je katjes dat ze er nog niet veel aan vinden, houden zo!!!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Vuurwerk

Bericht door pearlsofpassion »

Oei, een stuk ruit kapot, dat is wel minder!

Dat vraag ik me ook altijd af... Als er zo'n zaken gebeuren, en je hebt binnenkatten, dan kunnen ze ontsnappen zonder dat je er wat aan kan doen. Beangstigend toch??

Ik heb altijd zo bang dat als ze ooit bij ons zouden inbreken (dan komen ze waarschijnlijk langs de garage) dat ze de katten de straat op sturen of iets aandoen! Zo bang heb ik daarvan!
Hebben jullie dat niet?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Vuurwerk

Bericht door JLC »

Hier wordt ook al flink geknald. Mijn katten mogen niet meer naar buiten, ondanks dat ik een met kattennet afgezette tuin heb. Ik merk toch wel dat ze zo nu en dan schrikken van de knallen. Ik heb de gordijnen en luxaflex dicht en tv aan.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Vuurwerk

Bericht door ayla »

toen die ruit sprong was ik doodsbang dat één van de katten eruit zou springen. Gelukkig waren ze te bang en zaten ze onder bank en konden we de ruit goed afplakken. katten in andere ruimte die nacht. Raam is weer gefixed en wij hebben natuurlijk al avontuur met Felix gehad. zoiets wil ik nooit meer mee maken.
Wij wonen 2 hoog, ben doodsbang dat ze ooit ontsnappen en niet weten wat ze moeten doen of waar ze heen moeten. Ken het gevoel dus helemaal Valerie.

net lekker natvoer en water neergezet bij mijn lieve Karretje (koosnaam garfield), meneer heeft er lekker van geknabbeld en is nu een rondtocht door huis aan het maken. een kat wiens buikje vol is is toch een stuk dapperder dan een kat met lege maag ;)
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
daantje_xxx
Lynx
Lynx
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 jul 2009 21:50
Locatie: N-H

Re: Vuurwerk

Bericht door daantje_xxx »

Hoi,

Sneu voor alle katjes die het zo eng vinden!

Ik schrok me vandaag ook een hoedje van een knal. Ben ziek, normaal overdag aan het werk. Dus krijg er niet veel van mee hoe het hier gaat.

Maar met al een aantal knal-dagen achter de rug gaat het goed hier. Of ze slapen erdoorheen of ze kijken ff op.
Er wordt hier niet heel dichtbij geknald omdat we in een flat wonen met nog een paar flats eromheen, is toch altijd minder activiteit buiten.

Wij doen de gordijnen dicht, lampjes aan, ook juist pal voor de gordijnen, om de flitsen tegen te gaan. En zorgen voor geluid van tv/radio.

Succes!
Gebruikersavatar
Lidaju
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 17 mei 2010 20:39

Re: Vuurwerk

Bericht door Lidaju »

Ja, dat stond hier pas wel in de regio krant, inbreker in huis, had niks mee kunnen nemen want de bewoners werden wakker van lawaai, maar de 2 perzen die nooit buiten kwamen waren wel ontsnapt.
Lekker dan!!
Groetjes van Appie en Yuci, en hun personeel: Jolien

En om nooit te vergeten: Baloe en Winnetou
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Vuurwerk

Bericht door pearlsofpassion »

Brrr... vreselijk...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Vuurwerk

Bericht door Ilone »

Hier is Pluis de bangerik. Zit de helft van de tijd achter de wasmachine, die staat in een apart hok boven. Heb al een paar dagen valeriaan gedruppeld.
Jammer dat ik er zelf niet de hele avond ben morgen, maar gelukkig zijn ze niet alleen morgen...
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Plaats reactie