2 katertjes

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
linky1997
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 dec 2010 22:41
Locatie: Zz City

Re: 2 katertjes

Bericht door linky1997 »

Oké zal het belletje afdoen
en aan Valerie : ik heb je Topic bekeken en inderdaad het is dezelfde situatie hoe heb jij dat opgelost ?
Knuffs van Mij , Panter (Kat) , Toulouse (kat) , Fleur (Konijn) , Hamtaro (Hamster) en Coci & Pepi(Vogels)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: 2 katertjes

Bericht door pearlsofpassion »

:-) Dat staat er ook in, maar je moet wel heel wat verderlezen :-)

Ik heb Luis erbij gehaald. En daarna met Kleintje aan het werk gegaan.
Ik heb het eens ergens in een topic een heel verhaal geschreven, maar nu vind ik het niet meer terug :-(
Het komt erop neer dat je de bange kat (Panter) zoveel mogelijk goede ervaringen op moet laten doen als de anderen in de buurt zijn. Oh, het is echt een heeel lang verhaal...
Er staat zeker als wat in mijn topic, meer naar het einde toe.

Als de jongste gewoon maar wil spelen, zit er echt niet veel anders op dan een speelkameraadje bij halen... Anders zal het niet veranderen en zelfs nog erger worden...
Verder kan valeriaandruppels erg veel helpen. Gewoon wat op kussentjes en speeltjes prenkelen. Daar houden ze erg van en dan gaan ze kopjes geven, knuffelen en vechten met dat voorwerp en zo zijn ze ontspannener naar elkaar toe. Het kan ook wet wat vlekken maken, dus daar wel op letten. alleszins, hier werkt valeriaan ontzettende goed. Als ik er te lang mee wacht, is het weer ruzie (van Kleintje haar kant). Ik doe het zo'n 2 keer per week...

Ik denk dat je best eens in de topics rondkijkt. Ergens moeten er verwijzingen staan naar waar ik een hele lange resem tips heb gegeven...
Het einde van mijn topic is inderdaad niet het einde van het verhaal. Momenteel kan Kleintje tegen de 2 jongens aanliggen, ruiken ze aan elkaar, begroeten elkaar, mogen mooi passeren en spelen soms zelfs samen. Dus, een heel ander gegeven dan in het einde van mijn topic toen ik nog dacht dat aanvaarding het hoogst mogelijk doel was. ;-)
Als je echt geïnteresseerd ben, kan je altijd eens in mijn album kijken want daar staat de rest van het verhaal, vooral pagina 5 (sluit mooi op het topic aan). Vanaf pagina 15 gaat het heel erg goed....

En ik zie net dat je katten naar buiten gaan. Dat zou je moeten vermijden. Dat heb ik ook ondervonden. Als ze naar buiten kunnen dan kunnen ze elkaar ontwijken en krijgen ze het gevoel dat elkaar kunnen wegjagen. Ze blijven dat dus maar proberen omdat ze het huis als van zichzelf beschouwen.... Zeker Panter zal dat blijven doen.
Hij moet beseffen dat Toulouse erbij hoort, en Toulouse moet dat ook gaan beseffen en ze moeten leren met elkaar samenleven, niet elkaar het leven zuur te maken en te 'winnen' om het maar zo te zeggen. Want daar zijn ze nu waarschijnlijk mee bezig...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
linky1997
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 dec 2010 22:41
Locatie: Zz City

Re: 2 katertjes

Bericht door linky1997 »

We hebben er ook al over gedacht om nog een speelkameraadje er bij te halen , maar tis onze papa die serieus daarop tegenwerkt ...
Maar ik ga zeker de Valeriaandruppels proberen maar waar kan je daar aan geraken ?
Echt bedankt voor de nuttige informatie =D
Knuffs van Mij , Panter (Kat) , Toulouse (kat) , Fleur (Konijn) , Hamtaro (Hamster) en Coci & Pepi(Vogels)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: 2 katertjes

Bericht door pearlsofpassion »

Apotheker, maar ook niet allemaal. Je moet er misschien even achter zoeken...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
linky1997
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 dec 2010 22:41
Locatie: Zz City

Re: 2 katertjes

Bericht door linky1997 »

Oké zal eens gaan vragen bij de lokale apothekers in onze omgeving .
Knuffs van Mij , Panter (Kat) , Toulouse (kat) , Fleur (Konijn) , Hamtaro (Hamster) en Coci & Pepi(Vogels)
Plaats reactie