Niet meer zindelijk

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
linky1997
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 dec 2010 22:41
Locatie: Zz City

Niet meer zindelijk

Bericht door linky1997 »

Hallo ,
Mijn jongste Kat Toulouse was tot heden zindelijk , maar de laatste paar dagen kunnen we haar niet alleen in huis laten of we zien dat ze ergens geplast heeft of gepoept heeft . We willen onze kleine met dit weer niet buiten steken , dus laten we haar als we weg gaan in de garage zitten waar ook de kattenbak staat , maar zelfs daar plast en poept ze gewoon op de grond als we dan thuis komen kan ze niet snel genoeg weg rennen en dan weten we dat ze weer in huis gedaan heeft ... (en ja hij kan altijd aan zijn kattenbak want ons huis en de garage zijn verbonden en als we weg gaan hoeven we alleen de deur toe te doen van de keuken naar de garage )

Weet iemand wat de reden is ? Want voorheen deed ze dat nooit .. :???:

Mvg Kalinka & Co :oops:
Knuffs van Mij , Panter (Kat) , Toulouse (kat) , Fleur (Konijn) , Hamtaro (Hamster) en Coci & Pepi(Vogels)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Niet meer zindelijk

Bericht door castratenkoor »

Ik zou de kat eerst bij de dierenarts na laten kijken of het geen medisch probleem is.
je hebt garages en garages, ik hoop dat die van jullie verwarmd is en dat de kat daar ook mandjes en krabpaal en zo heeft.
Lijkt me erg rigoreus als jullie lan en veel weg zijn de kat daar op te sluiten anders.

Verdere tips, meedere kattenbakken neerzetten, ook in huis, eventueel grote open bak voor de kat kopen.
Is er iets veranderd in huis? Nieuw meubel, nieuwe huisgenoot of zo?
Kan allemaal meespelen.
Geef de kat liefde en aandacht, speel met de kat enz enz .
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Niet meer zindelijk

Bericht door Sunnetje »

^ Kan me hier alleen bij aansluiten. Ik hoop inderdaad wel dat de garage ook verwarmd is en wel een beetje gezellig? anders voelt zo'n diertje zich ook niet echt happy denk ik.

Maar even langs de DA gaan kan nooit kwaad, veel onzindelijkheids problemen hebben een medische aard.
Is het niets medisch, dan inderdaad proberen een extra kattenbak neer te zetten (op een andere plek) .
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Niet meer zindelijk

Bericht door castratenkoor »

Je hebt twee katten lezen we uit het andere topic. Heb je wel genoeg kattenbakken?
Regel is het aantal katten + 1 - dus in jou geval 3 kattenbakken.
Ik zou niet alleen een bak in de garage zetten - maar ook binnen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
linky1997
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 dec 2010 22:41
Locatie: Zz City

Re: Niet meer zindelijk

Bericht door linky1997 »

Ja garage is verwarmd er er staat een mandje en krabpaal ^^
We zijn niet vaak weg of lang weg , maar normaal als we weg zijn steken we ze buiten , maar wegens dan het vaak vriest en onze Toulouse niet zo goed tegen kou kan laten we hem het liefst binnen . Over de 2de kat die gaat niet meer op de kattenbak , hij wil niet meer , maar doet ook nooit in huis en miauwt als hij buiten wilt om zijn behoeftes te doen , ook als we weg zijn en hij zit binnen (meestal op de boven verdieping ) doet onze oudste ook nooit in huis .
Maar ik vraag me af kan het zijn dat Toulouse in huis doet omdat hij de Alfa positie van Panter wil overpakken door het territorium af te bakenen ?
Knuffs van Mij , Panter (Kat) , Toulouse (kat) , Fleur (Konijn) , Hamtaro (Hamster) en Coci & Pepi(Vogels)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Niet meer zindelijk

Bericht door castratenkoor »

Dat is van afstand echt niet te beoordelen. probeer eerst eens genoeg bakken neer te zetten, 4 zou ik doen ook een hele grote opbergbak (Blokker - Hema)
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie