Snee in zijn kussentje

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Mloes
Kitten

Snee in zijn kussentje

Bericht door Mloes »

Mijn kater loopt sinds 3 dagen geleden mank, en ik heb ook al even naar het pootje gekeken en je zag in zijn kussentje een diepe snee zitten. Ik heb er een aantal keren al betadine op gedaan want dat moest ik van de DA de vorige keer ook doen toen die een diepe snee in zijn nek had. Maar nu 3 dagen later is er nog geen verbetering in gekomen. Ook al loopt hij dan zet hij zijn zere pootje gestrekt neer. Zou dit kunnen zijn omdat zijn pootje misschien wel gebroken is ? Of zal ik het nog even aankijken tot de snee genezen is?
Ik hoop dat iemand mij misschien hiermee zou kunnen helpen.

Groetjes Marloes
MarjanR
Tijger
Tijger

Re: Snee in zijn kussentje

Bericht door MarjanR »

Hi Marloes,

Ik zou voor de zekerheid de da toch even vragen om naar z'n pootje te kijken.
Dit gaat dan wel eventjes om een hond... maar toch.
Andy had een stuk glas in z'n pootje zitten, dat zat dieper in z'n kussentje en wij konden het zelf niet zien. Maar de da trok het sneetje toch iets verder open en zag toen wel een stuk glas zitten (hij heeft natuurlijk zo'n lamp daar ook voor).
Dus je hebt kans dat je beestje toch iets in z'n kussentje heeft waardoor het sneetje ook niet echt dicht wil.

sterkte
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Peet
Panter
Panter

Bericht door Peet »

Ik zou ook even langs de da gaan. Heel altijd erg moeilijk dit soort wondjes.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
jennli
Tijger
Tijger

Bericht door jennli »

Maui, onze stalkat had laatst haar kussentje geschaafd en liep ook mank. Haar pootje werd zelfs dik. Ben er mee naar de da gegaan. Hij heeft het goed ontsmet en nog een prikje ab gegeven. (een prikje, omdat tabletjes bij een buitenkat (zwerfkat) wat moeilijker concequent toe te dienen zijn. Na een dag of drie liep ze er weer normaal op. Zou zeker als hij na drie dagen nog erg veel last van zijn pootje heeft er even naar laten kijken.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Plaats reactie