Mijn schatjes voorgoed kwijt door fout van DA

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
josefien-pepsi
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 dec 2010 10:50

Mijn schatjes voorgoed kwijt door fout van DA

Bericht door josefien-pepsi »

3 weken geleden heb ik Josefien (12jr) en Pepsi (18jr) samen op advies van de DA inlaten slapen, mijn god wat een hel om dit besluit te moeten nemen, in een klap allebei weg.
Pepsi had ouderdom verschijnselen, binnen 2weken werd ze erg mager en at bijna niet meer, dus een afspraak gemaakt bij DA die wilde een nieronderzoek doen, 2dagen voor deze afspraak werd Josefien ook ziek, Josefien had al sinds 2008 een schildklierprobleem, DA gebeld en mocht ze samen meenemen voor onderzoek. Bij aankomst constateerde hij dat ze erg vermagerd waren en keek mij bezorgd aan waarop ik vol schoot en direct zei ''nee he dokter gaat u mij vertellen dat ik ze in moet laten slapen'' hij knikte. Mijn god dacht ik en kon even niet meer denken,wat Pepsi betreft heb ik het aangevoeld maar Josefien was ik niet op voorbereid. Ik moest nu een beslissing nemen, na wat over en weer vragen aan de DA de beslissing genomen om ze saampjes te laten gaan, met een gebroken hart heb ik gevraagt om ze SAMEN te laten sterven en SAMEN te laten cremeren en ik wilde hun as SAMEN terug om ze bij mij te hebben en ze een mooi plekje in huis te geven en met de gedachte om ze samen met mij mee te nemen op de dag dat ik ooit zelf zou gaan. Tot mijn groote verdriet krijg ik gisteren een brief (attentievermelding) van het SHCN dierenuitvaart in Leidschendam, met de mededeling dat Josefien en Pepsi individueel van andere dieren zijn verstrooid over de Noordzee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik dacht dat ik kapot ging, wat????????? ik heb vanochtend contact opgenomen met het SHCN en zij vertelden mij dat er bij hun in het systeem stond dat ik niet gebeld wilde worden, wat normaal de procedure is voordat ze over gaan tot crematie voor evt. wensen van de eigenaar, en het verstrooien op deze manier dan de procedure dan is bij crematie. Ik ben gelijk verhaal gaan halen bij de DA, die was er nog niet, gevraagt aan de assistente wat er mis is gegaan, zij wist nog goed te vertellen wat mijn wens was, ik kreeg het begeleidingsformulier te zien van de vervoersdienst DMH en tot mijn verbazing zat daar een kopie voor de eigenaar, ik dus, bij en stond het vakje ''niet bellen'' aangestreept en bij de regel ''akkoordverklaring eigenaar'' stond een handtekening op die niet van mij was. Ik ben echt heel woest en vooral verdrietig. Ik heb ook gelijk mijn rechtbijstand ingeschakeld voor juridische hulp deze emotionele schade heeft echt een enorme inpakt op mij en dadelijk komen ook nog de rekeningen binnen.De DA heeft ook nog niet gebeld terwijl ik gevraagt heb mij z.s.m. te bellen om duidelijkheid te krijgen.
Heeft iemand hier ook zo'n nare ervaring meegemaakt?
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Mijn schatjes voorgoed kwijt door fout van DA.

Bericht door Peet »

Jemig, wat een ontzettend rot verhaal zeg. Ben je je schatjes allebei in 1x kwijt... en dan nog zoiets ellendigs er achteraan. Ik hoop dat je kunt vinden waar het fout gegaan is, en dan een héél goed gesprek. Zou ook zeker dan goed laten weten wat ik ervan vind!

Heel veel sterkte..
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
josefien-pepsi
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 dec 2010 10:50

Re: Mijn schatjes voorgoed kwijt door fout van DA.

Bericht door josefien-pepsi »

Thanx Peet, ik moest het echt even van me afschrijven mijn hart doet heel veel pijn op dit moment, maar goed ik gas zo maar werken even mijn zinnen proberen te verzetten.

grtjes
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Mijn schatjes voorgoed kwijt door fout van DA

Bericht door Peet »

Logisch toch dat je het van je af moet schrijven, het is ook niet nix zeg... Werk ze voor straks.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Mijn schatjes voorgoed kwijt door fout van DA

Bericht door Kattenbella »

Wat vreselijk! Eerst beide katten in laten slapen en dan dit ook nog :-( Ik heb het zelf gelukkig nooit meegemaakt, maar een kennis van mij wel. Ze was er helemaal stuk van.

Voor jou, heel veel sterkte!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
JC Anja

Re: Mijn schatjes voorgoed kwijt door fout van DA

Bericht door JC Anja »

Wat een verhaal,Josephien. 2 van je lievelingen in één klap kwijt en dan dit er nog bovenop.Wens je heel veel sterkte toe en succes met de rechtsbijstand.Ook al krijg je hier de as van je twee lieverds niet meer mee terug.Liefs,Anja
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Mijn schatjes voorgoed kwijt door fout van DA

Bericht door jennli »

Jeetje ongelofelijk. Dat is echt heel naar! Ik wens je heel veel sterkte. Ik kan je vraag helaas niet beantwoorden.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Mijn schatjes voorgoed kwijt door fout van DA

Bericht door Cari »

Jeetje Josefien, wat een drama :-( ! Je 2 katten allebei moeten laten inslapen en dan niet de as meer terug kunnen krijgen. Ik zou echt RAZEND zijn :twisted: . Mensen klooien wat af en dat is ook de reden dat ik een dier nooit uit handen geef. Ik blijf er zelf bij en wacht tijdens de crematie. Maar goed, daar heb jij niets aan. Ik leef heel erg met je mee en goed dat je je rechtsbijstand erbij hebt gehaald.
Ik wens je heel veel sterkte!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Mijn schatjes voorgoed kwijt door fout van DA

Bericht door castratenkoor »

Wat een vreselijk fout, ik heb er geen woorden voor.
Sterkte met de leegte die achterblijft.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Mijn schatjes voorgoed kwijt door fout van DA

Bericht door Ilone »

Jeetje zeg, wat een lompe fout!!
Ik zou ook razend zijn :-(
Heel veel sterkte!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Mijn schatjes voorgoed kwijt door fout van DA

Bericht door JLC »

Wat vreselijk. Ik wens je allereerst heel veel sterkte met het verlies van je katten.
Ik ben verder benieuwd hoe het afloopt met eventuele gerechtelijke stappen via je rechtsbijstandverzekeraar. Hiermee wens ik je veel succes.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
josefien-pepsi
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 dec 2010 10:50

Re: Mijn schatjes voorgoed kwijt door fout van DA

Bericht door josefien-pepsi »

De DA heeft mij eindelijk gebeld maar pas laat in de middag. Mooi verhaal had hij hoor deze vreselijke man, hij dacht dat omdat ik zoveel verdriet had niet gebeld wilde worden en omdat ik zoveel verdriet had geen formulieren wilde invullen. Ik heb hem echt heel verdrietig vertelt dat dit nog veel meer pijn doet dan ze in te laten slapen omdat ik nu besef dat ze echt ziek waren en het vreselijk egoistisch zou zijn om hun leventje nog een paar maanden te rekken, dit doet meer pijn omdat ik het geen plekje meer kan geven ze zijn nu definitief weg.Hij bood zijn excuses aan en dacht goed te handelen, allemaal heel aardig bedacht, maar het zijn MIJN katje en ik had duidelijk gezegd saampjes cremeren en saampjes terug bij mij in een doosje, ik had notabene al bijna een urn gekocht. Hij kwam maar met een lulverhaal dat de meeste mensen dit en dat, ik zeg tegen hem dat dit mij niets interreseerde het zijn mijn katjes en hij heeft het recht niet om voor mij te beslissen. Maar goed hij heeft wel toegegeven dat hij op deze manier gehandeld heeft en ik ga hier echt mee aan de bak ik ga echt zorgen dat deze fouten niet meer bij iemand ander kunnen gebeuren, wat een maloot zeg met zn ´´ik dacht, ik dacht. ik dacht´´pfff ik kan hier echt niets mee ze zijn voorgoed weg snik.

Iedereen bedankt voor de lieve berichtjes x
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Mijn schatjes voorgoed kwijt door fout van DA

Bericht door Catfish »

Wat een verhaal.........
Ik zou die man ook wel kunnen wurgen ja. :twisted:
Maar daar heb jij niks aan (maar als je hulp nodig hebt..).
Goed dat je je rechtsbijstand in hebt geschakeld, ik hoop dat "ik dacht-ik dacht-kloothommel er wat van leert.
Sterkte!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Mijn schatjes voorgoed kwijt door fout van DA

Bericht door ]-marjolein-[ »

Oh wat erg :shock:
Ik zou flippen, echt. Wat een lompe *&^$%# om voor jóu te denken dat je na zo'n zware beslissing en je beide maatjes kwijt bent en dan de as niet terug zou willen.
Heel veel sterkte, en succes met de rechtsbijstand.
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Mijn schatjes voorgoed kwijt door fout van DA

Bericht door Peet »

Wat een kletsverhaal van die da... echt grote onzin.
Geloof dat ik aardig wat naar zijn hoofd zou geslingerd hebben... of anders m'n man wel.
Wat denkt zo'n klojo wel niet om alles voor een ander in te vullen...

Ik hoop echt dat je dit een plekje kunt geven, zal niet makkelijk zijn.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Plaats reactie