Ik heb een lastig vraag om antwoord op te geven. Maar wilde het toch even delen. Misschien dat iemand toch een verklaring heeft ofzo.
Sinds ongeveer twee weken miauwt Diesel. Ik vind het een zielige/ klaag mauw. Zo'n lange hoge uitgerekte mauw. Diesel is niet zo'n 'prater'. Hij miauwt weleens, maar veel minder dan Muis. Hij doet dit iedere avond 1 tot 3 keer een paar minuten lang.
Als hij deze 'klaagzang' laat horen staat hij altijd in de gang. Ik probeer er achter te komen waar precies en of hij ergens naar kijkt ofzo. Maar steeds als ik het hoor en stiekem probeer te kijken dan heeft hij dit door en loopt dan weg of naar me toe.
Maar volgens mij, wat ik heb kunnen ontdekken, staat hij voor een open deur (met zijn hoofd gericht naar de ruimte ('washok') Net of hij daar wat ziet?????? Of wat wil....maar wat?
Ik heb het geprobeerd te negeren en meestal kan ik het niet laten om te vragen wat er is. (haha alsof ik antwoord krijg). Hij komt dan naar me toe, staart rechts overeind. Bij mij wekt het medelijden op. Ik heb zoiets van: 'wat is er nou manneke' Het komt onrustig en ontevreden over.
Maar misschien 'lees' ik zijn gedrag wel helemaal verkeerd.
Muis ligt ondertussen gewoon te chillen in haar mandje of hangt bij me op schoot. Die heeft nergens last van.
Diesel is soweiso geen schoothanger maar heeft zo zijn persiodes dat hij wel lekker tegen me aankruipt. Soms dagen achter elkaar soms ook weer dagen niet. Nu heeft hij dat al een hele tijd niet meer gedaan. Ik heb geen idee of dit in verband staat met zijn ' ontevreden mauwen'.
Hij is verder actief, wil dolgraag spelen. Soms denk ik weleens dat hij zich verveeld...dat hij het liefst 24 uur speelt. Het is altijd al een kat met meer 'onrust in zijn kont' als Muis. Maar nu voel ik me echt een beetje vervelend. Ik heb echt het gevoel dat ik hem tekort doe ofzo. Dat hij ergens 'mee zit'. Maar wat dan??
Hij ligt nu lekker tevreden (oogjes half dicht) te hangen voor de kachel. Het is dus niet constant zo.....maar toch, het zit me niet helemaal lekker.
Iemand iets hierover te zeggen. Toevallig herkenning w.b. het mauwen voor een open deur? (Hij kon eerst nog weleens ongeveer hetzelfde mauwen voor de dichte deur van de keuken.....maar dat was duidelijke communicatie natuurlijk: 'deur open vrouwmens'