Hoe herken je ziekte?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
katgevonden
Poema
Poema

Re: Hoe herken je ziekte?

Bericht door katgevonden »

sorry maar ik denk dat ik weer eens niet duidelijk was in mijn beschrijving!
Mauw heeft chronische niesziekte en kan dus andere katten besmetten.
Katie heeft haar eerste enting gehad toen Mauw er nog niet was.
Katie lijkt nu met een verzwakte vorm van niesziekte besmet en kan daarom nu niet haar enting krijgen. De DA adviseerd dit pas over een maand te doen om te voorkomen dat ze echt ziek wordt. Dus de enting wordt wel ingehaalt!
Mauw is ook nog niet geent omdat ik hem pas een maand heb en de verschijnselen bij stress erger worden. De DA adviseerde om hem 3 maand na de castratie te enten omdat hij dan gewend is aan zijn huis en de stress van de narcose ook verdwenen zal zijn.
Mijn vraag was echter of ik op een of de ander manier iets voor de katjes kan doen, zonder AB of dergelijke. En of ik iets kan doen om te voorkomen dat Katie ook chronische niesziekte krijgt. Zoals al gezegt zal de virus juist door de enting uitbreken en de DA is niet kapot van AB geven, maar volgens hem is er verder geen andere behandeling mogelijk en zal hij pas AB geven bij ergnstigere sypthomen. Ik heb ondertussen het een en ander gevonden
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Oh, wauw, zo had ik het inderdaad niet begrepen.

Wel, dan ben ik volmondig met je DA eens! ;-)

Maar ik weet verder spijtig genoeg geen tips. Gewoon uit de tocht halen, en warme slaapplekjes voorzien. De oogjes proper houden (ookal doen ze dat ook wel zelf), neusje proper houden.
Misschien dat ze graag eens warm water drinken, ale niet heet natuurlijk!
Ons meisje die chronische heeft wil altijd eerst eens drinken van het warme water dat ik aan de kippen geef (zodat het niet zo snel zou bevriezen), en ikzelf vind iets warm ook wel leuk als ik verkouden ben...Maar ik weet niet of dat helpt...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
katgevonden
Poema
Poema

Bericht door katgevonden »

wat de plekken betreft zit het wel goed. Ze hebben plekjes tegen de verwarming en op de verwarmig. Een frisse neus kunnen ze hier ook halen want de tuin is helemaal afgeschermt met net, dus andere katten kunnen ook niet gauw besmet raken dat is uiteraad helemaal ideaal. En tochten doet het hier gelukkig niet! Kan ik ook niet tegen!!! Wat het warme water betreft, ik zal proberen of ze het lusten. Normaal zijn ze juist gek op het koude water uit het drinkfortein.Warme kattenmelk vinden ze in elk geval wel mega lekker.
Op de site die adriana adviseerde heb ik veel info gevonden en het een of ander besteld.

Adriana, ik zal je op de hoogde houden!
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Ik zou ze wel binnen houden. Kleintje heeft het als ze buiten loopt constant, maar als ze binnen zit bijna nooit...

Je kan er gewoon van op aan, als ik ze buiten laat dat ze 's avond begint te niezen.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie