Overgeven

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Re: Overgeven

Bericht door Miranda »

Ja, ik bel morgen met de da.
Kleine porties eet ze al. 's Morgens eten ze wat alvorens ze een frisse neus gaan halen en daarna ook zo nu en dan een aantal happen verspreid over de dag.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5490
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Overgeven

Bericht door nellebel »

Hoi Miranda
Wil je niet ongerust maken, maar onze Nellie had dit ook. Echt projectiel braken. Dan leek het alsof je een groot glas vocht voluit over de grond had gegooid en echt ver. Zij bleek uiteindelijk bloedkanker en een maagtumor te hebben. de DA deed het eerst af als psychisch, toen als nierprobleem (maar dat was onzin bleek later, haar nierwaardes weken af omdat ze al zoveel had gebraakt). Zij deed het soms een tijd niet, en dan weer 3x per dag.
Lees een tijd terug dat in dit zelfde onderwerp ook iemand was met een kat met dezelfde klachten en uiteindelijk dezeflde diagnose.
Laat je kat in ieder geval goed nakijken.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Re: Overgeven

Bericht door Miranda »

Dank Nellebel, heb om 12 uur een afspraak. Hoe ben je hier achter gekomen?
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5490
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Overgeven

Bericht door nellebel »

Door een fout van de DA die erbij kwam (hij gaf pillen tegen schildklier) en hierdoor klachten 10000x verergerden zijn we uiteindelijk doorgestuurd naar wageningen naar een internist. Die had het euvel binnen een kwartier al ontdekt (goed bloedprikken algemene waardes ipv alleen maar nierwaardes door mijn DA). en verder door het klachtenpatroon werd het de internist al snel duidelijk. Voor haar waren we te laat. Ze konden niets meer voor haar doen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Re: Overgeven

Bericht door Miranda »

Heftig! Wat voor klachten had jullie kat naast het braken?
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Re: Overgeven

Bericht door Miranda »

Ik ben weer terug.
Mitho is getemperatuurd, maar geen koorts. Vacht glanst mooi, geen zieke indruk. Wel een íets te dikke buik voor mevrouw, maar kon ermee door... mede door de sterilisatie, type hangbuik.

Fijne dierenarts deze; ze was lief voor Mitho, die nieuwsgierig rondkeek en heeft heel lang de buik bevoeld. Gelukkig kon ze niks voelen, terwijl ik het lange voelen verontrustend vond, is ze echt goed aan het voelen geweest.
Toen nog longen beluisterd en zo, pupillen, etc., maar ze kon zo niks vinden.

Ze wil eerst een haarbal uitsluiten, die kan dwars zitten en er niet uit willen, maar het vocht gaat er wel bij langs, wat de waterachtige kots verklaart, maar de haarbal komt niet mee (hooguit wat losse haren).
Twee pilletjes verspreid geven over drie dagen (2x per dag een 1/4 pil, houd een halve over) meegekregen tegen de misselijkheid en om de weg weer vrij te maken van binnen en een pasta die de haarbal moet aanpakken.

Dan zijn we zondag klaar met pillen en pasta en mocht de situatie dan onveranderd zijn gebleven, maandag weer bellen en urine opvangen óf als dat niet wil óf als het nog net zo erg is, dan meteen bloed afnemen.
Gaat het maandag beter, dan een week aankijken.
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Re: Overgeven

Bericht door Miranda »

Een update:

Het leek hier goed te gaan met Mitho. Vanaf donderdag pilletjes gehad en haarbalpasta en geen gespuug meer gezien.
Helaas gebeurde het gisteravond weer tweemaal en lag de hele vloer bezaaid, tja, echt projectiel spugen. Het kan niet anders dan dat ze is blijven spugen, maar ik daarvan niks gezien heb omdat ze ook buiten komt natuurlijk.

Dus vanmiddag om half 5 gaan ze bloed afnemen. Laten we 'hopen' op verhoogde nierwaardes en niet op leukemie of zoiets dergelijks.
Kan ik die kant weer op met haar. Zo zielig, ze is zo lief in de auto, maar vind er natuurlijk niets aan en helemaal niet zo vlot achter elkaar. Maar we hopen op meer duidelijkheid!
Ben benieuwd hoe lang uitslagen duren, heb nog nooit zoiets bij de hand gehad bij dieren. Iemand van jullie wel?
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Overgeven

Bericht door Kattenbella »

Ja, hier heel vaak en dezelfde dag heb ik altijd de uitslagen.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Re: Overgeven

Bericht door Miranda »

Helaas bleek ze nierfalen stadium 2 te hebben, zie topic 'Pluisje', daar heb ik mijn bericht aan toegevoegd.
Gebruikersavatar
metalmeisje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 okt 2010 20:09
Locatie: Maastricht

Re: Overgeven

Bericht door metalmeisje »

Wat kan er aan de hand zijn met kittens van vier maanden die niet schrokken bij het eten, heel levenslustig en speels zijn en eigenlijk kerngezond, behalve dan dat ze af en toe wat halfverteerde brokjes, eh, teruggeven aan het baasje? :')
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Overgeven

Bericht door Roos en Minousch »

Evewn een bezoekje aan een da brengen, met een kitten van 4 maanden moet je geen risico nemen.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
metalmeisje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 okt 2010 20:09
Locatie: Maastricht

Re: Overgeven

Bericht door metalmeisje »

Ik ben laatst al geweest en ze zei dat het niet zoveel kwaad kon omdat ze verder niet ziek zijn, maar als het blijft ga ik deze week weer inderdaad :)
Gebruikersavatar
Kadavir
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 jan 2011 14:29

Re: Overgeven

Bericht door Kadavir »

Mijn lieve nieuwe poes heeft twee nachtjes bij mij in bed mogen slapen.
Ik ben twee keer wakker geworden van haar, omdat ze een geluid maakte wat ze ook maakte voordat ze afgelopen zondag maakte voordat ze overgaf op de vloer, maar de afgelopen 2 nachten kwam er verder geen baaksel of iets. Is dit iets waar ik me zorgen om moet maken?

edit: er kwamen alleen maar fijngekauwde brokjes tevoorschijn, geen bloed.
Ik las iets over wormen? Ik ben nog aan het wachten op haar paspoort wat wordt opgestuurd, waarop haar inentingen staan en ik denk ook haar wormenkuurpillen..
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Overgeven

Bericht door pearlsofpassion »

Dat kan wijzen op een haarbal.
De meeste katten lossen dit op door gras te eten.
Tarwegras is het beste en je kan gewoon tarwekorrels in de natuurwinkel kopen en die uitzaaien. Na een weekje heb je gras. Als je kat het nodig heeft zal hij er dan zelf wel van eten.

Maar daar kan je nu niet op wachten.
Er bestaat anti-haarbalpasta die het helpt wegwerken, maar ik weet niet waar je dat kan krijgen.
Vaak lossen ze het zelf op hoor, maar zo'n haar kan ook verstopt geraken in de darmen als ze het er niet uit krijgen. Dan kan je het met een licht laxerend middel oplossen, maar je kan het natuurlijk beter voorkomen.
Waarschijnlijk weet de DA wel wat je het best kan doen, gewoon even bellen.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Kadavir
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 jan 2011 14:29

Re: Overgeven

Bericht door Kadavir »

Okee dankjewel :)
Die eerste keer was het echter geen haarbal en ik kam haar wel vaak, maargoed dan kan het alsnog natuurlijk.
Ik zie dat ze bij zooplus wel zo'n pasta's hebben, maar dan ga ik liever even langs de dierenwinkel morgen, net wat sneller en zonder verzendkosten.

Bovendien wil ik sowieso nog wel met haar naar de DA, er is een gratis gebitscontrole deze maand :)
Plaats reactie