Hmmm, misschien...
Maar zo jong is ze niet meer... Twee jaar is al serieus volwassen en eigen zinnetje. Zeker omdat ze nog niet gesteriliseerd is, is dat toch wel een moeilijkere poes dan een kittentje...
Sommige katten, die zich aan soortgenoten optrekken, komen juist veel sneller los en vertrouwen veel sneller met een maatje, juist omdat ze daar voorbeeld aan nemen en zich niet zo alleen voelen. Dan gaat de stress juist veel sneller weg doordat ze het vertrouwen van de nieuwe kat af kan kijken.
In een nieuw huis, kan je er volgens mijn heel goed een nieuwe kat bij zetten, zonder dat het extra stress geeft, omdat alles toch al nieuw is. Nu draait ze al wat bij, en het zal wel op zijn pootjes terechtkomen zonder vriendje ook.
Maar ik blijf bij mijn standpunt dat je het best kan vragen aan de vorige eigenaar of ze veel met haar zusje optrok, of ruzie maakte. En als ze vriendjes waren zou ik ze echt een vriendje bij geven, want dan gaat ze daar ongelooflijk blij mee zijn en nooit meer eenzaam zijn. En een kat die zich goed in haar vel voelt is een stuk aanhankelijker en evenwichtiger!
Ik zeg dan ook niet dat dat katje er direct moet komen, als ze vanuit zichzelf al mooi bijdraait naar jou toe, maar ik zou ook niet zeggen dat het echt niet kan nu. Dat klopt volgens mij niet...
Maar zoals gezegd, eerst steriliseren...

Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)