Hoe bewaren jullie de knabbels?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Anne
Tijger
Tijger

Hoe bewaren jullie de knabbels?

Bericht door Anne »

Onlangs heb ik bij zooplus 10 kilo sanabella sensitieve besteld na het lezen van goede beoordelingen. Ik denk erover om de volgende keer 2 zakken van 10 kilo te bestellen omdat dat iets voordeliger is maar ik weet niet of het goed blijft als je de zak onaangebroken bewaart in een (vochtige) schuur? Weet iemand of dat kan?
Ik heb een bewaarton met luchtafsluitend deksel waar ik de ene zak geopend wel in kan bewaren,
ik denk dat ik er drie maandjes mee vooruit kan, dat ligt eraan hoe veel die monsters eten ;-)
Maar goed, ik twijfel dus of die ene zak dan, ook al is die dicht, wel goed blijft want onze schuur is best wel vochtig 8-)
grt Anne, Hobbel 14 Pluto 5 Louie 4 Donna 3 Pino en Pip 1 Yoshe 0 en Lora (hond) 2

rust zacht alle engeltjes
Nyncke
Tijger
Tijger
Contacteer:

Re: Hoe bewaren jullie de knabbels?

Bericht door Nyncke »

Wat staat er op de verpakking over bewaren?
Daar zou ik me aan houden.
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Een nog dichte zak kun je denk ik beter niet in een vochtige schuur bewaren, ik denk beter kamertemperatuur. Ik koop altijd 10 X 7 kg Orijen en zet dat allemaal op zolder. Per 10 is het 10% goedkoper. En de open zak gaat bij mij in een bewaarbox met deksel.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Ik bewaar de zak gewoon in de keuken en doe een deel ervan in een afsluitbox en de rest van de zak sluit ik heel goed af met tape. Zo weinig mogelijk lucht erin en helemaal potdicht tapen... Die open ik dus maar een keer of 4, telkens ik de andere box vul, die ik wel 3 x daags open natuurlijk...

Denken jullie dat de dichtgetapte zak ook nog eens in een ton steken verschil zou maken? De zak zelf is toch ook luchtdicht?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Een open zak is korter houdbaar. Ik doe 2 weken ongeveer met een zak. 7 kg zakken op 8 katten. Ik zou bv geen 10 kg zakken kopen als je maar 1 of 2 katten hebt, dat gaat ten koste van de kwaliteit.
Hoeveel weken een open zak houdbaar is weet ook ik niet, zal ook per soort verschillend zijn denk ik. de zak goed dichttapen lijkt me prima, maar ook dan moet je er geen 2 maanden mee doen als hij open is.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

En in de koelkast zetten zal ook wel niet helpen zeker? :lol:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

:lol: Nee volgens mij hoort dat niet in de koelkast ;-)

De houdbaarheidsdatum is 25-15-2012, maar zoals ik al zei de schuur is vochtig, er is wel verwarming aanwezig die aanstaat maar sommige dingen worden best wel klam.

Helaas hebben wij hier in huis geen zolder of extra kamer over :-x We hebben een soort van kruipzolder wat vol staat met andere dingen zoals kerstspullen e.d.
We hebben wel een kelderkast maar die staat ook nog tjokkievol, inclusief wasmachine e.d.
Ik zou nog een zak onder mijn bed kunnen bewaren maar ben bang dat de poezen daar op de 1 of andere manier bij kunnen komen, vooral als ze weten wat het is.
grt Anne, Hobbel 14 Pluto 5 Louie 4 Donna 3 Pino en Pip 1 Yoshe 0 en Lora (hond) 2

Nyncke
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door Nyncke »

Maar staat er niet bv op droog en donker bewaren oid?
Als er namelijk niet opstaat dat je het droog moet bewaren, zou ik het wel in de schuur zetten. Dan is de zak kennelijk genoeg bescherming.
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

bedankt Nyncke voor het snelle meedenken :-P
Ik ben net weer even naar de schuur gelopen om het te controleren en er staat alleen bij dat het koel bewaard moet worden, 20 graden celsius.
Nou is het in de schuur wel koud, al brand de verwarming daar wel
Er staat verder niks op over droog en donker bewaren

Nyncke
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door Nyncke »

Koel en 20 graden?

20 graden is bij kamertemperatuur.
Koel is plm 7 graden.

Heb je niet toevallig een termometertje zodat je de temp. in de schuur kunt meten.
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Hmmm.... Hier staat de zak gewoon in de keuken en ze komen er niet aan...

En kan je het anders niet in een juttezak steken of zo? Dat ze de zak niet herkennen? Als hij open is gaat hij toch in een ton he? Dus dan linken ze het eten toch aan de ton en niet aan de zak in kwestie?
Of kan je hem desnoods niet in een kast steken, of ergens in een hoekje van je toiletkamertje? Ik veronderstel dat je katten daar toch niet komen?

Ik denk maar he... Ik denk toch ook dat vochtig bewaren echt geen goed idee is...
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

De schuur is koud, laatst was het water in de droger bevroren, raampje boven de deur staat ook altijd open dus ik maak me geen zorgen. Minder als 20 graden in ieder geval.
Ik kijk even hoelang ik met deze zak doe en als ik het echt niet vertrouw dan moet hij maar onder het bed in een jutezak of zo iets of in een (schone)vuilniszak

katgevonden
Poema
Poema

Bericht door katgevonden »

en misschien een bewaardoos van kunststof voor onder het bed??? Kunnen ze zeker niet stiekem gaan snoepen, hihi.
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

Ja dat kan ook natuurlijk, helemaal catproof

Plaats reactie