Hoi,
ik las je verhaal en wilde ook nog even reageren. Ik denk dat het inderdaad met heel veel geduld en veel vertrouwen goed moet komen.
Zelf heb ik ruim vier maanden geleden twee broertjes (Alfred en Jodocus....

)van drie maanden oud geadopteerd. Ze zijn geboren op een boerderij en voordat ze bij het asiel kwamen, zo goed als nooit in aanraking geweest met mensen. Toen ze net bij mij woonden, waren ze dan ook erg bang en schoten weg bij iedere beweging die ik maakte. Dat ging snel beter, toen ze merkten dat ik degene was met het eten.....

Alfred kwam al snel wat aaitjes halen en na ongeveer een maand kwam hij voor de eerste keer op de bank bij me liggen, op schoot en helemaal genieten. Jodocus doet dat eigenlijk nog steeds niet. Ik pak hem er soms zelf bij als Alfred naast me ligt. Hij blijft dan wel een kwartier tot half uur goed liggen, gaat ook slapen en geeft kopjes. Maar dan heeft hij het ook ineens helemaal gehad en als hij wakker word, snelt hij snel weg. Het lijkt wel alsof hij dan even schrikt dat hij zich overgeeft en het weer even heel eng vind.
Sinds een week of twee komt hij wel steeds vaker op de bank liggen. Hij komt niet tegen of bij mij liggen, maar komt echt bij zijn broertje liggen en accepteert dat hij dan ook bij mij ligt. Gisteren voor de eerste keer kwam hij ook even aan mijn schoot ruiken (uit zichzelf) en zette twee pootjes op mijn been. Zo zie je, het gaat heel langzaam, maar als ze echt willen, zoeken ze het gezelschap zelf op. En de ene kat is inderdaad een stuk knuffeliger dan de andere. Alfred moet ik echt af en toe van mijn schoot afzetten en dan een hele boze blik richting mij aandoen, en bij Jodocus was ik gisteren al heel blij dat hij op de bank komt even ruiken!
Nogmaals, ik denk echt dat het een kwestie is van veel geduld en iedere dag weer een beetje meer vertrouwen kweken. Nu ligt hij dan misschien in de badkamer, volgende keer ligt hij misschien al in de woonkamer en zo komt hij wellicht steeds een beetje dichterbij. Geniet ervan!