Wat had je altijd al voor je kat willen hebben?
- Jacquelientje
- Huiskat
- Contacteer:
Wat had je altijd al voor je kat willen hebben?
Ik maak al een tijdje kattenspullen, maar ik ben benieuwd waar jullie naar opzoek zijn.
Is er iets voor de kat wat je nergens kunt vinden, of wat zou je graag willen zien met betrekking tot kattenspullen?
Zou je bv een speciaal slaapplekje willen voor de kat of een kattenbak die nietzo standaard is als die je nu hebt.
Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!
Is er iets voor de kat wat je nergens kunt vinden, of wat zou je graag willen zien met betrekking tot kattenspullen?
Zou je bv een speciaal slaapplekje willen voor de kat of een kattenbak die nietzo standaard is als die je nu hebt.
Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!
- pearlsofpassion
- Tijger
Re: Wat had je altijd al voor je kat willen hebben?
Ik vind het altijd spijtig dat de kamertjes in krabpalen steeds te klein zijn om 2 volgroeide katten gemakkelijk te bevatten. Als kitten geraken ze er nog wel in, maar volgroeid zijn er nog maar weinig krabpaalholletjes die groot genoeg zijn.
Is het verder niet mogelijk om speelmuizen die je kan opwinden te ontwerpen. Ze moeten er dus wel tegen kunnen van gevangen en geklopt te worden, maar toch 'uit zichzelf' kunnen lopen (rijden dus he
). Ik had vroeger zo'n opwindkikker uit ijzer (niet voor de katten) en ik denk dat dat wel leuk zou zijn voor katten. Zo'n muis die heel snel vooruitgaat en veel van richting verandert, die zich omkeerd als hij ergens tegen bots en zo... je zou hem kunnen opwinden met een sleuteltje dat er er in moet brengen er erna weer eruithalen voor je hem loslaat. Dat is toch iets dat je met een hengel nooit kan nabootsen. Het probleem is enkel dat ze hem misschien stuk kunnen maken of zich aan bezeren en dat mag natuurlijk niet....
Verder vind ik ook steeds dat kattebakken zo klein zijn, maar wss zijn ze wel te vinden (of alternatieven) die groot genoeg zijn, dus daar is waarschijnlijk niet echt vraag naar.
Ook een goed idee is extra grote trappelzakjes met kattenaantrekkende kruiden zoals Dinie er heeft van haar vriendin. Die in de winkel zijn altijd zo klein om deftig tegen te trappelen.
Voor de rest denk ik dat zowat alles aanwezig is. Hangmatjes aan de radiators vind ik een super idee, alleen spijtig dat wij enkel gaskachels hebben...
Ik vind wel dat zowat alles voor katten vaak klein is en niet voorzien om grote en zware katten. Onze Cuzco is echt geen grote kat ( 4,8 kg) maar hij past toch maar heel net boven op de krabton. Het zou toch veel leuker zijn als hij wat uitgestrekter kon liggen. En ook hier passen Cuzco en Luis er eigenlijk niet samen op ookal proberen ze dat af en toe wel eens... Dat vind ik wel spijtig.
Ook zijn de huisjes en villa's van in het winkeltje bij Rob een grote hit, maar heb ik dat nog nergens anders gezien. Iedereen gaat er ook speciaal bij Rob om (ook omdat het een goed excuus is voor een minimeeting natuurlijk
) , dus ik veronderstel dat anderen ze ook niet vinden. De meeste katten zijn er helemaal weg van (te vinden in zowat elk album
). Dus zeker een aanrader!
Ik hoop dat je er wat aan hebt. Ik ben ook benieuwd naar wat anderen nog gaan zeggen.
Is het verder niet mogelijk om speelmuizen die je kan opwinden te ontwerpen. Ze moeten er dus wel tegen kunnen van gevangen en geklopt te worden, maar toch 'uit zichzelf' kunnen lopen (rijden dus he

Verder vind ik ook steeds dat kattebakken zo klein zijn, maar wss zijn ze wel te vinden (of alternatieven) die groot genoeg zijn, dus daar is waarschijnlijk niet echt vraag naar.
Ook een goed idee is extra grote trappelzakjes met kattenaantrekkende kruiden zoals Dinie er heeft van haar vriendin. Die in de winkel zijn altijd zo klein om deftig tegen te trappelen.
Voor de rest denk ik dat zowat alles aanwezig is. Hangmatjes aan de radiators vind ik een super idee, alleen spijtig dat wij enkel gaskachels hebben...
Ik vind wel dat zowat alles voor katten vaak klein is en niet voorzien om grote en zware katten. Onze Cuzco is echt geen grote kat ( 4,8 kg) maar hij past toch maar heel net boven op de krabton. Het zou toch veel leuker zijn als hij wat uitgestrekter kon liggen. En ook hier passen Cuzco en Luis er eigenlijk niet samen op ookal proberen ze dat af en toe wel eens... Dat vind ik wel spijtig.
Ook zijn de huisjes en villa's van in het winkeltje bij Rob een grote hit, maar heb ik dat nog nergens anders gezien. Iedereen gaat er ook speciaal bij Rob om (ook omdat het een goed excuus is voor een minimeeting natuurlijk

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Ik ben ook benieuwd naar wat anderen nog gaan zeggen.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
De plankjes bij de standaard krabpalen zijn ook erg aan de kleine kant, dus een plateauverbreder ofzo zou wel wat zijn. Die je dan vervolgens gewoon op je krabpaal kan schroeven ofzo.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
But if you try sometimes you just might find you get what you need
De villa's en huisjes zijn gewoon via internet te bestellen, dus als je niet in de buurt van Rob woont, kun je alsnog in bezit van het huisje komen hoor!
*Dexter & *Mosa
Voor mij mogen de krabpalen wel wat langer zijn, zodat de kat zich helemaal kan uitreken bij het krabben.
Ook lijkt het me leuk voor de katten (en handig voor ons :P) als er een speeltje zou zijn (een muis ofzo) dat op afstandsbediening te besturen is. We hebben op het moment wel muisjes die je naar achter moet trekken en dan los moet laten maar als ze ergens tegen aan rijden staan ze stil en moet je er weer na toe lopen, en vaak is dat net onder de bank of een kast:P
Ook lijkt het me leuk voor de katten (en handig voor ons :P) als er een speeltje zou zijn (een muis ofzo) dat op afstandsbediening te besturen is. We hebben op het moment wel muisjes die je naar achter moet trekken en dan los moet laten maar als ze ergens tegen aan rijden staan ze stil en moet je er weer na toe lopen, en vaak is dat net onder de bank of een kast:P
- Kattenbella
- Tijger
Voor hier is er behoefte aan kattenspullen die schoon te maken zijn. De meeste klimpalen zijn van spaanplaat bekleed met een bontje die niet goed schoon te maken is. Als je leden van de vrijwillige brandweer hebt zoals ik hier kan je deze dingen na een weekje al weggooien.
Ik heb hier al iemand gevonden die prachtige dingen maakt voor mijn katten, die groot zijn en hygienisch.
Spullen van hout of plastic dus met eventueel kleedjes die je vast kan maken en uit kan wassen.
Ik heb hier al iemand gevonden die prachtige dingen maakt voor mijn katten, die groot zijn en hygienisch.
Spullen van hout of plastic dus met eventueel kleedjes die je vast kan maken en uit kan wassen.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Ik laat mijn krabpalen naar eigen ontwerp maken van hout met ribbelvloerbedekking op de palen en hoogpolig tapijt op de ligkommen. Mijn palen zijn zo hoog dat Bob er rechtop tegenaan kan staan.
Tapijt is allemaal te vervangen en dat gebeurt dan ook regelmatig, die gast komt gewoon hier en ligt ook wel eens op zijn knietjes in de ren.
Hij kijkt nergens gek van op, vloerbedekkingplaat op de vensterbank, krabpoefje om te bankhangen.
Tapijt is allemaal te vervangen en dat gebeurt dan ook regelmatig, die gast komt gewoon hier en ligt ook wel eens op zijn knietjes in de ren.
Hij kijkt nergens gek van op, vloerbedekkingplaat op de vensterbank, krabpoefje om te bankhangen.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
- Kattenbella
- Tijger
Dinie heb je foto's daarvan? Vloerbedeking is op mijn klimding ook te vervangen trouwens.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Wat heb ik altijd al voor mijn kat wilen hebben????? een speelkameraadje....en dat heeft ze sinds vorige week.
Ha ha flauw.
Ha ha flauw.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie