Siberische kat of een Britse korthaar als tweede kater?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
larsver
Kitten

Siberische kat of een Britse korthaar als tweede kater?

Bericht door larsver »

Mijn vriendin en ik hadden onlangs een britse langhaar aangekocht en tevens een week daarna een Sibeer ( beide katers), ze deden het super samen! Helaas hebben we afgelopen week onze Napoleon( de britse langhaar) in moeten laten slapen, omdat FIP geconstateerd was. Het verdriet is nog steeds wel groot, maar voor onze Sibeer(Nero) willen we graag een speelmaatje erbij gaan zoeken.

Afbeelding Onze Napoleon

De cattery waar we Napoleon hebben aangekocht heeft ons een nieuwe kitten aangeboden, maar dat duurt minstens nog een half jaar voordat we er 1 op kunnen komen halen.

Onze Nero is een sociale, maar wel dominante kater. Hij houd erg van knuffelen ook naar toen der tijd Napoleon toe. Verder is die lekker speels.

Afbeelding Onze Nero

In de toekomst komt er zo ie zo een britse langhaar bij. Maar we willen graag al een maatje voor Nero hebben anders ziet ie vaak alleen, omdat mijn vriendin en ik allebei 40 uur werken. Wat zouden jullie ons aan kunnen raden. Wij zitten erg te twijfelen tussen een 2e Sibeer of een Britse korthaar. We willen graag balans tussen de katten behouden nu, maar ook in de toekomst.

Graag horen wij jullie mening.
RKoot
Kitten

Re: Siberische kat of een Britse korthaar als tweede kater?

Bericht door RKoot »

ik zou een kleine vrouwjes kitten kopen dan kunnen ze elkaar goed vermaken.
en wat voor soort je wil moet je zelf weten wat elke soort heeft zijn eigen karakter.
hopelijk kan je hier iets mee!

het is trouwens een schatje, dus zoek een leuk maatje voor hem.
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

@RKoot
Dit bericht is al redelijk oud, ik denk niet dat de poster nog zal komen kijken...

En waarom een vrouwtje? Je vroeg vandaag zelf nog om raad hierover, dus ik snap het niet goed...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
MarjanR
Tijger
Tijger

Bericht door MarjanR »

Oh wat jammer dat we dit topic dan gemist hebben :(
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Plaats reactie