Wie kan Dexter aan?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Re: Wie kan Dexter aan?

Bericht door pearlsofpassion »

Ah, dan is het gewoon spelen hoor Natasja!!
Zoals je het nu beschrijft is het doodgewoon normaal stoeien!! Dat is super goed!! Hier mag je super blij mee zijn want ze vinden elkaar gewoon heel erg leuk en hebben super veel plezier samen!!
Ik vond al dat het niet helemaal klopte... :-)

Dus geen zorgen meer! Geniet ervan!! Ze zijn gewoon zot van spelen samen. Dat is bijten, meppen, robbertje vechten en verassings- of voorspelde aanvallen :lol: Grappig stoeien!
Het is heel erg normaal dat er af en toe eentje wat te wild is en de andere even schrikt. Zeker na 1 dag!!! Dit is echt ongelooflijk goed! Zelfs piepen af en toe of een grommetje is normaal. Zo leren ze elkaar hoe ver ze mogen gaan. Zo voeden ze elkaar op! Spelende kinderen roepen ook wel eens AU ;-)

Als het echt vechten is, dan twijfel je er niet over, dan weet je het! Vechtende katten klinkt alsof er iemand vermoord wordt! Dat is echt een gekrijs.

Ze zullen dan wel eten als ze honger hebben zeker. Wel in het oog houden natuurlijk.

Ik bedoelde ook dat als V zou willen eten en Dex hem weg zou jagen van het bakje, dan zou je Dex even kunnen afleiden. Apart in een kamer steken kan ik me voorstellen dat er dan niet aan eten gedacht wordt. Zolang als Dex V niet actief wegjaagt bij het bakje is er ook geen probleem. Gewoon een beetje in het oog houden dat ze allebei genoeg eten. Maar momenteel denken ze waarschijnlijk alleen aan spelen en aan elkaar. Misschien zijn ze vanavond wel wat meer vermoeid en kan je dan nog eens met eten proberen.
Misschien dat V wel Carnibest lust en dat Dex dan wel zal volgen?

Veel plezier ermee! Relax en geniet van je spelende jongens! ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Catfish
Tijger
Tijger

Bericht door Catfish »

Dat klinkt geweldig, Natasja!
Ik ben blij voor je, ik heb er vertrouwen in dat dit helemaal goed komt!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Adriana

Bericht door Adriana »

lieve bezorgde poezenmmoeder, zoals Stella en Valerie ook al schrijven: het gaat geweldig! Dexter is heel erg veel aan het inhalen en leeft zich helemaal uit en Veetje vindt dat prachtig. en doet van harte mee!
mràh mràh is roepen en uitdagen en dat is wat jij verongelijkte geluidjes noemt van Dexter en niks anders dan: kom op jòh, zullen we nog even..?
het sjeest en rollebolt en belaagt elkaar, speelt tikkertje en stoeit en worstelt.
zo goed voor de ontwikkeling van hun spieren en hun onderlinge gedrag en skeletopbouw! en jij komt er niet meer aan te pas, hihi! iedereen met kleuterkatten heeft daar foto's van en die zijn allemaal bewogen: één wolk kattenbont en dolle pret!

goeie beslissing en goeie keuze, Veetje doet het prima en Dex komt helemaal bij.
en jij bent er voor de knuffels en het voer en zij hebben elkaar helemaal gevonden.
Veetje kan ook wat Sanabelle mee-eten samen met Dex en verder natvoer en Orijen-brokjes en klein beetje vlees en/of eidooier en veel drinken.
geen zorgen, t brengt een heleboel vrolijkheid in huis en geniet er maar lekker van!
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Dat komt helemaal goed met die twee, die gaan heel veel aan elkaar hebben.

Ik zou zeker geen Whiskas nat voer meer geven, is funest voor Dexter.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

Hoi Natasja
Klinkt inderdaad supergoed hoor. En het veranderd reuze snel. Bij ons kunnen die 2 al niet meer zonder elkaar. En ik heb hem vrijdag gehaald, dus dat is bij jou ook al snel zo. (misschien zelfsnu al). Flippie liet Sjefke eerst ook niet echt eten of op de bak. Voornamelijk doordat ze overal bij wilde zijn en hem dan tikjes gaf met haar poot. Haar afleiden door iets lekkers te geven (maar haar wel in dezelfde ruimte gelaten) werkte prima. De eerste keren controleerde ze ook de kattebak als hij erop was geweest. Nu doet ze dat niet meer. Ze durft steeds beter die kleine zijn plaats te wijzen, en i kzie nu gewoon dat die kleine helemaal op haar vertrouwd. Als hij alleen is (vanmorgen liep Flippie met mij naar beneden en Sjefke bleef boven met mijn man) begint hij me toch te piepen. Nou Flippie stoof naar boven en samen kwamen ze weer terug.
Ook V zal Dex als grote beschermer gaan zien, maar daarvoor moet hij wel even zijn plaats kennen.
Veel succes en genieten van je schatjes.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

Fijn dat het zo goed gaat :-P
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

rust zacht alle engeltjes
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

He natasja
Hoe is het met de 2 schatjes nu?
Dex al gewend aan zijn nieuwe maatje?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie