Hartruis

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Patriciavt
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 sep 2010 00:01

Re: Hartruis

Bericht door Patriciavt »

Mijn kat is gisteren op controle geweest. Vlekken bij de longen zijn weg, is dus ws toch een infectie geweest (vermoedelijk, het heeft in ieder geval op AB gereageerd)
Haar hartslag was 50 slagen per minuut minder als vorige week, beide keren in stress-toestand. Vorige week (1e x DA was het 250, nu 200)
Thuis in rust ademt ze zo'n 24x per minuut (was zo slim om thuis te kijken in rust, maar hartslag kon ik niet goed voelen, ze was ónwijs aan het spinnen) en dat is uitstekend.

Minoes krijgt nu de Fortekor, waar ze altijd mee door moet blijven gaan, en de bloedverdunners welke ze ook altijd moet blijven gebruiken, maar 1x in de 3 dagen. Heb dus nu een prachtig schema thuis hangen zodat ik goed in de gaten kan houden dat ze alle medicatie krijgt en op tijd.
Ik hoop dat ze nog heel lang meegaat, voor nu ziet het er gelukkig even goed uit.
Gebruikersavatar
Lidaju
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 17 mei 2010 20:39

Re: Hartruis

Bericht door Lidaju »

Mooi dat het er goed uitziet.

Mijn kat kreeg dus ook fortekor en vochtafdrijvers. Maar hij slikte steeds heel overdreven, daarvoor was ik ook al heel wat keren naar de da geweest, was dus vanwege vocht op z'n longen.
En als je merkt dat hij veel meer slaapt en lomer is dan anders, dan gelijk naar de da! Met medicatie kunnen ze gelukkig heel wat!
Groetjes van Appie en Yuci, en hun personeel: Jolien

En om nooit te vergeten: Baloe en Winnetou
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Hartruis

Bericht door MarjanR »

Dat zou ik ook gewoon blijven doen hoor, Kiss.
Doe ik ook, zolang de meds hun werk doen ben ik gelukkig :D

Dat is heel goed nieuws Patricia.
Gefeliciteerd!
200 is nog steeds erg hoog.
Ik heb geleerd hoe je de hartslag kunt voelen in de liezen, zodat je thuis kunt meten.
Dan zou de kat rustiger moeten zijn.
En ja, ik pas erg op met wat er gebeurd met m'n kat.
Dus hem zoveel mogelijk vrij houden van schrik.
En mochten we naar de da moeten, dan zo fijn mogelijk voor hem.
Valeriaan op een kussentje in de mand.
En niet in de auto maar op de fiets.
En zo verder.
Nou ben erg blij dat de vlekken inderdaad weg te werken waren met AB en dat het geen vocht was.
Ik verbaas me ook over het feit dat het stolsel weg is gegaan.
Wat ik heb gelezen was dat juist niet te doen.
Maar geeft mij zeker hoop mocht het met Moos gebeuren :D
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Plaats reactie