Wie kan Dexter aan?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Re: Wie kan Dexter aan?

Bericht door pearlsofpassion »

Wauw, wat super!! Hij reageert helemaal zoals ik verwacht had, of zelfs nog beter! (Dex dan he ;-))
Zeker bij elkaar laten hè vanacht! Het komt helemaal uit zichzelf goed!

Heb je nu al en naam? Niets dat je voelt dat bij hem past? Misschien uit je lijstje hebreeuws namen?

Hij zal wel loskomen hoor! Het is nog maar de eerste dag. Zelfs als ze in het asiel heel aanhankelijk zijn, kunnen ze in een nieuw huis wat onzeker zijn de eerste dag. Luis had het ook, en toen heb ik wel een beetje aan dwangknuffelen gedaan (ik kon het niet laten) maar het had uit zichzelf ook wel goed gekomen.
De reactie naar Dex is belangrijker, en dat klinkt fantastisch!! ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Adriana

Bericht door Adriana »

gefeliciteerd met je aanwinst en spannende tijden en goeie berichten! ben erg blij voor je en duim/hoop/wens dat het snel heel goed gaat tussen die twee!
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Gefeliciteerd dat katje nummer twee er is. Is de naam al zeker wat het gaat worden?
Succes met introduceren. Komt vast wel goed.
Ik zou ze vannacht gewoon bij elkaar laten.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Lovecat
Jaguar
Jaguar

Bericht door Lovecat »

Nee, geen spijt, ik voel weer hetzelfde als toen ik Dex net had; twijfel, spanning, gelukkig weet ik nu dat het van voorbijgaande aard is.

Heb eten en drinken + bak in dezelfde kamer gezet. Ga af en toe inderdaad op de grond bij de bank zitten en praat zachtjes tegen hem. Heb hem net wat van z'n vertrouwde brokjes gegeven en nu is ie niet meer zo bang van m'n hand, hij gaf zelfs een likje aan m'n vinger :edance:

Natuurlijk moet ik geduld hebben. Ben allang blij dat ze zo rustig met z'n tweeen in 1 kamer blijven, alleen nu eet Dex wel steeds het voer V. op :roll: (ik noem hem V. totdat ik de naam weet)

Edit; iemand belde tussendoor en zie nu allemaal nieuwe berichtjes.
Ik durfde ze eerst niet vannacht bij elkaar te laten, maar dat ga ik dus dan maar wel doen.
Ik ben zo trots op Dex; zijn reactie is inderdaad. fantastisch!
*Dexter & *Mosa
Aziraphale
Poema
Poema
Contacteer:

Bericht door Aziraphale »

Ohh wat spannend :)
V. klinkt als Bella...die was ook zo bang en zat onder de bank (te kotsen...). Die moet gewoon aan de nieuwe situatie wennen, ik geef hem geen ongelijk hoor ;) Hoe aanhankelijk ze ook kunnen zijn in het asiel bijv (zoals die zwartjes/rooie daar) dat kan zo omslaan als je ze mee naar huis neemt. Ineens andere geuren, indrukken, etc. V. komt wel los!!!
Het klinkt wel al heel goed hoe Dex ermee omgaat!
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Ilone
Tijger
Tijger

Bericht door Ilone »

Oeh :grin: volgens mij gaat dit goed komen hoor, Natasja :grin:
Het heeft inderdaad wat tijd nodig, maar komt goed!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Catfish
Tijger
Tijger

Bericht door Catfish »

Wat leuk dat het zo goed gaat Natasja!
Komt vast helemaal goed. En een beetje geblaas en gemep (wat vast nog wel komt) hoort er gewoon bij, no worries!
Ik ben blij voor je!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Lovecat
Jaguar
Jaguar

Bericht door Lovecat »

Dank jullie wel!

Om een voorlopig antwoord op de vraag van dit onderwerp te geven; ik denk dat V. Dex wel aan kan, sterker nog, ik vond dex net in de hoek van de kamer, liggend. Ik denk wat doet hij hier nou, waarom ligt ie niet voor de kachel? Ik keek, en ja hoor, daar lag V. en Dex durft er niet bij...

V. gaat niet op zijn eigen kattenbak maar is in die van Dex gegaan, hij eet niet uit z'n eigen bakje, maar uit die van Dex. En Dex? Die staat erbij en kijkt ernaar, wat een sul zeg :P
*Dexter & *Mosa
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

Ha ha Natasja. Nou dat klinkt net als bij mij. Dus die Dex van jou blijkt net zo'n grote sul en goedzak als die Flippie van mij.
Komt wel goed hoor. Bij ons was het ook even aftasten. Vooral in het begin schrok Flippie steeds, maar met flinke aanmoedigingen van onze kant, durfde ze steeds meer. Wie de baas uiteindelijk gaat worden. geen idee. Het gaat gelijk op met elkaar achterna rennen. Sjefke ging ook op Flippie haar bak en Flippie haar etensbakje. Nu wisselen ze af. Eerst volgde Flippie Sjefke overal. nu volgt Sjefke Flippie overal. Hij durft vanalles als zij er maar bij is. Zij is hem nu aan het opvoeden.
Wat geweldig om te horen dat het ook zo goed gaat.
Dus...2 bange bemoeizuchtige baasjes hebben nu allebei 2 schattige kittens erbij en allebei 2 goedzakken van katten. ha ha
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
jennli
Tijger
Tijger

Bericht door jennli »

Hoe is het gegaan vannacht? Heb je zelf een beetje kunnen slapen?
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

Ja daar ben ik ook benieuwd naar!!
Altijd mooi om te lezen dat die grote stoere katers in kleine dweiltjes veranderen als er een nieuweling is! :grin:
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

rust zacht alle engeltjes
Lovecat
Jaguar
Jaguar

Bericht door Lovecat »

Ik heb, uiteindelijk, prima geslapen!
Om 21.30 begon Dex pas eindelijk 'boos' te worden; hij heeft V. alle hoeken van de kamer laten zien.
Toen dat om half 2 nog steeds bezig was (dex dreef V in een hoek en ging hem daar steeds slaan, terwijl V op de grond lag te blazen, V kon niet weg) vond ik het toch niet zo'n goed idee die twee de hele nacht door te laten gaan.

Vond dat V wel even wat rust kon gebruiken, eergisteren geënt, gisteren ineens nieuw huis met enge kater en hij had nog niet gegeten, geen kans voor gehad door Dex. Dus heb V. met alle spullen in mijn vriend zijn kantoor gezet (voor dex de minst interessante kamer).

Uiteindelijk om half 3 in slaap gevallen met Dex op mijn voeteinden.
Vanochtend om half 8 gaan kijken in V. zijn kamer zonder Dex, nou V. was helemaal ontdooid! hij sprong op me, gaf keiharde kopjes, natte neuzen, spinde als diesel en knufde mij helemaal plat :verliefd:

De pleegmama had al verteld dat hij aan sabbelen deed, maar zo intens had ik niet verwacht. Hij zuigt zich echt vast in m'n nek en begint me daar een partij te zuigen, likken weetikveel wat, vond het een beetje sneu, maar wel heel aandoenlijk.

Heb de 2 net apart eten gegeven, maar ze eten beiden niet, veel te druk met elkaar, ze zijn nu weer flink aan het stoeien. Toen ik ze vanochtend weer bij elkaar zette, gaven ze wel neusjes, en ze wreven met de wangen langs elkaar, nu is het weer oorlog, maar het gaat nog steeds de goede kant op, denk ik :D

Poeh en ik rook net een poeplucht, bah, ben ik helemaal niet gewend, maar V. kreeg in het opvanggezin Whiskas natvoer en kattenmelk, hoop dat ik hem snel overgezet krijg op carnibest en orijen, want ze eten ook uit elkaars bak.
*Dexter & *Mosa
Adriana

Bericht door Adriana »

wangen tegen elkaar wrijven is geurtjes uitwisselen en een heel goed teken. tuurlijk moet Dex nog even wennen maar je berichten zijn erg hoopgevend, nog een paar daagse en t wordt een klef stel! en samen lekker spelen en rondsjezen en precies wat je wilde!
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Dan zou ik de Whiskas maar zo laten! Gewoon enkel Orijen, als hij dat toch al eet... 't ventje weet ook wel wat goed is ;-)

Als hij voldoende drinkt ook de kattenmelk weglaten (is echt nergens voor nodig) en anders zo snel mogelijk afbouwen.

Wel vreemd dat Dex zo ineens omgeslagen is... Misschien omdat V. toch ineens op ontdekking ging :eeh:
alleszins moet je ze zo min mogelijk scheiden. Dat helpt alleen maar achteruit. Natuurlijk moet je ze niet bij elkaar laten vechten, en ik snap ook wel dat je ze vanacht dan gescheiden hebt. Goed trouwens van de minst interessante kamer voor V in te richten.

Zou je verder wat meer uitleg kunnen geven over hoe ze met elkaar om gaan?
Is het echt vechten met gekrijs en nagels en bang worden, of is het eerder wat stoer doen, grommen en meppen en achter elkaar aan gaan?
Ik meen uit je berichten dat het zo wat tussenin is, dus dat Dex wel in de aanval gaat, maar het precies toch niet erg meent... Want als hij het echt meent en aggressief wordt, dan heb je wel een klein probleempje...
Zolang er niemand gewond of doodsbang wordt, kan je ze het beter zelf laten uitmaken.
Tenslotte is het normaal dat Dex de baas is, en misschien moet dat gewoon even duidelijk gemaakt worden...

Hoe lukt dat om niet tussenbeide te komen?

Als Dex V echt niet laat eten kan je hem beter eens apart nemen en veel aandacht geven om V zo de tijd te geven om te eten. Zo leert Dex dat hij nog steeds veel aandacht van je krijgt en dat V ook het recht heeft om te eten en hij daar niet zo boos moet om doen. 2 vliegen in 1 klap.

Als je wat specifieke situatie's en reacties van beide beschrijft kunnen we ook altijd zeggen dat je het beste kan doen of wat zeker niet mag. Je ziet maar... ;-)
Komt allemaal wel goed hoor! Klinkt tot nu toe niet zo abnormaal en het klinkt wel alsof V Dex wel aan gaat kunnen ;-)

Wat Adriana zegt, had ik al bijna over gelezen. Dat is natuurlijk waar. Alles buiten het 'vechten' klinkt heel erg goed! Dus er is positieve interactie en niemand is heel erg bang of onzeker! ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Lovecat
Jaguar
Jaguar

Bericht door Lovecat »

Het niet tussenbeide komen gaat prima, maar je maakt me wel een beetje bang met dat als Dex agressief is dat we dan een probleempje hebben. Ik dacht dat de eerste dagen sowieso wel veel gevochten werd.

Ikzelf heb meer het idee dat Dex duidelijk wil maken dat hij het niet eens is met V. MAAR dat ie hem toch ook wel interessant vindt. Ze rennen achter elkaar aan en vallen elkaar ook aan, het is niet dat 1 van de 2 doodsbang in een hoekje zit te piepen. Er vloeit geen bloed, geen haren, er wordt geworsteld met soms wat nageltjes en wat gebijt, maar ik hoor geen keihard gepiep van de pijn ofzo.

Alleen Dex maakt continu verongelijkte geluidjes... Voor mij is het erg moeilijk inschatten of het echt vechten is of stoeien.

Dat met die tip van het eten heb ik ook gedaan, maar dat werkt ook niet. Ten eerste eet V. niet als ik hem op die kamer apart zet en Dex ook niet, het zijn alletwee hele-dag-door-eters.
Ik heb een 2 kg zak sanabelle kitten in de bestelling staan, die wilde ik V. eerst voeren, maar nu denk ik dat dat niet zo'n goed idee is omdat dex dan ook mee-eet. Dex eet trouwens nu zijn carnibest niet meer op sinds 2 dagen, dus daar moet ik ook weer iets op verzinnen :P
*Dexter & *Mosa
Plaats reactie