Flippie een vriendje

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
jennli
Tijger
Tijger

Re: Flippie een vriendje

Bericht door jennli »

Fijn dat het zo goed gaat met zijn tweetjes! Ik moet je waarschuwen. Wij hadden al snel twee katten en hebben er nu al vier. Het kattenvirus kan erg verslavend zijn ;)

Hier bij ons wordt ook gespeeld zoals jij het omschrijft. Soms speelt de een wat te ruw, waarop de ander even de oortjes plat legt of even gromt. Zo geeft deze zijn grens aan lijkt het. Vervolgens spelen ze weer lekker verder. Stoeien, tikkertje, verstoppertje is hier dagelijkse kost :)

Heel af en toe dan hebben ze wel eens ruzie. Zoals Pjotr en Saartje laatst. Dat gaat dan gepaard met veel geblaas en zelfs gegil (hard gemauw) van Saartje. Saartje rent dan weg en zoekt een veilig plekje. Ze wil dan niet dat een andere kat in de buurt komt. Ze maakt zich dan klein en blaast. Gelukkig kwam dit maar gedurende een hele korte periode voor, want het is niet prettig om mee te maken.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

HOi Jennli, was ik al bang voor dat het verslavend is. Mijn man roept ook al soms, nou dit gaat goed, vrijdag nog eentje halen.
Ik ben wel gerustgesteld dat het dus spelen is wat ze doen. Inderdaad de oortjes gaa nmaar eventjes plat en bij ons wordt vooralsnog niet gepiept of weggerend. Och, en in elk goed huwelijk si weleens ruzie toch?
Is Saartje veel kleiner als Pjotr? Soms is onze Flippie namelijk wat lomp, die springt ech zo een meter in de lucht, maar volgens mij is de kleine er wel tegen bestand.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
jennli
Tijger
Tijger

Bericht door jennli »

Pjotr is wel wat groter dan Saartje, maar niet zo heel erg veel. Voorheen was Saartje de baas van onze groep katten en Pjotr die er het laatst bijgekomen is wilde graag de opperkater zijn. Waarschijnlijk hebben ze daarom ruzie gemaakt. Saartje heeft de nieuwe leader of the gang geaccepteerd en nu wordt er weer rustig gespeeld. Cayleigh is onze jongste en die is wel een heel stuk kleiner. Ze stoeit alsof ze een joekel van een tijger is, ze is wel bestand tegen een beetje lompigheid van onze katers. Ik merk dat onze katers wanneer ze met haar stoeien wat voorzichtiger zijn dan als ze met elkaar stoeien. Saartje houdt ook niet van stoeien. Zij is meer van de veertjes, kleine balletjes, een stukje touw en een laserlampje.
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

Wat geweldig om te horen. ach ja, die kleintjes lijken zo breekbaar. Maar als ik zie hoe vaa kSjefke ergens vanaf valt en gewoon doorrent.
Mooi om te zien lijkt me om die katers zo voorzichtig te zien spelen met die kleine. Echte pappies
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
jennli
Tijger
Tijger

Bericht door jennli »

hihi Zag ze eigenlijk als grote broers die hun kleine tijgerzusje wegwijs maken (al zijn ze geen familie). Cayleigh is inmiddels een jaar, maar blijft een klein poesje. Ze voelt zich echter helemaal niet klein lijkt het. Het is een stoere meid. Het is zo'n gezellige boel met een stel katten in huis :) Sjefke is natuurlijk nog een heel stuk jonger, maar zo te lezen redt hij zich wel. Ben nou wel heel benieuwd naar foto's van beide poezeltjes.
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

Dit gaat al hardstikke goed!! Je moet je geen zorgen maken hoor!!
Wij begonnen ooit met 4 van die monsters en we hebben er nu 7 :lol:
Hoezo verslavend? ;-) :grin:
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

rust zacht alle engeltjes
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

oh jee oh jee, Ik heb vanaf dat we Flippie hebben steeds gezegd ik hoef er maar 1, en nu zijn het er al 2. hoe lang zou het duren voordat het er 4 worden?
Op zich is het leven dan wel goedkoper. Je hebt geen TV meer nodig, geen wekker meer nodig, verwarming minder hoog nodig ivm warmte van 2 katten tegen je aan, minder honger door de vlinders in mijn buik van die 2, minder kopen aangezien ik helemaal geen zin heb om de deur uit te gaan nu.
foto's volgen nog, maar nog geen idee hoe ik ze moet invoegen.
jennli
Tijger
Tijger

Bericht door jennli »

Hahaha, wij kijken ook veel minder tv en ehbben ook veel minder behoefte de deur uit te gaan. Heel herkenbaar :)

Kijk voor het plaatsen van foto's op:
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... f=5&t=1922
Lovecat
Jaguar
Jaguar

Bericht door Lovecat »

Op zich is het leven dan wel goedkoper. Je hebt geen TV meer nodig, geen wekker meer nodig, verwarming minder hoog nodig ivm warmte van 2 katten tegen je aan, minder honger door de vlinders in mijn buik van die 2, minder kopen aangezien ik helemaal geen zin heb om de deur uit te gaan nu.
:lol: herkenbaar!
Wat leuk dat het zo goed gaat tussen die twee, en echt zo supersnel! Ik wen sje enorm veel plezier met die twee!
*Dexter & *Mosa
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

:lol: Die houden we erin als argumenten om er 2 te nemen als mensen 'emmeren' over kosten ;-) .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie