Wie kan Dexter aan?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Re: Wie kan Dexter aan?

Bericht door pearlsofpassion »

Ja, dat heb ik ook altijd!! :-)
Ik ben dan zo blij dat er weer een katje een prachtige thuis krijgt, en een ander katje een vriendje bij. En dan ben ik benieuwd hoe de nieuwe er uit gaat zien. Dus ja, FOTO!! ;-)

Ik vraag me nu af of jullie dat ook hadden toen ik Luis ging halen :eeh:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Lovecat
Jaguar
Jaguar

Bericht door Lovecat »

Nou dames, jullie hebben mij overtuigd een tweede te halen, dus nou moeten jullie hem leuk vinden ook! 8-)

Het enthousiasme over andermans katte herken ik wel heel erg. Ik kan oprecht heel blij worden van jullie foto's, al die genietende poezels... en nijntjes en visjes en en en... :grin:
*Dexter & *Mosa
jennli
Tijger
Tijger

Bericht door jennli »

Wat leuk zeg! Veel plezier morgen. Weet nog hoe magisch het voelde iedere keer als ik vanuit het dierenasiel naar huis reed met een nieuw lid voor ons gezin. Zo spannend allemaal. Ik leef helemaal met je mee ;) Ben super benieuwd naar de foto's, maar nog meer of het klikt met Dexter.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
angelsan89
Kitten

Bericht door angelsan89 »

Heel veel succes met jullie nieuwe kat..
Ze zullen elkaar misschien eerst in de haren vliegen, vooral omdat dexter waarschijnlijk wil laten zien dat het zijn huis is en hij de baas is,maar dat komt wel goed...
Had ik ook met ikoi (2jaar) en zazoo (5 maanden) de eerste 4 dagen konden ze elkaar niet uitstaan en als je ze nu ziet... Ze zijn overal samen..en als ze elkaar niet zien,zoeken ze elkaar.. En is dexter geholpen? Daar kan hij ook rustiger van worden en een 2e kat werkt ook.. Want dan hebben ze een speelmaatje met wie ze even ruig kunnen spelen..
Adriana

Bericht door Adriana »

heel veel succes en ik hoop dat je hem/Vlekkie vandaag kunt ophalen.
hoop en duim/duim dat Dexter zich een beetje inhoudt en begrijpt dat dit zijn nieuwe vriendje kan gaan worden..
worden missch binnen de kortste keren goeie maatjes van elkaar en leuk hoor!
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Angelsan - ja Dexter is al geholpen.

Natas, plezier en succes. Niet te gauw schrikken hoor als ze grommen en blazen.
Dat komt vast wel goed, steek er veel geduld en liefde in!!!
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

Ho iNatasja
Wat leuk dat jullie voor Vlekkie gaan.
Wij hebben vrijdag in Uden een katertje meegenomen. Wij zaten ook met de keuze uit waar we helemaal voor gingen. We zijn 3 uur daar geweest.
Er was 1 zwarte kater met een witte bovenlip en witte snorharen, een echte professor. Die was zo lief...maar wel al vrij groot. verder een kleine rood witte (we wilden het liefst een rode) en Sjefke die is cyper, wit. Die had stoere dikke korte pootjes. Wij hebben vooral gekeken wat pas teht best bij Flippie. Die zwarte vond ik te groot (onze flippie heeft groeiachterstand en is vrij klein, leek me te intimiderend voor haar). Die rooie had een flinke snotneus en korstjes aan zijn neus. (bleek ook al vanalles gehad te hebben). Sjefke was kerngezond, klein van stuk en zo onbezonnen als maar zijn kan. Dus die is het geworden.
Echt, ik was zo bang voor ruzie. ik had al met mijn man afgesproken dat ik zodnog zou verdwijnen thuis voor een aantal uren, omdat ik me er dan toch mee zou gaan bemoeien (kan het dan niet laten, ook al is het niet goed). En echt waar, ze zaten allebei tegen elkaar te knorren toen ze elkaar zagen. Natuurlijk af en toe een tikje vooral van de schrik. Maar geen geblaas, geen gegrom, geen vlokken haren. E nwat bleek. Onze Flippie is geen krengetje maar eigenlijk heel onzeker. dat zeiden ze bij het asiel al. Waarschijnlijk is haar gedrag puur door verveling gekomen, want ze is eigenlijk hee lonzeker. zat altijd als relatief jong en klein katje bij de grotere.
Veel pelzier ermee, en wie weet hoe leif jullie dexter zal zijn.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Aziraphale
Poema
Poema
Contacteer:

Bericht door Aziraphale »

Natasja, veeeeeel succes en plezier vandaag!!!
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
ayla
Tijger
Tijger

Bericht door ayla »

veel plezier en succes vandaag! Komt vast goed tussen die 2! rustig afwachten dan komt het vast in orde!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Lovecat
Jaguar
Jaguar

Bericht door Lovecat »

@ nellebel; wat leuk dat jullie een kitten gevonden hebben en vooral dat intro zo soepel verliep; top! Ik hoop dat ze beiden erg gelukkig worden met elkaar en jij met hen! Over dat bemoeien; daar ben ik ook bang voor dat ik dat ga doen, maar ga me echt inhouden...

@ de rest; dank jullie wel voor de lieve woorden, is voor mij toch een hart onder de riem aangezien mijn omgeving niet zo enthousiast reageert op en meeleeft met het nieuwe gezinslid (mijn ouders gelukkig wel)

Ik houd jullie als vanzelfsprekend op de hoogte!
*Dexter & *Mosa
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Als ze niet blij voor je zijn, wil dat gewoon zeggen dat ze er niets van af weten! ;-)
Ze zullen later wel zien!

Heel veel succes met je nieuwe huisgenoot, en niet meer twijfelen hoor! Het zal allemaal wel goed komen. Hij is nog jong en moet zichzelf nog wat vinden. Met een goede portie liefde en geduld komt dat helemaal in orde met Vlekkie! ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Wat heerlijk, weer 2 kittens een fantastisch thuis met vriendje gevonden :grin: .
Dat gaat met allemaal helemaal goed komen - don't worry, be happy :grin: !
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Lovecat
Jaguar
Jaguar

Bericht door Lovecat »

Nou, we hebben vandaag Vlekkie gehaald. In reismandje in de kamer gezet. Zowel van zijn kant als van Dexter z'n kant geen gegrom of geblaas, alleen wat nieuwsgierig kijken en ruiken.
Daarna Vlekkie los gelaten, liep wat heen en weer en kroop onder de bank, Dex erbij, zitten ze nu met z'n tweeen elkaar aan te kijken.

Dexter is ineens niet zo stoer meer, toen Vlekkie aan z'n achterste wou ruiken, sprong ie opzij, hihi.

Nu is Dex weer aan het rondlopen en Vlekkie blijft op z'n plek onder de bank; bang van mij vooral. Ik heb hem een keer moeten vastpakken en hij worstelde zich meteen uit m'n handen, ZO anders als bij Dexter en die kittens die ik van de week in m'n handen heb gehad; die knuffelde mij meteen plat.

Voel me ook een beetje schuldig dat ik nog niet helemaal verliefd op Vlekkie ben (tja, dat gaat een stuk sneller met een spinnende kitten die in je klimt..), hoop dat dat snel gaat groeien. Zal ik Vlekkie daar laten zitten? Als ik Dex de kamer uitdoe, blijft ie daar ook zitten, dus misschien maar lekker bij elkaar laten.

Foto zit er dus nu nog niet in...
*Dexter & *Mosa
ayla
Tijger
Tijger

Bericht door ayla »

Geef Vlekkie rustig de tijd om te wennen. Wellicht kun je op de grond naast de bank gaan ziten. laten weten dat je er voor hem bent maar hem wel zijn eigen tijd gunnen. Succes ermee!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Je hebt toch geen spijt hè :???: ? Sparta (toch??) moet aan je wennen en dat heeft bij hem even tijd nodig. Niet wanhopen hoor - dit soort kittens wordt echt net zo lief en speels en spinnend en aanhankelijk! IK zou hem in ieder geval nog niet de kamer uitlaten en de kattenbak, eten en drinken bij hem in de buurt zetten. Laat Dex maar lekker bij hem, waarschijnlijk vindt hij daar steun bij. Mensschuwe kittens voelen zich altijd beter als er een kat in de buurt is.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie