Ruimte groot genoeg voor 2 katten?
Ruimte groot genoeg voor 2 katten?
Hallo, Ik ben nieuw hier en meteen een vraag.
Ik heb 2 katten, op een ruimte van ongeveer 50m2. Dit is geen probleem. Geen ongewenst gedrag of iets dergelijks. Nu vroeg ik me wel af of deze ruimte de groei van de beestjes kan beperken? Eigenlijk overal waar ik kom zijn de katten in een grotere ruimte groter, en in een kleinere ruimte kleiner dan gemiddeld.
Bedankt!
Ik heb 2 katten, op een ruimte van ongeveer 50m2. Dit is geen probleem. Geen ongewenst gedrag of iets dergelijks. Nu vroeg ik me wel af of deze ruimte de groei van de beestjes kan beperken? Eigenlijk overal waar ik kom zijn de katten in een grotere ruimte groter, en in een kleinere ruimte kleiner dan gemiddeld.
Bedankt!
Laatst gewijzigd door Admin op 05 dec 2010 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel gewijzigd
Reden: Titel gewijzigd
- pearlsofpassion
- Tijger
Re: Vraagje!

Sorry, ik vind je vraag erg grappig

Ik denk dat dat toeval is hoor! Katten zijn geen goudvissen

Ik kan me echt niet voorstellen dat ze kleiner zouden blijven gewoon doordat ze in een kleiner huisje zitten...
Voeding maakt wel uit, geslacht en gewoon aanleg. Ook hoe ze hun leven begonnen hebben, kan natuurlijk een invloed hebben, maar het is niet rechtlijnig uit te leggen hoe de reactie op een bepaalde gebeurtenis is.
Zo is de grootste kater hier op het forum (Bob van castratenkoor) heel erg slecht begonnen aan zijn leven. Hij woog heel erg weinig en is heel ziek geweest, maar hij heeft dat erna helemaal ingehaald!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Voor zover ik weet, heeft onze poes het slecht gehad toen ze klein was, en daarvan vind ik het ook niet zo gek (ze is met 4 weken bij mijn buurvrouw gekomen, en ik heb hier en daar verhalen gehoord dat ze wel eens een pets heeft gekregen.) Maar onze kater, tja.. Ik vind m niet erg groot, wel dik, en dat terwijl hij niet zo heel erg veel eten krijgt. Hij is nu bijna een jaar en vergeleken met andere katten van die leeftijd heb ik het idee dat hij een beetje een achterstand heeft ofzo.
En, inderdaad. Het zijn geen goudvissen. Ik vond het ook eigenlijk een raar idee van mezelf haha, maar (ex)vriendlief was toch erg benieuwd naar of het zou kunnen
En, inderdaad. Het zijn geen goudvissen. Ik vond het ook eigenlijk een raar idee van mezelf haha, maar (ex)vriendlief was toch erg benieuwd naar of het zou kunnen

- pearlsofpassion
- Tijger
Lijkt me echt gewoon toeval
Ik heb vroeger een kater gehad die ook maar een klein beetje groter was dan zijn zusje. Sommigen worden groot, anderen niet....
Is je kater erg actief? Actieve kittens groeien wel gemakkelijker stevig uit.
Cuzco weegt ook maar 4,5 kg en dat zal wel zo blijven. Luis zit daar nu al aan of zelfs over en zal nog wel wat groter worden.... Gewoon aanleg...
Enne, 4 weken is wel ongelooflijk jong! Ik ben verbaasd dat ze dat gehaald heeft!

Ik heb vroeger een kater gehad die ook maar een klein beetje groter was dan zijn zusje. Sommigen worden groot, anderen niet....
Is je kater erg actief? Actieve kittens groeien wel gemakkelijker stevig uit.
Cuzco weegt ook maar 4,5 kg en dat zal wel zo blijven. Luis zit daar nu al aan of zelfs over en zal nog wel wat groter worden.... Gewoon aanleg...
Enne, 4 weken is wel ongelooflijk jong! Ik ben verbaasd dat ze dat gehaald heeft!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Ja, ik vond het ook absurd toen we het hoorde (we hadden haar ondertussen al een maand of 3) en het verklaard een HOOP van haar gedrag. Wij dachten altijd dat ze een chagrijnig stuk vreten was wat alleen mijn ex lief vond, en mij 'duldde' omdat ik er nou eenmaal bij hoorde..
Ramses was de laatste keer bij de dierenarts precies 4 kilo, en ons meisje weegt nog iets minder
Ramses was de laatste keer bij de dierenarts precies 4 kilo, en ons meisje weegt nog iets minder

- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Katten blijven niet klein als je ze in een kleine ruimte houdt. Je kunt ze op 50 meter genoeg afleiding geven met leuke krabpalen en speelgoed. Kwaliteit is evenzo belangrijk als kwantiteit qua ruimte. Ze stompen hooguit af als je ze niks te doen geeft, maar nogmaals het belemmert niet de groei.
Mijn al genoemde Bob laat zien dat het niks zegt dat een kitten met slechte start, hij woog met 12 weken nog geen pond, een kleine kat zou blijven. Hij is 5 jaar en weeg 10 kg. Megabobje.
Mijn al genoemde Bob laat zien dat het niks zegt dat een kitten met slechte start, hij woog met 12 weken nog geen pond, een kleine kat zou blijven. Hij is 5 jaar en weeg 10 kg. Megabobje.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Denk niet dat het aan ruimte ligt inderdaad.
Ik heb hier broer en zus uit hetzelfde nest, en de kater is een stuk groter.
Alleen betreft gewicht schelen ze niet meer zoveel.
Ik heb hier broer en zus uit hetzelfde nest, en de kater is een stuk groter.
Alleen betreft gewicht schelen ze niet meer zoveel.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel
Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Ik heb ooit 1 pretnestje gehad in 1980 (ik weet het schaamschaam, maar ja jong en niet zo snugger) alle kittens binnen familie geplaatst. Ikzelf hield Pluus, gewoon normaal model kater, hij is 14 jaar geworden. Mijn zus had een zusje van Pluus, Tutje, een iezig klein blijvend zwart-wit poesje, woog 2-2,5 kg. Maar die werd wel 21 jaar. Is echt niks van te zeggen.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
- achtpuntzes
- Jaguar
Re: Ruimte groot genoeg voor 2 katten?
ik heb zelf 3 katten op ongeveer dezelfde oppervlakte. poes minoes is echt een lap van een kat aan het worden (ze is nu ong 14 maanden) dus dat katten kleiner blijven als ze minder ruimte hebben zoals bv vissen geloof ik niet.
je kunt trouwens middels klimpalen/meubels, plateau's en dergelijke de leefruimte van je katten aanzienlijk vergroten
je kunt trouwens middels klimpalen/meubels, plateau's en dergelijke de leefruimte van je katten aanzienlijk vergroten
hier 2 katten, 1 grote bolle en 1 kleine smalle en het zijn toch echt broertjes.
Denk ook niet dat de ruimte hun groei belemmert, meer het voedsel wat je ze geeft, en inderdaad de speelruimte e.d. die je je katten geeft. een kat die 25 m2 tot zijn beschikking heeft en ook de hele ruimte mag gebruiken kan het beter hebben dan een kat die op 70 m2 woont maar maar een deel van deze ruimte mag gebruiken.
Denk ook niet dat de ruimte hun groei belemmert, meer het voedsel wat je ze geeft, en inderdaad de speelruimte e.d. die je je katten geeft. een kat die 25 m2 tot zijn beschikking heeft en ook de hele ruimte mag gebruiken kan het beter hebben dan een kat die op 70 m2 woont maar maar een deel van deze ruimte mag gebruiken.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Een kat die kleiner blijft omdat hij niet meer dan 50m2 ter beschikking heeft....
Sorry....

Sorry....