Ik heb vandaag het meldnummer voor dierenmishandeling gebeld. Zij konden niks voor mij doen, omdat ik niet weet wie de eigenaar is. Zij verwees mij weer door naar de dierenambulance, zodat zij hem konden ophalen en naar het asiel brengen. Ik kan hem ook niet zelf naar het asiel brengen, want ik heb geen rijbewijs. Om drie kwartier in de bus te zitten met een kat die me niet vertrouwd lijkt me een slecht plan. Ik houd hem in de gaten en als ik hem weer zie ga ik hem even aanhalen en goed z'n gezicht bekijken en hoe hij er verder uitziet. Ook zodat ik wat kenmerken heb voor de dierenambulance. Hij lijkt redelijk op Erwin, zelfde kleuren en strepen in z'n vacht, straks nemen ze Erwin mee..
En Cari heeft ook gelijk. Het is heel erg verleidelijk een dier in nood in huis te nemen, maar dat is niet handig voor mij. Ik moet verhuizen naar een kleiner appartement en om daar drie katten in te houden lijkt me alles behalve praktisch. Hoe graag ik het stiekem ook zou willen, het is niet het verstandigste om te doen. Ik moet naar m'n hoofd luisteren.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."