Kat vangt konijn

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Adriana

Re: kat vangt Konijn

Bericht door Adriana »

maria, welkom ;-) op het Forum en stel je in een voorstelberichtje even voor!
heb je alleen konijnen of hebben jullie ook katten of honden?

we hebben dit soort discussies al veel vaker gehad, bv bij binnen-/buitenkat en dan komen alle argumenten, vaak in alle heftigheid langs.
ik hoop dat je je konijntjes goed hebt beschermd en dat er geen kat bij kan komen.
en ik hoop ook dat je even goed nadenkt over het volgende voorstel:
eigenlijk verdient die kat geen schot hagel in zijn lijf maar zijn baasje.

als je weet van wie de kat is, dan kun je daar een bezoekje brengen, neem je vader mee en die mensen de situatie uitleggen. je kunt ze vertellen dat je niet wilt dat andermans kat in je tuin komt en dat je de kat zodra die in je tuin komt zult vangen en naar het asiel zal brengen.
dat kun je vooraf ook bv met een wijkagent bespreken.
je buren zullen hem moeten terugkopen en dat kost euro's. de verstandhouding zal er niet beter op worden maar als ze hun verantwoordelijkheid niet nemen, dan moeten ze maar voelen.
en nogmaals, die kat verdient het niet om een schot hagel te krijgen, het is zijn baasje..
wil je daar eens over nadenken?
Ilone
Tijger
Tijger

Re: kat vangt Konijn

Bericht door Ilone »

Eens met Adriana.
Ik begrijp je standpunt, maar alle katten binnen houden, dat gaat nou eenmaal nooit lukken.
En misschien ben ik even erg kinderachtig, maar is een konijn ook geen HUISdier? Dan zou die met jouw standpunt ook binnen moeten.
Daarnaast, hoe groot is de kans dat jouw buren hier op het forum zitten?
Nu worden wij aangesproken op iets waar we niet eens wat mee te maken hebben.

Als laatste wil ik je de tip meegeven om het een volgende keer misschien wat vriendelijker te brengen. Je maakt op deze manier niet bepaald vrienden ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Admin
Administrator
Administrator
Contacteer:

Re: Kat vangt konijn

Bericht door Admin »

Maria is verwijderd van het forum. Ondanks dat je een bepaalde mening bent toegedaan hoor je dat nog steeds normaal te brengen op een forum. Aangezien ik geen zin heb energie te steken in het 'rehabiliteren' van een nieuw forumlid die al meteen begint te dreigen of een topic te laten oplaaien tot deze uiteindelijk verwijderd/gesloten wordt, is zij onmiddelijk verwijderd en haar IP-adres is toegevoegd op de banlijst. Mensen die niet normaal kunnen doen kan ik hier namelijk best missen.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

;-) blij toe
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

wauw, wat een hard optreden... :icon_shifty:

Ik vind het wel terecht, maar ik wist helemaal niet dat zelfs via het IP-adres geblokkeerd werd...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Admin
Administrator
Administrator
Contacteer:

Bericht door Admin »

Een ban zonder IP is waardeloos aangezien iemand zich dan direct opnieuw kan aanmelden.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Plaats reactie