Update;
We zijn vandaag naar het asiel geweest en er waren geen kittens meer

(goed nieuws toch, er waren er ontzettend veel geplaatst, dus hoera voor dat) Helaas was er net voor Brody gebeld en die mensen gingen al kijken naar hem, dus Brody is van de baan.
Ik heb de medewerkster van het asiel alles verteld over Dexter, ze wist nog een katje wat in een gastgezin zat; Vlekkie, en daar mochten we gaan kijken. Vlekkie is een zwart/wit katertje van 12 weken... Hij zit op dit moment bij een oudere dame op een appartement met 5 oude katten, 2 honden en 3 vogels (haar kinderen en kleinkinderen komen natuurlijk ook weleens op bezoek, dus dat is ie ook gewend). Hij schijnt erg veel met de oudste kat te spelen en die vrouw noemde Vlekkie erg moedig.
Vlekkie is op 3/4 weken leeftijd zijn moeder kwijtgeraakt en die vrouw heeft hem daarna verzorgd; hij is dan ook erg op mensen gericht, maar dus ook heel sociaal naar de andere katten in huis.
Ze vertelde dat al haar katten altijd zich verstoppen als zij met visite binnenkomt, en dat Vlekkie dat nu dus nadoet. We hebben hem niet vast kunnen houden, want hij was wel angstig op dat moment en wilde bij de andere katten onder het bed....De vrouw vertelde dat hij anders veel bij haar ligt te sabbelen (ziet haar als surrogaatmoeder)
Ik vertelde haar over het karakter van Dexter en zij dacht dat het wel goed zou komen; ze zullen wel even knetteren, maar waarschijnlijk snel gaan spelen (die vrouw houdt haar hele leven al katten en heeft momenten gehad dat ze 25 opvangers van het asiel in huis had, dus ik neem aan dat ze wel weet waar ze het over heeft)
En TOCH vond ik Vlekkie erg klein, Dex kwam hier met 4 maanden en was al niet meer zo breekbaar.
En dat hij zo angstig wegkroop toen we kwamen kijken, tja, dat was wel jammer maar hij kan natuurlijk ook helemaal omturnen hier... hoe vaak hoor je dat wel niet...
Kittens van 4/5 maanden kan ik hier niet vinden. Sowieso zijn alle asiels hier in de buurt leeg (in ieder geval de kittens), als ik in brabant kijk, dan kan ik kiezen uit 100-en kittens, maar ik heb geen auto en ben dus afhankelijk van mijn vriend.
Tja, wat is wijsheid? Moeilijk hoor...
Edit; lees net jou bericht Dinie; ik hoop ook dat het zo met dex en een kleine kitten zal lopen...
Maar het consequent zijn bij Dexter werkt niet, duw hem nu al 3 maanden van me af en hij BLIJFT terugkomen en steeds harder ook. Hoe harder je hem wegduwt, hoe meer uitdaging hij het vindt, lijkt wel...