ik zit met een vraagje.
Zoals jullie wel weten heb ik overlaatst mijn twee kippen versneden en ingevroren om aan mijn katten te voeren.
Nu had ik de eerste keer de karkassen gegeven met het idee dat ze daar dan op hun gemak wat konden aan knagen.
Onze Cuzco is echter een heel ongeduldige eter en probeert ook steeds zijn brokken met zoveel mogelijk tegelijk in te slikken. Hij eet nu al apart door zijn voedselallergie, maar nog betert het maar heel weinig.
Als er dus vers vlees gegeven wordt, schrokt hij ook zo snel als hij kan.
Nu, met die kip waar nogal veel bot in zat, heeft hij een paar keer overgegeven. Hij heeft als kleine kitten ook eens een mus gevangen, helemaal gepluimt, opgegeten en binnen er weer helemaal uit gegooid.
Nu met de kip is het dus weer hetzelfde liedje.
Gisteren had ik ze wat kippenbil gegeven, waar dus niet zó veel bot in zit, en er was weer wat overgegeven, helemaal over ons My-Home huisje!!! We hebben het er wel redelijk goed afgekregen, maar toch...

Het is vooral veel 'water' of maagsappen met dan een hoopje vezels in een vaak een klein stukje bot van kleiner dan een cm.
Ik ben niet zeker dat hij het onmiddelijk terug overgeeft. Hij doet het alleen 's nachts of op het moment dat we niet thuis zijn en dus weet ik niet hoe snel het na het eten er terug uitkomt. Het eten is natuurlijk fijn geknabbelt, dus niet meer te herkennen, maar het lijkt ook niet echt verteerd of zo... Het is geen homogene massa.
De vraag is nu: heeft er iemand misschien een idee of het aan het snel eten zou liggen of aan iets anders? Het zou kunnen dat hij het gewoon te snel opeet waardoor zijn maag niet kan volgen. Maar het zou ook kunnen dat hij het laatste stukje te groot doorslikt en dat zijn maag niet weet wat het daar mee moet...
En weten jullie soms wat ik eraan kan doen?
Moeten we dan stoppen met hem bot te geven? Of zal het wel overgaan na een tijdje en is het gewoon een kwestie van wennen?
Zijn er nog mensen die al zoiets eerder meegemaakt hebben?
Ik weet niet goed wat ik er van moet denken. Hij voelt er zich soms ook wel wat misselijk van...
Bedankt he!