Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
boemie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 feb 2010 15:05

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door boemie »

Ik ben vandaag bij die voordeel dierenwinkel geweest en het nat wat ze hadden. Allemaal supermarkt kwaliteit. Qua droog voer was het al niet veel beter.
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door ]-marjolein-[ »

Bij zooplus hebben ze echt heel veel....en niet 1, maar verschillende merken, droog en natvoer zonder graan en niet te duur!
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door Dafpoetser »

volgens mijn DA moet ik echt een blaasgruisoplossend voer hebben, ipv alleen maar graanvrij :-|

ik duik het net maar weer eens op.....of anders een consult bij diëtiste Adriana,

Rob.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9370
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door castratenkoor »

Blaasgruisdieetvoer staat duidelijk op de verpakking dat je dat maar een aantal maanden mag geven.
Mijn Sjaak doet het uitstekend op Orijen. Joep ook.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door loek »

castratenkoor schreef:Het is een denkfout dat alleen droge brokken van goede kwalitiet moeten zijn.
Ook van goedkoop blik kunnen ze aandoeningen krijgen, liever een goed merk en dan 85 gram in 2 porties dan een flutmerk en dan groter blikken en dus meer per keer geven.
Dat zou ik afraden. Zit vaak b.v. veel zou in. In goedkope blikken zit ook vaak in verhouding weinig voeding en veel water.
Ook hier is dus goedkoop duurkoop.
Ja maar dan ga je er dus vanuit dat je het als maaltijd of zeker een belangrijk deel van de maaltijd geeft....en dus inderdaad vrij grote hoeveelheden.
Ik denk dat er er echt niet zoveel mis is met een minimaal beetje niet al te kwalitatief geweldig natvoer.

Maar goed, Disney eet geen pate begrijp ik dus dan gaat aldi over iniedergeval. Ik vind 30 gram niet zoveel...bij mij krijgen ze ruim het dubbele en dat zijn ook binnenkatten. Maar zo zie je maar weer, hoeveelheid zegt niet zoveel als je maar goed naar je kat blijft kijken en het evt. aanpast.
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 765
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door Lovecat »

Blaasgruisdieetvoer staat duidelijk op de verpakking dat je dat maar een aantal maanden mag geven.
Mijn Sjaak doet het uitstekend op Orijen. Joep ook.
Ik geef ook Orijen. Mijn DA zei ook dat ik blaasgruisoplossend voer moest geven, maar omdat Dex een kitten is, kan dat niet. Ik moet zeggen dat zijn gruis nu niet weg is, maar ook geen probleem vormt omdat ik de Orijen aanleng met water en 's avonds krijgt hij carnibest met water. De brokken wissel ik af met sanabelle kitten en RC kitten, en als snoepjes de sanabelle urinary (ong. 10 stuks)

Ook als Dex straks wel dieetvoer voor gruis mag, weet ik nog niet of ik dat dan ga voeren, de rest van z'n leven op dat voer lijkt me niet gezond, misschien dat ik deze methode blijf hanteren en/of misschien homeopathische middelen erbij. Maar goed, Adriana zal je inderdaad een goed passend advies geven. Haar advies voor Dex z'n voer werkt in ieder geval wel goed!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door Adriana »

en nog even over bezuinigingen:
als wij het over kattenbakken/dweilemmers van Blokker hebben, dan bedoelen we ongeveer deze:
Afbeelding Afbeelding
ik zag gisteren hoe duur officiële kattenbakken zijn en wat een onzin, deze zijn hoog zat om korrels binnen boord te houden en smal genoeg om snel een dikke laag korrels te krijgen. duurder hoeft echt niet..
een speelgoedkrat kan ook, maar daar heb je veel meer korrels voor nodig, bovendien nemen die veel meer ruimte in beslag.
ik kieper de bak met biokat klontvormend door het frituurmandje, sop even met een vochtige tissue met verdund dettolsopje als er urineplekken op de kattenbak zitten en volgende bak..

enne kattenspeeltjes kun je ook makkelijk zelf maken!
en dat geldt ook voor kattenkrabpalen: koop de goedkoopste telescooppaal en breid die uit met wat eenvoudig kluswerk, dat is altijd veel goedkoper en vaak beter dan een hele uitgebreide constructie..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
boemie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 feb 2010 15:05

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door boemie »

Jeetje Adriana, wat grappig!!! De kattenbak op de WC :-P
Ik ga in ieder geval het advies de goede korrels niet weggooien, maar gewoon weer gebruiken, tot me nemen. Tenslotte zijn alle plasjes en drollen er netjes uitgehaald. Verder wacht ik de bestelling bij zooplus af.
Iedereen bedankt voor de bijdrage.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door Adriana »

hardstikke goed dat je bij Zpls hebt besteld, dat is vaak verreweg het goedkoopste en heel erg overzichtelijk.
k vind het trouwens best leuk om over low budget oplossingen na te denken.
en bij mij gaan biokat korrels zeker anderhalve maand mee zo niet langer, want als je bak goed schoon blijft en je twee keer per dag even zeeft, dan blijven de achterblijvende korrels gewoon schoon en het is zonde om die weg te gooien.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
boemie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 feb 2010 15:05

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door boemie »

Adriana schreef:hardstikke goed dat je bij Zpls hebt besteld, dat is vaak verreweg het goedkoopste en heel erg overzichtelijk.
k vind het trouwens best leuk om over low budget oplossingen na te denken.
en bij mij gaan biokat korrels zeker anderhalve maand mee zo niet langer, want als je bak goed schoon blijft en je twee keer per dag even zeeft, dan blijven de achterblijvende korrels gewoon schoon en het is zonde om die weg te gooien.
Ik ga ook echt dat advies volgen om de korrels gewoon weer te gebruiken. Nu even die zuurkoolstamppot à la Aldi maken.
Laatst gewijzigd door boemie op 25 nov 2010 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 765
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door Lovecat »

Ik heb ook even naar de biokat gekeken; deze is toch goedkoper dan die ik nu uit de ds haal. Heb jij de biokat micro of 1 van de andere varianten?
boemie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 feb 2010 15:05

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door boemie »

Ik heb Biokat's classic. Een hele goeie korrel.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door Adriana »

alle biokats zijn prima en ik heb nooit begrepen waarom er zoveel verschillende zijn, want ik kies altijd de goedkoopste (en dat wisselt) en zie geen verschil. ja soms met babypoedergeur, maar die is er in een ochtendje af. en het klontert heel erg sterk en omdat het zo fijn is blijft er bijna niks tussen de teentjes hangen. ik zeef die bakken, dat gaat snel en efficient want je haalt alles er in één keertje uit zonder te vissen en zoeken.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 765
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door Lovecat »

Het zal aan mij liggen hoor, maar ik kan die classic echt niet op zooplus vinden... Alleen biokats micro en die lijkt me wel oke.

Smakelijk eten met je zuurkoolstamp, Aldi eten is echt goed te doen hoor, alleen koffie en vegaburgers haal ik ergens anders omdat ik die daar niet lekker vindt ;) maar goed, dit ging over kattenvoer :P
boemie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 feb 2010 15:05

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door boemie »

Nee, ik heb Biokat's classic voor 9,95 de 20 kg ook niet bij zooplus gezien.
Plaats reactie