Diarree en kinderen
Diarree en kinderen
onze kat heeft al enige tijd last van diaree. hij poept naast de kattenbak en overal waar hij buiten loopt. Ik vind dit dit geen prettig idee omdat er ook kinderen in huis lopen. We sluiten hem op in de gang, anders ligt het hele huis onder de poep. Ben al paar keer bij de Da geweest, tot nu toe zonder behaalde resultaten. Kat zit nu aan anti allergie voeding. Ik moet zeggen dat ik er bijna klaar mee ben, ik vind het sneu voor de kat, krijgt geen aandacht meer en wordt opgesloten. Ik wil graag jullie meningen hierover horen hoe jullie dit zouden oplossen. Ik weet dat ik mijn verantwoordelijkheid moet nemen over de kat, maar heb geen zin om meerdere malen per dag stront op te ruimen, en de kinderen te waarschuwen.
Ik wacht op jullie reacties.
Ik wacht op jullie reacties.
Re: Diaree en kinderen
Hai Pluske,
Wat heeft de da tot nu toe voorgeschreven en/of gedaan? Als deze da geen oplossing heeft, zou ik naar een andere da gaan. Je kat is niet gezond en om dan ook nog zonder of alleen met negatieve aandacht opgesloten worden... dat is echt heel zielig.
Wat heeft de da tot nu toe voorgeschreven en/of gedaan? Als deze da geen oplossing heeft, zou ik naar een andere da gaan. Je kat is niet gezond en om dan ook nog zonder of alleen met negatieve aandacht opgesloten worden... dat is echt heel zielig.
- Dafpoetser
- Jaguar
Heb je al rijstewater aan het arme beest gegeven?
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
kat heeft een ontworming gehad, antibiotica voor een eventuele parasiet en nu dus de speciale brokken. ik vind het erg sneu voor de kat, maar het kan niet anders dat hij opgesloten zit, (snachts is hij wel buiten). Ik voel me dan ook een "slechte moeder"voor de kat, maar dit kan ook niet zo doorgaan.
- pearlsofpassion
- Tijger
Ik zou ook eens naar een andere DA gaan. De behandelingen die je beschrijft doet denken dat je DA niet weet wat het is en dus alles maar eens probeert...
Er is duidelijk iets mis.
Wat voor eten kreeg hij hiervoor? En wat krijgt hij nu?
Hoelang is het al bezig en hoelang krijgt hij het nieuwe voer?
Is er niets veranderd toen de diaree begon?
Misschien kan je al iets halen uit de voeranalyses, of misschien duurt het gewoon wat langer voor het nieuwe voer zijn werk doet. Maar misschien is er ook echt iets anders aan de hand...
Er is duidelijk iets mis.
Wat voor eten kreeg hij hiervoor? En wat krijgt hij nu?
Hoelang is het al bezig en hoelang krijgt hij het nieuwe voer?
Is er niets veranderd toen de diaree begon?
Misschien kan je al iets halen uit de voeranalyses, of misschien duurt het gewoon wat langer voor het nieuwe voer zijn werk doet. Maar misschien is er ook echt iets anders aan de hand...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Heeft ze als antibioticum metrazol gehad? Een anti-allergie dieet is iets anders als een dieet speciaal voor gevoelige maag-en darmen. Wat eet ze nu en hoe lang al?
Hoe oud zijn de kinderen en kan ze daar goed mee omgaan? Het is ook nog eens zo dat stress diarree kan veroorzaken. Ik zou echt eens voor een second opinion naar een andere da gaan. Ik begrijp dat het zo niet door kan gaan
.
Hoe oud zijn de kinderen en kan ze daar goed mee omgaan? Het is ook nog eens zo dat stress diarree kan veroorzaken. Ik zou echt eens voor een second opinion naar een andere da gaan. Ik begrijp dat het zo niet door kan gaan

- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Re: Diarree en kinderen
Je zegt dat ze overdag buiten is, misschien eet ze daar wel dagelijks van iets waar ze ziek van wordt. Ik zou eens een sensibility vorm van een goed merk voer proberen.
Is de ontlasting al wel eens nagekeken door de dierenarts?
Is de ontlasting al wel eens nagekeken door de dierenarts?
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Re: Diarree en kinderen
Vind het ook eigenlijk best zielig voor het beestje. Voelt zich al niet lekker.... en dan nog opgesloten worden. Al begrijp ik heel goed dat het niet prettig is hoor. (met m'n honden ook wel stront geruimd in huis als ze ziek waren)
Maar ik zou toch verder gaan zoeken naar een oorzaak.
Maar ik zou toch verder gaan zoeken naar een oorzaak.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy