Dit is Bolle, officieel Garfield, een groote rode poezendame van ongeveer 12 jaar. Bolle heeft altijd kunnen eten wanneer ze wilde, ooit is ze een normale slanke poes geweest. Nu niet meer, Bolle heeft vetjes, een heleboel vetjes. Bolle heeft moeite om ergens op te springen en laatst kukelde ze van de vensterbank, Bolle maakt altijd geluidjes als ze slaapt en Bolle waggelt door de kamer. Ik ben er klaar mee, ik ga Bolle helpen.
Dit is Bolle

Bolle leeft niet alleen hier in huis. Ze woont hier samen met Minoes en Tommie.
Minoes is een 4 jarig ielig klein poesje, schuwig (al weten we écht wel dat ze er is nu ze gewend is hier, dat ter zijde) ontzettend nieuwsgierig en haalt graag kattenkwaad uit. Minoes was door stress flink afgevallen toen ze hier kwam, nu 2.5 maand terug. Het gaat nu goed met haar en ze is weer wat aangekomen.
Meet Minoes

En dan is er nog Tom.. onze heerlijke autistische, zeer aparte maar knuffelige je-weet-wel-kater. Hij is ongeveer 8, een kruizing met we denken een Blauwe Rus en mist al een paar van zijn negen levens. Dat is ook de reden waarom hij nu een binnenkat is.
Tommie

Na een weken van research, wat dingen uitproberen en adviezen/tips van allerlei kanten (jemig wat zijn er veel verschillende soorten voer en meningen over voer..) heb ik besloten om vanaf vandaag Royal Canin Indoor 27 te voeren. Seniorenvoer is geen optie, omdat we het jonkie er ook nog bij hebben en ik wil dat zij ook alles binnen krijgt wat ze nodig heeft.
Bij hun oude eigenaar konden ze de hele dag eten, bij mij kregen ze 's avonds voor ik ging slapen en 's ochtends rond 11 uur een kopje brokjes verdeeld over 3 bakjes. Rond etenstijd kregen ze voor de lekker een kuipje natvoer (100 gr) verdeeld met zjin 3-en.
Vanaf vandaag ziet het voerschema er zo uit:8 uur: 1e portie. Afhankelijk van gewicht (t zijn echt 3 verschillende poezels)
4 uur: 2e portie.
11 uur: 3e portie.
Belangrijke overige informatie:
- Poezen wonen binnen en komen niet buiten
- Er is voldoende uitdaging aan krabpalen en speeltjes, ze spelen zelf en Bolle moet uitgenodigd worden om te spelen, dit doen we regelmatig.
Waarom nu dit topic? Ik lees ontzettend veel over poezen op dieet en wat mensen doen. Het leek me leuk en leerzaam, en ook goed voor mezelf om bij te kunnen houden hoe het gaat, om een dag/weekboekje bij te houden over hoe de poezen het doen en of er veranderingen komen bij Bolle.
Vandaag dus dag 1. De poezels - en vooral Bolle - waren enigzins gekwetst vanwege het feit dat ze geen natvoer kregen rond 4 uur vanmiddag, maar brokken. Echter gingen die brokken er zonder moeite in. Daarna kwam Bolle gelijk weer zeuren. Bolle zeurt graag, ze mauwt dan klagelijk en leg haar pootje (incl nagels) op mijn been als ik haar negeer. Maar ik blijf negeren.
De 2e maaltijd is net geweest, dit ging al een stuk beter. Bolle heeft als enige haar bakje niet helemaal leeg gegeten en is zich er waarschijnlijk nog niet van bewust dat ze nu pas morgenochtend weer eten krijgt.. arm ding. Morgen neemt m'n moeder de keukenweegschaal mee (ja erg he, heb ik nog niet, woon net samen..) zodat ik precies kan afmeten wat ze nodig hebben.