inderdaad bedankt allemaal voor het meedenken... vandaag hebben ze samen al (ja ieder aan een kant) op de bank gelegen! grommen is bijna helemaal over (ja af en toe wanneer madame d'r bui niet lijkt te hebben) overigens inderdaad meerdere kattenbakken gehaald, maar ze gaan vrolijk met z'n tweetjes op dezelfde. Ook etensbakken/waterbakken maakt ze niet uit. Eten doen ze allebei gewoon goed, dus het is ook niet elkaar af proberen te troeven. Echt... ze blijven me verbazen! Bovendien onze wispelturige poes is echt stukken rustiger. En ze loopt brutus wel vaak achterna maar dan (denk ik) uit nieuwsgierigheid en niet uit kwaaiigheid.
Inmiddels ook lekker knuffelig weer, maar gewoon ook rustig! Goed ik weet dat ik niet te vroeg mag juichen maar deze situatie had ik echt niet verwacht!!
Dominante, soms agressieve kat. Verveling?
Re: Dominante, soms agressieve kat. Verveling?
Je poes had dus gewoon een lekkere stoere vent nodig
. Ik vind het helemaal geweldig
!

pfff even een update hier.. Het gaat blijkbaar toch wat minder goed dan gedacht. Onze dame heeft de afgelopen dagen flink lopen kotsen. Eerst een dagje aangekeken maar vandaag toch naar dierenarts geweest. Conclusie: stress door andere kat en daardoor overeten
Ze is echt een zielig hoopje en wil niet eten of drinken. Vandaag aan de antibiotica en een antikotsmiddel en morgen weer terug voor eventueel een vochtinfuus en de rest van haar kuurtje. Gelukkig houdt onze dierenarts het nauwlettend in de gaten, maar wel een domper op de goede sfeer die er in het begin tussen de twee katten was. Maar goed, ergens was het ook wel extreem geweest als ze niet wat strubbelingen hadden. Gelukkig trok ze zich vandaag al wel wat minder terug (kwam wel gewoon gezellig bij ons liggen hoewel nog wel erg zwakjes) maar drinken/eten doet ze nog niet.

Ach, wat jammer nou! Is mevrouwtje een beetje een binnenvetter? Heel vervelend dat ze nou ziek is, maar hoe gedragen ze zich nu t.o.v. elkaar?