Ik ben nieuw op het forum, omdat ik een vraag heb.
Sinds vorige week heb ik een kitten bij iemand opgehaald, die waarschijnlijk al vanaf jongs af aan bij haar moeder weg is. Dit hoorden we pas achteraf helaas..
Ze is heel actief, speelt erg veel, rent door het hele huis heen en lijkt niet ziek. Maar nu merk ik sinds gisteren (weet niet of het al langer is, ik woon door de weeks in België ivm studie, en mijn vriend was het in ieder geval nog niet opgevallen), dat ze soms lijkt te kokhalzen, of te hoesten/rochelen. Dit duurt een paar seconden en daarna is het weer over.
Ze is nu ongeveer 11 weken en weegt ruim een kilo, 1,2 kilo ongeveer (het is gewoon een huis tuin en keuken katje) Ook heb ik het idee dat ze haar eten niet zo goed op eet. Mijn vriend had deze week het idee dat ze gewoon goed at, en smiddags was altijd haar bakje leeg. Sinds maandag is er een zak van 300 gram wishkas junior doorheen gegaan. We laten de brokken gewoon de hele dag staan. Ik heb nu ook betere kwaliteit brokken erbij gekocht, om te kijken of ze daarmee wat meer aankomt en die meng ik er doorheen (Hill's science plan)
Ik heb haar vrijdag gekookte koolvis gegeten en dat ging er in rap tempo in (100 gram) Hoeveel gram zou ze op een dag moeten eten? Bij de vorige eigenaars kreeg ze tompoes brokken (adult) en nat voer en ben toen overgestapt op wishkas junior brokken omdat ze wel erg licht was. Kan het gewoon zijn dat ze haar eten laat staan omdat die nieuwe brokken er doorheen zitten? Als ik er wat verse wishkas overheen gooi, gaat ze vaak wel even wat eten, maar toch ook niet voldoende naar mijn idee.
Is er misschien ander eten wat ik haar kan geven? Natvoer misschien ook er bij?
Ze is nog niet ingeent, en ook nog niet ontwormd, dat gaan we deze week doen. Maar moet ik me zorgen maken om dat kokhalzen? Kan dat een haarbal zijn? Ze doet het niet zo heel vaak, en vaak maar paar seconden. Verder heeft ze geen vies neusje en ook haar oogjes zien er goed uit. Verder poept ze ook gewoon goed en plassen volgens mij ook wel.
Ik ga sowieso vrijdag met haar naar de dierenarts voor de entingen, dan ben ik vrij. Mijn vriend heeft helaas geen auto en op de fiets met een kat is niet echt een optie

Alvast bedankt!