Rustig poesje (17) en nieuwe kater Noorse boskat (2)

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
bibi93
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 nov 2010 19:49

Rustig poesje (17) en nieuwe kater Noorse boskat (2)

Bericht door bibi93 »

Hallo allemaal,


Ik heb een vraagje wij hebben nu een poesje Bibi van17 jaar in huis en mijn broer heeft 2 noorse boskatten waarvan hij er 1 helaas weg zal moeten doen...
Hij heeft gevraagd of wij voor gizmo van 2 jaar willen zorgen... Wij vinden het leuk om er een kat bij te hebben... Ik weet dat gizmo een heel lief karakter heeft net als bibi en ik hoop maar dat het goed gaat tussen die 2!
Wij hebben wel met mijn broer afgesproken om het eerst een paar weken uit te proberen met Bibi ( is een pers en erg klein) en gizmo ( is een hele grote kater) Ze zijn wel allebei binnen katten...
Heb zelf wel het gevoel hoor dat het goed komt, maar ik wil niet dat Bibi er echt onder gaat lijden..
Heeft iemand hier ervaring mee? MEt een oudere en jongere kat?

groetjes renate
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: rustig poesje(17) en nieuwe kater noorseboskat van 2

Bericht door Cari »

Als jouw poes al 17 jaar is en altijd in haar eentje binnen heeft geleefd, vrees ik dat je haar heel erg ongelukkig gaat maken. LIjkt me geen geen goed plan.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: rustig poesje(17) en nieuwe kater noorseboskat van 2

Bericht door pearlsofpassion »

Heeft Bibi ervaring met andere katten?
Hoe lang zit ze al alleen? Hoe reageerde ze ervoor op andere katten?
Hoe is Gizmo? Erg wild en speels of kan hij ook rustig zijn? Waarom moet hij bij je broer weg?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: rustig poesje(17) en nieuwe kater noorseboskat van 2

Bericht door Adriana »

helemaal eens met vorige schrijvers, het huis en jullie zijn al heel lang van poes Bibi en ik ben bang dat haar oude dag volledig verstresst wordt met de komst van een nobo-bengel. en de nobo-bengel zal waarsch erg eenzaam gaan worden, gelukkig is hij al twee en waarom moet hij weg bij zijn broer?
enne, je hebt het gevoel dat het goed komt maar ik neem aan dat daar een behoorlijke portie wensdenken bij komt want waarom ga je ervan uit dat het dus goed komt?
een dergelijk giga leeftijdsverschil matcht niet en dan heb je ook nog een poes/kater combi ...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: rustig poesje(17) en nieuwe kater noorseboskat van 2

Bericht door Kattenbella »

Ik weet het niet, ben een voorstander van even in een bench zetten en rustig aan elkaar laten wennen. het hangt volgens mij af van de karakters van de katten. Vanuit de bench (nieuwkomer erin) kan je zien hoe ze op elkaar reageren. Hier werkt het altijd, bij oud en bij jong. De hele oude katten liggen tussen de jongeren in.
Ik ben het wel mee eenns dat het jammer is dat de broers uitelkaar gehaald worden.

Succes!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: rustig poesje(17) en nieuwe kater noorseboskat van 2

Bericht door Adriana »

helemaal eens Bella! en benchmethode is prima hulpmiddel bij integratie en heel voorzichtig wennen maar zal deze noorse boskatbengel zich makkelijk en rustig in een bench laten opsluiten?
we hebben tig topics over het integreren van nieuwe katten in een bestaande groep, missch moet je je daar eerst even uitgebreid inlezen en jij en wij kunnen niet in de toekomst kijken en garantie heb je ook al niet.. wij ook niet hoor!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Cerna

Re: rustig poesje(17) en nieuwe kater noorseboskat van 2

Bericht door Cerna »

Ik heb ook zo mijn twijfels of je daar Bibi een plezier mee zult doen vooral wanneer de kat al haar hele leven alleen is geweest. Onze oudste kat is 15,5 en de jongste 2 en dat ging vanaf het begin prima. Mijn ervaring is juist dat de jongste kat het felst reageert op de indringer en het de oudste kat vaak nauwelijks interesseert; die heeft het al zo vaak meegemaakt.
Maar dat zijn katten die altijd in een groep hebben geleefd (in ons geval met z'n vijven) en geleerd hebben om hun territorium te delen en dat heeft Bibi, voor zover ik uit je verhaal kan opmaken, niet. Nee, ik zou het niet doen.
bibi93
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 nov 2010 19:49

Re: rustig poesje(17) en nieuwe kater noorseboskat van 2

Bericht door bibi93 »

Hallo allemaal


Dank jullie wel voor jullie reacties...
Bibi heeft wel samen geleeft met honden..en ze heeft voordat wij haar hier hadden veel op straat gelopen ( ze had toen wel een baasje) bibi is pas een jaartje bij ons in huis...
Miss kan haar vorige baasje ons wel vertellen of ze andere katten/poezen gewend is...

We zullen dan toch eerst proberen met de andere kat in een bench om te kijken wat er gebeurt!!

groetjes
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: rustig poesje(17) en nieuwe kater noorseboskat van 2

Bericht door pearlsofpassion »

Vraag eerst eens of ze andere katten gewend is...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: rustig poesje(17) en nieuwe kater noorseboskat van 2

Bericht door Adriana »

en ik zou zeker weten een feliway verdamper aanschaffen om al gelijk bij binnenkomst de sfeer te dempen, zeker voor die nobo. dat werkt sterker en langer dan valeriaan..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: rustig poesje(17) en nieuwe kater noorseboskat van 2

Bericht door Cari »

pearlsofpassion schreef: Hoe is Gizmo? Erg wild en speels of kan hij ook rustig zijn? Waarom moet hij bij je broer weg?
Ik heb uit je andere topc begrepen dat Bibi eerst bij je broer kwam aanlopen, maar dat die haar niet kon hebben, omdat hij 2 noorse boskatten heeft. En nu neem jij daar dus eentje van over... Ik krijg dan toch het vermoeden dat die kat van je broer misschien problemen had met de andere kat?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: rustig poesje(17) en nieuwe kater noorseboskat van 2

Bericht door pearlsofpassion »

Adriana schreef:en ik zou zeker weten een feliway verdamper aanschaffen om al gelijk bij binnenkomst de sfeer te dempen, zeker voor die nobo. dat werkt sterker en langer dan valeriaan..
Bij mij werkt valeriaan veel beter. Het hangt waarschijnlijk van de kat in kwestie af...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
bibi93
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 nov 2010 19:49

Re: Rustig poesje (17) en nieuwe kater Noorse boskat (2)

Bericht door bibi93 »

@ Cari


Nee gizmo heeft geen problemen met zijn eigen moeder, gizmo is een flinke kater en heeft beweging nodig !! En bij ons kan hij meer beweging krijgen en vooral veel aandacht spelen enzo...

gr renate
Plaats reactie