Zwangerschap

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Elsze
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 nov 2010 22:04

Zwangerschap

Bericht door Elsze »

Kan het zijn dat mijn kat aanvoelt dat ik zwanger ben? Al voor dat ik de test had gedaan wilde hij iedere keer op m'n buik liggen en dat word alleen maar erger (ben nu 5 weken zwanger). Hij is ook opeens extra lief voor me! Als ik te lang bezig ben komt ie mauwend naast me staan net zolang tot ik ga zitten. Hij wil alleen maar bij me zijn en is zo waaks als wat. Het lijkt wel een hondje. Als m'n vriend aan m'n buik wil zitten komt ie zich er mee bemoeien. Ik vond het zo schattig, maar ik weet ook niet of dit wel goed is!?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Zwangerschap

Bericht door Adriana »

t kan zijn dat je anders ruikt en dat je kat dat merkt en dat dit bij hem bepaald gedrag oproept. en als je vriend hem in de weg zit vindt ie waarschijnlijk dat dit zijn taak is..
wat zou er verkeerd aan kunnen zijn?
is je verteld dat zwangere vrouwen liever geen kattenbakken schoon moeten maken?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Zwangerschap

Bericht door Peet »

Ik weet wel van één van m'n vorige honden die niet bij een vriendin weg te slaan was die zwanger was. Een dier ruikt en voelt veel meer dan wij denken.

Oja, en natuurlijk gefeliciteerd hé!
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Elsze
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 nov 2010 22:04

Re: Zwangerschap

Bericht door Elsze »

Ik weet dat ik geen kattenbak mag verschonen, mag manlief nu doen :grin:
Ik noem de kat al poekie-papa ik vind dit prachtig. Ben alleen bang dat ie jaloers gaat worden als het kind er is of dat ik niet bij het kind kan komen omdat hij er dan tussen springt... hij kan namelijk soms heel fel zijn en flink bijten, al doet ie dat bij mij ook niet meer sinds ik zwanger ben!
Gebruikersavatar
Lidaju
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 17 mei 2010 20:39

Re: Zwangerschap

Bericht door Lidaju »

Ik weet zeker dat ze merken dat je zwanger bent. Baloe mijn eerste kat wilde bijna nooit op schoot, behalve bij mn 2 zwangerschappen, toen lag hij regelmatig bovenop mijn buik!
Groetjes van Appie en Yuci, en hun personeel: Jolien

En om nooit te vergeten: Baloe en Winnetou
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Zwangerschap

Bericht door MarjanR »

Tja, of je kat erg beschermend zal zijn naar je kindje. Of juist andersom, dat moet uitwijzen.
Daar scherp op blijven letten en als het fout gaat naar het kindje toe... toch herplaatsen.
Gaat het fout jullie kant op kun jij je nog verdedigen. Maar ook dat kent z'n grenzen natuurlijk.

Maaaaaaaaaaaaaaaaaar. Eerst zwangeren mevrouw.
Dan kijken hoe het gaat.
Gefeliciteerd en geniet van de kattenbak vrije periode :lol:
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Elsze
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 nov 2010 22:04

Re: Zwangerschap

Bericht door Elsze »

Komt goed! Bedankt :grin:
Plaats reactie