Katje (5 mnd) slaapt veel, braakt en is lusteloos

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Help!!!

Bericht door Ilone »

En toch vind ik het maar een rare uitspraak van die DA...om meteen maar te zeggen dat wanneer hij weer dreigt uit te drogen, in te laten slapen?!
Geef je ook natvoer? Je zou een paté of mousse fllink met water tot een soepje kunnen mengen. Hierdoor hrijgt hij zowiezo al een slok extra binnen.
Wat Valerie (pearlsofpassion) al vraagt, heb je een drinkfontein? Dit stimuleert het drinken. En als je deze op een verhoging zet, hoeven ze niet te bukken en komen ze minder snel met hun snuitje in het water.
Desnoods met een spuitje water geven lijkt me!
Maar inslapen??
Ben benieuwd naar de uitslag van het bloedonderzoek.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Help!!!

Bericht door katgevonden »

nee zo een drinkvortuin heb ik niet. Maar dat was ook niet perse nodig want het ging goed met hem, en nu biedt ik hem gewoon kittenmelk aan...hij heeft net nog 30 ml vrijwillig gedronken. Voor het geval dat hij weigert heb ik al een spuitje in huis, maar dat hoef dan gelukkig niet. Maar met het natvoer moet ik het helaas wel doen. Maar dat moet dan maar met dwang.
Ik denk dat ik het niet goed heb geschreven over de DA hij bedoelde meer dat we dan meer onderzoek moeten doen of in laten slapen dat het zo niet door mag gaan. En daarin ben ik het helemaal met hem eens of er moet gevonden worden wat hem mankeert of we moeten afscheid van hem nemen. Dit is geen toestand als het om de dag slecht met hem gaat. Op het moment is hij goed aan het opknappen, gelukkig. Hij kan alweer lopen zonder om te vallen dus daar ben ik erg blij mee en hij reageert weer op zijn naam...
Ikzelf kan haast niet wachten op de uitslag van het bloed
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Help!!!

Bericht door Ilone »

Ah oké.
Klinkt inderdaad al anders ;)

Maar een drinkfontein kan zowiezo geen kwaad hoor ;)
De Catmate wordt veel aangeraden, deze heb ik ook staan en ik ben er dik tevreden mee!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Help!!!

Bericht door katgevonden »

ja ik keek net op internet. Is ook handig voor de honden...Ik denk er serieus over
Weet je toevallig wat het mediijn wat 2pac krijgt in zijn lichaam doet? Hij knapt weer steeds meer en meer op, net zondag. Hoe het morgen zal zijn. Ik zal in elk geval vannacht voor hem opstaan dat had ik namelijk niet gedaan. Heb ik helemaal niet bij stil gestaan, stom van mij.
Ik maak me zo ongerust...wens me zo dat hij weer de oude wordt...heb toh speiaal voor hem zo een super leuk meisje opgehaalt...
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Help!!!

Bericht door Ilone »

Ik weet ook niet precies wat het medicijn doet, maar dit was de eerste link die ik op google vond ;)
http://diergeneesmiddelen.info/bestanden/Moderin.html

Je laatste zin begrijp ik niet helemaal.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Help!!!

Bericht door katgevonden »

sorry, mijn c doet het niet altijd...
ik zei dat ik speciaal voor 2 pac en zo leuk meisje (Katie) om mee te spelen heb opgehaalt en dat ik mij ongerust maak om hem, en dat ik hem niet wil missen
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Help!!!

Bericht door Ilone »

Oh zo. Maar is logisch, dat je je zorgen maakt en hem niet kwijt wilt ;)
Eerst maar het onderzoek afwachten! :-)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Help!!!

Bericht door katgevonden »

ja waarshijnlijk wel, maar ik ben alweer bang voor morgen. Zondag was hij ook helemaal de oude om maandag ietsje minder goed in zijn vel te zitten en vanmorgen was het weer mis. Ben erg bang dat hij het misschien niet haalt. De DA zei al als ik vanavond had willen komen was het waarshijnlijk niet meer nodig geweest. Hij gaat dan zo gauw achteruit. Gisteravond om 23 uur speelde hij nog met Katie en niet zo een beetje ook, zaten vangen te spelen, hihi. En vanmorgen om 7 uur kon hij niet meer stevig op zijn pootjes staan.
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Help!!!

Bericht door pearlsofpassion »

Zie nou gewoon dat ie zeker op alle mogelijke manieren water binnen krijgt...

Als je DA melk voorschrijft, ok, maar dan mag hij zeker geen platte poep hebben he! Dat is echt iets waar hij heel veel vocht mee kan verliezen...
Er zal wel veel meer aan de hand zijn, maar ondertussen moet je gewoon verhinderen dat hij zo uitdroogt he...
Hopelijk brengt het bloedonderzoek duidelijkheid!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Katje (5 mnd) slaapt veel, braakt en is lusteloos

Bericht door MarjanR »

Ik zou nog even wachten met zelf kip te koken (kunnen ze overigens zonder zorgen rauw eten hoor), want in blik voer zit lekker veel vocht. Als je daar ook gewoon een scheutje bij gooit dan is dat lekker lebberen.
Maar eet hij niet steeds zou ik hem toch dwangvoederen hoor.

Ik vind het echt super sneu voor je.
Ik ken het probleem niet, ik heb geen advies voor je.
sorry
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Katje (5 mnd) slaapt veel, braakt en is lusteloos

Bericht door katgevonden »

Hij heeft gisteren bijna niets gegeten, dus als hij het nu niet toch zelf gaat doen zal ik hem moeten dwingen. Geen leuk idee maar goed we hebben dan geen keus. Weet iemand hoeveel gram hij zou moeten eten op een dag??? Drinken doet hij wel gelukkig ookal is het niet helemaal uit hem zelf. Dat is iets wat ik niet goed begrijp...de bak met melk en ook water staat op een meter afstand van hem maar hij gaat er niet heen om te drinken derwijl als ik hem de bak onder de neus zet hij wel helemaal vrijwillig drinkt, en gelukkig niet zo een beetje ook. Nou zou je denken dat hij te verzwakt is om naar zijn bakje te lopen maar naar zijn kattenbak zijn het minstens 10 meter en daar gaat hij wel geregelt heen.
En nog iets veronrust mij, namelijk zei de DA dat er onlasting in zijn darmen zit maar hij heeft nog steeds zijn behoefde niet gedaan.
Ideën? Ik wordt zo langzamerhand wel n beetje wanhopig en tot morgen duurt het nog best lang als je erop wacht
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Katje (5 mnd) slaapt veel, braakt en is lusteloos

Bericht door katgevonden »

Mensen,

ik heb 2 pac gisteren in laten slapen :cry: Het bloedonderzoek bleek zonder uitslag, alle waarden waren prima. Echter ben ik met hem na de DA gegaan omdat zijn toestand wederom verschlechterde. Deze keer bleek hij niet uitgedroogd te zijn maar geen of verminderte reflexen te hebben. Ook liep hij nog amper en heeft hij in zijn mand gepoept. Ik kon het niet meer zien. Ik vond hem zo zielig. Hij is in 2 dagen 200 gram afgevallen derwijl hij wel redelijk goed heeft gegeten. Drinken ging met een klein beetje druk ook prima...
De DA gaat ervan uit dat 2 pac iets met zijn hersenen had. Het maakt ook niet meer uit want wij hadden geen tijd meer om verder onderzoek te starten, zijn toestand verslechterde met het uur en omdat hij het zelf ook opgaf (blijven liggen in zijn eigen poep) heb ik besloten om het ook op te geven. Hij rust nu op 2 meter afstand van mij in de tuin. Lekker dichtbij het vrouwtje zo als hij graag had.

rust zacht lieve Toepie Poepie!
bedankt dat je er (voor mij) was!!!! :cry:
ik zal je nooit vergeten!
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Katje (5 mnd) slaapt veel, braakt en is lusteloos

Bericht door MarjanR »

Och arme toepie!

Rust zacht klein ding
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Lidaju
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 17 mei 2010 20:39

Re: Katje (5 mnd) slaapt veel, braakt en is lusteloos

Bericht door Lidaju »

Heel veel sterkte!
Groetjes van Appie en Yuci, en hun personeel: Jolien

En om nooit te vergeten: Baloe en Winnetou
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Katje (5 mnd) slaapt veel, braakt en is lusteloos

Bericht door katgevonden »

Bedankt voor jullie medeleven!
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Plaats reactie