Hoi Laura,
Bedankt voor de tip, ik dacht ook al aan verveling/eenzaamheid... Ook al geven we haar zoveel mogelijk aandacht en spelen we met haar, kan dat natuurlijk nooit het kameraadschap van een soortgenoot vervangen. Dus het zou heel goed kunnen hoor! Al zijn Siamezen daar misschien wel wat gevoeliger voor dan andere katten... ?
Ik zou er best graag eentje bij willen, en als mijn vriend inziet dat het voor haar gezondheid noodzakelijk zou zijn, zal hij (hopelijk) uiteindelijk ook wel overstag gaan. Maar we hebben juist haar gekozen omdat ze in het gastgezin niet met de andere (buiten)katten omging en liever in haar eentje binnen zat. Ik weet dus helemaal niet hoe ze daar op zal gaan reageren... (al weet je dat natuurlijk nooit van tevoren). Ze kón wel gewoon omgaan met die andere katten maar ze trok zich gewoon terug.. maar wie weet als we er één vinden met een beetje hetzelfde karakter (en die dus ook niet naar buiten wil/kan) dat het juist wel klikt, geen idee...
Het is ook niet iets wat je even kunt uitproberen, dat is het lastige he...

Ik sta er in ieder geval zeker voor open... maar je weet ook nooit of dat het probleem wel oplost, misschien wordt ze er wel juist gestresster van! Zelfde als met naar de DA gaan.. misschien maak ik het alleen maar erger als ik dat doe. Zo jammer dat ze het me niet gewoon kan vertellen!
Edit: Nu ik er nog even over nadenk, denk ik dat het misschien toch ook goed een allergie/jeuk is of zoiets kan zijn, ze bijt echt in haar vacht/vel zoals een hond dat ook doet. En niet herhaaldelijk op één plek, maar dus eerst op haar poot en nu bij haar staart. Ik zal haar vanavond eens goed borstelen en kijken of ik iets kan zien (beestje? irritatie aan huid?). Maar ik kan ook bedenken waar ze ineens allergisch voor zou kunnen zijn, of iets wat er veranderd is de afgelopen tijd..