castratenkoor schreef:Met korstjes in de nek begin ik toch ook te denken aan een overgevoeligheid voor iets in het voer.
Wat geef je haar zoal?
Dat is ook precies wat ik tegen de DA heb gezegd. Ik had van tevoren even wat research gedaan en kwam dus ook uit bij overgevoeligheid. Volgens de DA had het daar echter niets mee te maken... het enige wat hij kon bedenken waren dus de hormonen. Verder ziet haar vacht in de nek er gewoon goed en "vol" uit en krabt ze niet meer zoveel, en zijn de korstjes ook zo goed als weg. Ze likt volgens mij ook niet overmatig.
We geven haar al vanaf het begin (juni) Sanabelle brokken en dat is altijd goed gegaan. Ze gaf wel regelmatig over, we zijn daar toen ook al voor naar de DA geweest en dat was prima voer volgens hem, we konden haar alleen beter geen natvoer meer geven omdat ze dat juist vaak overgaf. In de brokken zat alles wat ze nodig had zei hij. Dus met natvoer zijn we gestopt, maar dat is al een tijdje geleden (2 maanden ofzo). Ze krijg soms wel een garnaaltje of stukje kip en af en toe een yoghurt- of kattengrassnoepje, maar verder niets extra's. Dus ik heb geen idee waar ze dan overgevoelig voor zou moeten zijn...
We zijn 3 maanden geleden ook overgestapt op een voederautomaat, zo'n silo-ding dat elke 2 à 3 uur wat brokjes geeft, zodat ze regelmatig eet (elke dag precies om 7, 9, 12, 14, 17, 19, 21 en 23 uur) ook als we er een keer niet zijn (dat was ook meestal de reden voor het overgeven, bij een uurtje later ging het al mis..). Nadeel is het wegvallen van het contact en band-opbouwend ritueel van het eten geven, maar in dit geval waren er veel meer voordelen. Sindsdien hebben we juist een betere band omdat ze nu juist naar me toe komt om te knuffelen en niet meer alleen om eten te krijgen

Dus ik denk eerlijk gezegd niet dat het daar aan ligt, maar ik geef jullie maar even alle informatie die ik kan verzinnen
Edit: misschien is ze wel gefrustreerd omdat dat ding maar weinig brokjes per keer uitgeeft.. ze zit wel vaak te vissen en krijgt er toch altijd wel weer een paar uit, maar daarna moet ze het toch opgeven en wachten tot de volgende beurt... Sinds een paar weken hebben we het ding wel 1 sec korter ingesteld per voerbeurt, zodat ze íetje minder krijgt (het is niet echt exact uit te meten hoewel we ons best hebben gedaan het zo precies mogelijk op 60 gr per dag te krijgen.. en ze is nogal aangekomen sinds we dat ding hebben, dus dat leek ons geen slecht idee.. misschien ligt het daar aan??)
MarjanR schreef:Dus HUP schuldgevoel overboord, okay?
Okay

, thx!
MarjanR schreef:Denk, denk, denk, Pooh Beer.
Hahaha, schattig
MarjanR schreef:Zit de kale plek bij een gewricht en zou ze daar last van kunnen hebben?
Ze zal het nooit laten zien, maar dit is dan wel misschien een teken dat er iets raars zit.
Dat is wel een goed punt, inderdaad. Ik heb soms wel het idee dat haar spieren/gewrichten wat stijf zijn, maar dat kan ook komen omdat ze dan net wakker is ofzo, dat heb ik zelf ook altijd

Of dat ik mezelf weer van alles inbeeld en denk dat er allerlei erge dingen aan de hand zijn
Ik zal er in ieder geval goed op gaan letten en regelmatig eens kijken of ik er iets aan kan zien... ik heb alleen geen idee waar ik naar zoek