Verwende rotkat

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Elsze
Huiskat
Huiskat

Re: Verwende rotkat

Bericht door Elsze »

Ik denk niet dat ik die kat ooit binnen ga krijgen en de deur dicht! De mensen van wie die was hebben dat wel geprobeerd, maar in de eerste plaats is de deur bijna niet dicht te krijgen als hij binnen is, want bij het minste geringste vermoeden van verraad weet ie niet hoe snel die buiten moet komen en als het je dan wel lukt gaat ie zo hard en lang mauwen dat je hem na 5 uur wel weer los laat. Ik heb m net weer eten gegeven en als ik m voorzichtig probeer te benaderen op m'n hurken en m'n hand naar m uitsteekt schiet hij achteruit. Aaien lukt al zeker niet ook niet als hij staat te eten. Ik zou niet weten hoe ik hem binnen moet krijgen, een pipet moet geven en moet laten wennen hier. Ben bang dat dat onbegonnen werk is helaas!
paasnini

Bericht door paasnini »

Ik denk dat wanneer je hem voorlopig altijd op het zelfde tijdstip eten aanbied dat hij wel heel langzaam vertrouwen in je krijgt. Na een paar dagen kun je hem dan heel voorzichtig benaderen. Steek daarbij je hand uit en laat de kat uitzichzelf naar je toe komen. Ook dit zal de eerste keer niet lukken. Geduld is hierbij het sleutelwoord.
Elsze
Huiskat
Huiskat

Bericht door Elsze »

Maar dat probeer ik al een jaar! Het is de kat van vrienden van ons! Aangezien we aan een galerij wonen en we allemaal heel close zijn met elkaar hebben we de hele zomer met elkaar buiten gezeten! Altijd als ik hem zag lopen als hij bij hun zat probeerde ik toenadering te zoeken, maar ik heb m nog nooit met een vinger aan kunnen raken en nou ben ik toch een soort van de rust zelve... Kan het niet zijn dat hij gewoon niet meer tam te krijgen is???
Aziraphale
Poema
Poema
Contacteer:

Bericht door Aziraphale »

Als het vrienden van je zijn, kun je ze dan misschien erop aanspreken? Hij zit onder de vlooien/wonden zei je...dan wordt hij toch niet goed verzorgd?
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Kan het niet zijn dat hij gewoon niet meer tam te krijgen is???
Hij heeft 1,5 jaar geleden wel in huis geleefd. Die gaat zeker weten weer wennen!
Het leven wat hij nu heeft, is geen leven. Als je hem naar het asiel laat brengen is hij ook beter af. Daar komt hij wel weer tot rust.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

Als het vrienden van je zijn kun je ze heel makkelijk er op aanspreken toch?
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

rust zacht alle engeltjes
Elsze
Huiskat
Huiskat

Bericht door Elsze »

Ik heb ze er op aangesproken, maar ze doen nix met hetgeen ik tegen ze zeg!
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

En je wil ze niet confronteren?

Zeggen, of je zorgt voor je kat, of je laat mij voor hem zorgen... maar je laat het beestje niet opzettelijk stillaan dood gaan...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
NancyD
Kitten

Bericht door NancyD »

Hallo ik ben de mama van Audrey (van Angel),
ze vertelde mij dat jullie hier nog steeds over haar bezig waren dus wou ik even mijn zegje komen doen.

Audrey heeft inderdaad een konijntje gekocht, maar dat gaat terug weg. Ze is er helaas allergisch aan en ze zoekt nu een liefhebbende thuis voor het beestje. Ze wou wat affectie van een levend dier omdat zij heel vaak alleen zit. Het konijntj ging los mogen lopen en als dat goed ging, zou er nog eentje bijkomen. Maar de allergie gooit roet in het eten.
Angel zit in de dierenbescherming Meetjesland. Op de poezenboot in gent hadden ze geen plaats meer (ja wij zijn speciaal van Brugge naar Gent gereden om hem naar daar te brengen)

Gelieve de volgende keer eerst de hele situatie te weten voor je hier dingen vertelt over mijn dochter.
Cari, ik zou ook graag weten waar je die informatie haalt...
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Mama van Audry, mooi te weten dat Angel bij de dierenbescherming zit.
Jammer dat het met het konijn niet goed ging.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
NancyD
Kitten

Bericht door NancyD »

ik wil er wel nog even iets bij zeggen (niet veel meer, audrey vertelde dat alles zijn eigen topic heeft ofzo ben niet goed met fora)
Audrey heeft 6dagen zitten huilen omdat Angel weg was,
daarom heb ik haar verplicht om alles wat haar aan Angel deed denken weg te leggen tot het verwerkt was. Daarom dat er ook niets meer over Angel wordt gezegd, alles wat ze hoort of ziet doet haar opnieuw wenen.
Ik wil Cari niet beschuldigen van iets, want ik weet niet wat er gezegd geweest is allemaal. Maar nogmaals aub, stop met dingen te vertellen waar je maar de helft van weet...
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Breng het konijntje naar het knabbelthuisje, aub!!! (smeek....)
Dat is een super goede konijnen en knaagdierenopvang, zeker de beste in belgië.
Ze zijn gevestigd in Beveren en je moet een mail sturen voor een afspraak te maken en pas dan sturen ze je het adres door. Anders worden ze helemaal overrompeld!

Hier is de site: http://www.hetknabbelthuisje.tk

Al mijn konijntjes komen van daar en als je het konijntje daar naar toe brengt ben je zeker dat het steeds goed terecht komt. Ze volgen dat erg goed op! De meeste andere opvangen geven ze gewoon aan gelijk wie mee.
De kans is veel groter dat ze hier een prachtige thuis vinden voor het beestje dan als je het zelf doet. Kijk maar eens op de site een lees de adoptie-info eens door, dan wordt je al snel duidelijk wat een heerlijk leven al de konijntjes die daar geplaatst worden krijgen. Daar kan je konijntje (ik veronderstel nog erg jong) dan een partnertje of zelfs heel veel vriendjes krijgen en kan het zijn hele leven echt konijn zijn!

Ik hoop echt dat je dit nog leest en genoeg om het beestje geeft om het naar Beveren te brengen!
Het is vast en zeker de beste oplossing voor het diertje!
Als je dan nog mensen hoort die op zoek zijn naar een konijntje, kan je ook steeds hun site eens doorgeven. Adopties gaan namelijk steeds veel moeilijker dan afstanden. Maar in gewone asielen zitten ze vaak nog veel langer hoor, en wie weet waar ze dan terecht komen...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
NancyD
Kitten

Bericht door NancyD »

het konijntje gaat ofwel naar de zus van een vriendin van mij (die heeft al 3 konijnen) ofwel naar een kennis van Audrey, die persoon heeft ook 2 konijnen.
Zowiezo zal hij niet alleen zitten en goed vezorgd worden.
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar

Bericht door Dafpoetser »

Audrey heeft met heel veel liefde Angel opgevoed. dat WEET ik.
Dat de gedragsproblemen zijn ontstaan is niet de schuld van cari, of Audrey, maar door de situatie, want u als moeder vond een tweede kitten ook geen optie.
Wilt u Audrey mijn lieve groetjes geven? Mijn naam is Rob.

En Oh, hoe is het nou toch met Angel?
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
NancyD
Kitten

Bericht door NancyD »

Wij hadden al problemen met de huisbaas door Angel in huis te halen, dus een tweede kat was echt onmogelijk.
Met Angel gaat het goed, hij is nu gereserveerd door een leuke familie, dus hopelijk is hij snel weg uit die akelige kooi.

En dat zal ik zeker doen Rob.
Plaats reactie