Clickertraining

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dollie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 09 mei 2010 16:04
Locatie: Groningen

Clickertraining

Bericht door Dollie »

Hoi allemaal, ik ben bezig met mijn profielwerkstuk en ik wilde dat in eerste instantie over konijnen/leren doen, ben al een experiment gestart met clickertraining, maar het loopt niet echt lekker en over een maand moet het echt helemaal af zijn.

Dus heb besloten het van een andere kant aan te pakken en me vooral op clickertraining te richten en daarbij een experiment te doen met konijnen. En misschien de hond ook. En katten dus..

Ik weet dat het moet kunnen, ga het ook zeker proberen, maar vroeg me af wat jullie ervaringen zijn. Iemand hier die clickertraining met zijn kat doet/gedaan heeft? Wat voor trucjes heb je ze dan geleerd?
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Clickertraining

Bericht door MarjanR »

Huh? Clickertraining voor katten?
Kan dat? *zal ook wel*
Kan ik dat ook?
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Dollie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 09 mei 2010 16:04
Locatie: Groningen

Re: Clickertraining

Bericht door Dollie »

Ja, waarom niet? Katten zijn slimme dieren en clickertraining kan op ontzettend veel dieren "toegepast" worden. Alleen zijn katten wat eigenwijzer.. Honden werken graag voor hun baas, konijnen doen heel veel voor hun favoriete snoepje en katten.. Die doen waar ze zin in hebben volgens mij haha. Dus of het met élke kat kan.. Maar ik wilde het zeker met die van mij gaan proberen.

Typ het anders eens in op YouTube, genoeg voorbeelden!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Clickertraining

Bericht door Cari »

Ja het kan echt, er zijn zelfs boeken over geschreven. Ik heb het nooit geprobeerd - zelfs bij de honden heb ik er geen geduld voor :oops: ;-) .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Dollie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 09 mei 2010 16:04
Locatie: Groningen

Re: Clickertraining

Bericht door Dollie »

Met mijn hond heb ik het ook nog nooit geprobeert. Mijn hond wordt lichtelijk obsessief zodra er snoepjes te voorschijn komen, hij let dan echt nergens anders meer op. Meestal belooni k hem pas met snoepjes aan het einde van een "trainingssessie".

Maar met de konijnen gaat het echt super!
Gebruikersavatar
Dollie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 09 mei 2010 16:04
Locatie: Groningen

Re: Clickertraining

Bericht door Dollie »

Gebruikersavatar
Dollie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 09 mei 2010 16:04
Locatie: Groningen

Re: Clickertraining

Bericht door Dollie »

Ik spam mijn eigen topic vol! Haha. Net voor het eerst met Billy geprobeert. Met de konijnen doe ik het altijd in de badkamer, weinig afleiding en ook niet te veel ruimte om maar te doen waar ze zin in hebben (niet dat ze dat willen, als ze doorhebben dat we gaan clickeren zijn ze één en al oor) dus met Billy ook gelijk maar, heb de zak met snoepjes gepakt en toen wilde meneer wel achter mij aan lopen haha :p maar de clicker vond hij eerst wel wat eng. Weet ook niet of hij het nu helemaal door had..

Will be continued!
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Clickertraining

Bericht door Admin »

Iris,

Leuk dat je je eigen topic volspamt, maar er zit rechtsonderin elk van je berichten een WIJZIG-knop en je raadt nooit waar die voor is? Ja precies, om je laatst gepostte bericht mee te wijzigen, zodat je geen discussie met jezelf zit te voeren. (werkt tot 1 uur na het posten van het bericht).

Wil je die knop in het vervolg gebruiken? Dat leest een stuk prettiger.

Alvast bedankt ;-)
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Dollie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 09 mei 2010 16:04
Locatie: Groningen

Re: Clickertraining

Bericht door Dollie »

Sorry, op andere fora waar ik kom werkt die maar vijf minuten. Zal er om denken. ;) Omdat je het zo lief vraagt :')
Plaats reactie