Ja, dat kan wel kloppen.Cari schreef:Ah Valerie, nu krijg ik een ander beeld van Kleintje. Ik denk dat hier vooral het leeftijdsverschil meespeelt. Kleintje is dus niet bang of dominant, Kleintje gedraagt zich meer als een poes die gewoon geen trek heeft in dat jonge wilde spul. In eerste instantie was ze heel onzeker, want het was ineens gedaan met haar rust en dat vergt wat aanpassing. Nu is ze zover dat ze zich min of meer gedraagt als een moederpoes die haar ruimte opeist en haar (bijna) volwassen jongen op afstand houdt. Het slaan zonder nagels en het blazen (mamapoezen doen dat wel naar hun jongen die te opdringerig zijn) passen wel in dat plaatje.
Wel heeft ze schrik gehad van katers (ging ze uit de weg) en joeg ze poezen steeds de hof uit, ook met veel lawaai en gegrom, maar ze is dan ook met katers opgegroeid en buiten haar moeder nooit een poes gekent...
Wat hier ook wel eens gebeurt is dat Kleintje aan de jongens hun poep ruikt en overlaatst zelfs Cuzco daar helemaal stond te wassen. Maar zelf mogen ze nog niet aan haar staart komen of ze mekkert. Daaruit maakte ik ook op dat ze dominant is. Maar bon, het gaat dus steeds beter en ze leert weer spelen met soortgenoten. Nog wat geduld, het komt helemaal goed.
Ik hoop ook dat het bij jou helemaal goed komt, Jennli! Ik kan mij wel moeilijk voorstellen dat het echt een probleem zou blijven...
Veel succes ermee!
Als je er zelf al vertrouwen in hebt ben je al een eind verder!