Verwende rotkat
Re: Verwende rotkat
Klinkt misschien heel raar, maar ik laat me liever helemaal open krabben en bijten door Jomi dan dat ik hem weg moet doen. Ik kan m echt niet missen... daar heb ik echt boze dromen over! Als ze hem bij de dierenarts te hard aan pakken ben ik al in staat om de dierenarts een draai om z'n oren te verkopen... ik kan dat echt niet aan zien. Ik sta 9 van de 10 keer dan ook te janken als ie niet mee werkt bij de dierenarts! Hij is me echt heilig!
BTW... Misschien kan het onderwerp gesplitst worden en door gaan onder het onderwerp gedragsproblematiek ofzo??
BTW... Misschien kan het onderwerp gesplitst worden en door gaan onder het onderwerp gedragsproblematiek ofzo??
Leuk geprobeerd, Adriana, maar dat voorstel lijkt me niet echt realistisch. Ik begrijp dat Elsze toch best gek is op haar Jomi en zij zal er vast niet aan moeten denken hem naar een asiel te brengen. Het is niet dat ze hem pas 2 weken heeft... Het asiel zit ook zeker niet te wachten op zo'n kat die de boel volledig ontregelt en daardoor waarschijnlijk in een hokje opgesloten gaat worden. Wat Jomi nog veel agressiever zal maken.
Als hij echt zo'n asociale vechtersbaas is Elsze, vind ik wel dat je je verantwoording moet nemen en de kat in een afgesloten tuin moet houden. Een kitten erbij kan werken (vechtersbazen kunnen een 'soft side' hebben
),maar dat moet heel voorzichtig en met veel zorg en aandacht begeleid worden.
(p.s. (voor de insiders): Ter huize van Angelkitten zit nu een dwergkonijntje moederziel alleen in een kooitje
. Over Angel geen woord meer
.)
Als hij echt zo'n asociale vechtersbaas is Elsze, vind ik wel dat je je verantwoording moet nemen en de kat in een afgesloten tuin moet houden. Een kitten erbij kan werken (vechtersbazen kunnen een 'soft side' hebben

(p.s. (voor de insiders): Ter huize van Angelkitten zit nu een dwergkonijntje moederziel alleen in een kooitje

Een tuin hebben we niet, want we wonen in een maisonnette woning. Dat zou dan dus betekenen dat hij helemaal niet meer naar buiten zou kunnen en dan gaat hij doordraaien dus dat is geen optie! Misschien nog een extra bel om z'n nek hahahahaha. Een gewaarschuwde buurkat telt voor 2.
Hij heeft 1 vriend in de buurt, dat is heel raar.
4 huizen verder woont een witte kat. De eigenaars hebben 4 kinderen die zo druk zijn dat de kat (Witte) niet meer naar binnen wil sinds ruim anderhalf jaar. Hij is altijd buiten en kreeg naast de deur z'n eten. Sinds een tijdje zijn ze verhuisd en wonen haar ouders in hun huis. De kat krijgt bijna geen eten meer en zit helemaal onder de wonden. Als mijn deur open staat loopt hij hier vaak naar binnen en gaat in de keuken staan eten. Jomi vind m blijkbaar zielig, want als ie m ziet laat ie hem zitten. Nu het kouder word roep ik m iedere avond en geef m eten want ik laat m niet dood gaan.
Helaas zit ie helemaal onder de vloeien en is ie te schuw om m te vangen, anders had ik m zeker na laten kijken bij de dierenarts en bij mij binnen genomen.
Die kat... Dat is de vriend van Jomi... 2 handen op 1 buik... altijd samen :S
Hij heeft 1 vriend in de buurt, dat is heel raar.
4 huizen verder woont een witte kat. De eigenaars hebben 4 kinderen die zo druk zijn dat de kat (Witte) niet meer naar binnen wil sinds ruim anderhalf jaar. Hij is altijd buiten en kreeg naast de deur z'n eten. Sinds een tijdje zijn ze verhuisd en wonen haar ouders in hun huis. De kat krijgt bijna geen eten meer en zit helemaal onder de wonden. Als mijn deur open staat loopt hij hier vaak naar binnen en gaat in de keuken staan eten. Jomi vind m blijkbaar zielig, want als ie m ziet laat ie hem zitten. Nu het kouder word roep ik m iedere avond en geef m eten want ik laat m niet dood gaan.
Helaas zit ie helemaal onder de vloeien en is ie te schuw om m te vangen, anders had ik m zeker na laten kijken bij de dierenarts en bij mij binnen genomen.
Die kat... Dat is de vriend van Jomi... 2 handen op 1 buik... altijd samen :S
- Aziraphale
- Poema
- Contacteer:
Is Witte misschien een kandidaat om te noemen bij de Dierenbescherming? Klinkt nl heel heftig!
Liefs van Corine en een
van Bo, Bella & Borre

Vangen die kat! Neem kontakt op met het asiel, de dierenbescherming, kattenorganisaties, voor een vangkooi. Er is vaak wel iemand die zo'n ding wil uitlenen. Woon je toevallig in de buurt van NIjmegen? Op die manier heb je misschien 2 vliegen in 1 klap
!
ZIe je wel dat Jomi een zachte kant heeft
?!

ZIe je wel dat Jomi een zachte kant heeft

He? Hoe weet je dat? Wat ontzettend erg om te horen, hoopte dat na het Angelavontuur er toch even geen dieren (zeker niet alleen) meer dat huis in zouden komen, helaas. Ben toch zo nieuwsgierig hoe het met Angel is afgelopen... vast niet al te best ben ik bang(p.s. (voor de insiders): Ter huize van Angelkitten zit nu een dwergkonijntje moederziel alleen in een kooitje . Over Angel geen woord meer .)

*Dexter & *Mosa
Heb de dierenbescherming al gebeld
Half december komen ze m vangen zeggen ze! En nee hij komt niet uit Nijmegen hahahaha
Het is inderdaad heel zielig die witte kat. heb al zo vaak staan janken als ik m zag... kan het echt niet aanzien!

Het is inderdaad heel zielig die witte kat. heb al zo vaak staan janken als ik m zag... kan het echt niet aanzien!
maar als Witte zo'n goeie band heeft met Jomi, dan is een antivlooienbehandeling (pipetje, nek) toch te doen?
en wat is te schuw om te vangen? als ie binnenkomt dan kun je hem toch (desnoods met twee en vooral zelf heel rustig blijven) in zijn nekvel pakken en rustig toespreken en aaien? hij is mensen gewend maar heeft overlevingsgedrag gekregen.
en wat is er op tegen om hem dan binnen te laten en aan Jomi te laten wennen en omgekeerd?
dit lijkt me met de info die ik nu heb een haalbare oplossing, veel beter dan een kleuterkat.. bovendien is er dan ook weer een zwerfkattenprobleem opgelost en Witje zal hopelijk snel bijtrekken ..
en wat is te schuw om te vangen? als ie binnenkomt dan kun je hem toch (desnoods met twee en vooral zelf heel rustig blijven) in zijn nekvel pakken en rustig toespreken en aaien? hij is mensen gewend maar heeft overlevingsgedrag gekregen.
en wat is er op tegen om hem dan binnen te laten en aan Jomi te laten wennen en omgekeerd?
dit lijkt me met de info die ik nu heb een haalbare oplossing, veel beter dan een kleuterkat.. bovendien is er dan ook weer een zwerfkattenprobleem opgelost en Witje zal hopelijk snel bijtrekken ..
Je neemt hen dan toch wel zelf, Elsze
?
Als hij binnenkomt om te eten, kan je dan niet simpel de deur rustig achter hem dichtdoen?

Als hij binnenkomt om te eten, kan je dan niet simpel de deur rustig achter hem dichtdoen?
- Aziraphale
- Poema
- Contacteer:
Ik snap hier eerlijk gezegd weinig van. Als je moet huilen bij het zien van Witte, waarom doe je er dan niets aan? Hij komt bij je in huis, terwijl hij eet kun je 'm toch ontvlooien? Deur dicht doen, instanties/asiel bellen...Half december komt de Dierenbescherming pas?! Wat belachelijk, ik zou ze platbellen tot ze kwamen. Probeer andere opties... Ik vind dit maar vreemd! Sorry als ik te fel overkom maar jeetje.
Laatst gewijzigd door Aziraphale op 13 nov 2010 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Liefs van Corine en een
van Bo, Bella & Borre

- ]-marjolein-[
- Poema
Als je m wilt hebben zou ik gewoon naar die mensen toegaan, ze doen toch niks met ´m dus misschien willen ze hem wel kwijt. Dierenambulance kan ook heel moeilijk gaan doen als ze m eenmaal hebben, een vondeling mag je nml eigenlijk niet zelf houden zodra je hen in hebt geschakeld, en als de eigenaar van de kat wel bekend is hebben ze het recht niet eens om hem mee te nemen tenzij hij zwaar mishandeld is en in Nederland moet een kat daarvoor zo ongeveer dood zijn. En dat ligt niet aan de dierenbescherming maar aan de geweldige wetgeving van ons landje.
Maar begrijp ik dan ook goed dat je hem niet wilt houden? Dit lijkt me namelijk een heel geschikt maatje voor Jomi, en als je hem nu voert en helpt volg ik het ook niet meer als de dierenambulance hem op moet komen halen. Half december is belachelijk, ze maken mij niet wijs dat ze tot die tijd geen tijd hebben om een kat te komen vangen. Daar zijn ze voor.
Ik sluit me aan bij de vorige sprekers, als hij binnen komt kun je toch het voer in een kleine ruimte neerzetten en in alle rust aan je laten wennen?
Maar begrijp ik dan ook goed dat je hem niet wilt houden? Dit lijkt me namelijk een heel geschikt maatje voor Jomi, en als je hem nu voert en helpt volg ik het ook niet meer als de dierenambulance hem op moet komen halen. Half december is belachelijk, ze maken mij niet wijs dat ze tot die tijd geen tijd hebben om een kat te komen vangen. Daar zijn ze voor.
Ik sluit me aan bij de vorige sprekers, als hij binnen komt kun je toch het voer in een kleine ruimte neerzetten en in alle rust aan je laten wennen?
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars
Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
- pearlsofpassion
- Tijger
Dus, je wilt Jomi niet binnen houden want hij heeft buiten een vriendje. Dat vriendje is uit het huis gezet door zijn familie, zit onder de wonden ???
(waarvan, hoe lang al, heeft dus verzorging nodig en snel!....) . Je geeft hem eten, je laat hem binnen. Jomi aanvaard hem binnen...
Dit probleem lijkt ineens een stuk kleiner dan ervoor! Neem die Witte gewoon in huis, laat hem aan je wennen (hij is het ooit gewend geweest), lap hem op en hou ze beide binnen! Gun je omgeving aub hun rust.
Ik snap dat je Jomi niet weg wil doen, maar dat wil niet zeggen dat je hem los kan laten als hij andere katten verscheurt. Als je dat enkel doet voor jezelf (wilt Jomi niet weg doen) dan is dat ongelooflijk egoïstisch tov die andere katten. Dat kan je volgens mij niet maken!
Neem gewoon Witte in huis en hou ze binnen (Jomi zal dan met hem spelen ipv jou aan te vallen), daarmee red je meerdere kattenlevens (Witten en buurtkatten) en help je Jomi vooruit.
En je spaart er nog een klein fortuin mee uit...

Dit probleem lijkt ineens een stuk kleiner dan ervoor! Neem die Witte gewoon in huis, laat hem aan je wennen (hij is het ooit gewend geweest), lap hem op en hou ze beide binnen! Gun je omgeving aub hun rust.
Ik snap dat je Jomi niet weg wil doen, maar dat wil niet zeggen dat je hem los kan laten als hij andere katten verscheurt. Als je dat enkel doet voor jezelf (wilt Jomi niet weg doen) dan is dat ongelooflijk egoïstisch tov die andere katten. Dat kan je volgens mij niet maken!
Neem gewoon Witte in huis en hou ze binnen (Jomi zal dan met hem spelen ipv jou aan te vallen), daarmee red je meerdere kattenlevens (Witten en buurtkatten) en help je Jomi vooruit.
En je spaart er nog een klein fortuin mee uit...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Ik ben het helemaal met Valerie eens!! Bel de dierenbescherming maar af, zeg maar dat de kat weer binnen zit bij die mensen en hou hem zelf!! Ik snap niet hoe je zoiets kan aanzien?
Wat overigens ook zo is, je vertelt dat jomi elke kat buiten aanvalt, de kans is groot dat mensen dat zat worden en Jomi buiten niet langer veilig is. Ik wil het niet goedkeuren hoor dat mensen katten zomaar iets gaan aandoen maar die kans heb jij wel omdat je al weet dat hij andere katten aanvalt. Je moet je ook realiseren dat dat gevaarlijk is, door zijn nagels andere katten raken kan hij besmet worden met ziektes die zij hebben of er drager van zijn.
Ook zeg je dit:""maar ik heb wel met ze afgesproken dat als ik hem wel overgehaald krijg bij het volgende nest we de kitten naar hun terug kunnen brengen als het echt niet gaat""
Dus je vrienden krijgen weer een nestje? krijgen ze geregeld nestjes met hun katten?
Stimuleer je dit dan niet door te zeggen dat je er eentje van hun neemt?
Weet je wel hoevol de asiels met poezen zitten en elk voorjaar met kittens het hele jaar door?
Joh jij haalt dat Witje lekker naar binnen, je houdt hem de komende zes weken binnen en je zult zien dat hij na 6 weken helemaal gewend is aan jou
Kun je dat ene kitten gelijk afzeggen
Wat overigens ook zo is, je vertelt dat jomi elke kat buiten aanvalt, de kans is groot dat mensen dat zat worden en Jomi buiten niet langer veilig is. Ik wil het niet goedkeuren hoor dat mensen katten zomaar iets gaan aandoen maar die kans heb jij wel omdat je al weet dat hij andere katten aanvalt. Je moet je ook realiseren dat dat gevaarlijk is, door zijn nagels andere katten raken kan hij besmet worden met ziektes die zij hebben of er drager van zijn.
Ook zeg je dit:""maar ik heb wel met ze afgesproken dat als ik hem wel overgehaald krijg bij het volgende nest we de kitten naar hun terug kunnen brengen als het echt niet gaat""
Dus je vrienden krijgen weer een nestje? krijgen ze geregeld nestjes met hun katten?
Stimuleer je dit dan niet door te zeggen dat je er eentje van hun neemt?
Weet je wel hoevol de asiels met poezen zitten en elk voorjaar met kittens het hele jaar door?

Joh jij haalt dat Witje lekker naar binnen, je houdt hem de komende zes weken binnen en je zult zien dat hij na 6 weken helemaal gewend is aan jou

Kun je dat ene kitten gelijk afzeggen
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy
rust zacht alle engeltjes
en kipjes Kayla en Lucy
rust zacht alle engeltjes
Ik heb nu visite, maar ik ga zo op m'n gemak even jullie reacties lezen en reageren!