Verwende rotkat

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Cari
Tijger
Tijger

Re: Verwende rotkat...

Bericht door Cari »

Een jonge kat zonder maatje....de zoveelste die zijn eigenaars aanvliegt :roll: .
Aan de ene kant verwend, aan de andere kant niet gekregen wat hij nodg heeft......
Succes met de carnibest!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

Misschien had ik het "verwende" en "rotkat" even moeten scheiden! Een rotkat is het zeker want volgens mij bestaat er geen enkele gebruiksaanwijzing voor katten die je om de hoek op staan te wachten om je aan te vliegen als ze hun zin niet krijgen en die bij de dierenarts onder narcose moet worden gebracht om te worden onderzocht. Begrijp me niet verkeerd, het is m'n kind voor me en ik zou m geen minuut willen missen, maar het blijft mijn rotkatje!!!

Ik ga van het weekend even ander voer halen, want hier in het dorp is carnibest niet te koop![/quote]
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Een kat die je staat op te wachten om je aan te vliegen is gefrustreerd. Ik denk niet dat hij je echt staat op te wachten om jouw eens lekker aan te vliegen maar dat hij door zijn frustraties
achter jouw bewegingen aangaat. Toevallig kom jij dan net langs en ben je de pineut.
Komt jouw kat buiten? Kan hij zijn energie kwijt? Heeft hij genoeg speeltjes e.d.? Krijgt hij ook aandacht genoeg?

Je zou eens, wat al eerder wordt gezegd, een kuikentje kunnen proberen. Ik koop ze wel eens in ingevroren toestand bij de dierenwinkel. Ze leven zich daar helemaal op uit en misschien heb je wel kans dat hij jou dan met rust laat.

Er zijn overigens meer katten die zich niet willen laten onderzoeken bij de dierenarts, dat is heel normaal. Het zijn ook echte stress momenten voor ze maar om je kat dan een rotkat te noemen....vind ik nogal beledigend
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

rust zacht alle engeltjes
Adriana

Bericht door Adriana »

als ik alles heel goed lees dan is jullie relatie niet geweldig en beleef je weinig plezier aan je lieve huisdier..
en hij al veel langer ook niet aan jouw aanwezigheid, is hij als solo-kitten bij jou in huis gekomen?

de meeste mensen weten niet hoe belangrijk het is om kittens samen te laten opgroeien. ze leren van elkaar, stoeien en ontwikkelen gedrag, kunnen elkaar 'troosten' en warmte bij elkaar zoeken.
als zo'n kitten vroeg het nest heeft verlaten en in zijn eentje in opgegroeid dan loop je kans op gedragsproblemen.
de manier waarop je over hem praat geeft eigenlijk ook al aan dat jullie geen geweldige band hebben en het stoort je kennelijk dat hij niet doet wat jij wil.
k hoop dat je nog een tijdje bij het Kattenforum blijft zodat we verder met je mee kunnen denken om de situatie wat te verbeteren...

enne, hoe heet de 'verwaande' en 'verwende' rotkat...?
Lovecat
Jaguar
Jaguar

Re: Verwende rotkat

Bericht door Lovecat »

poeh, gister zag ik dit topic al staan, en net als Rob stond de titel mij niet aan, sorry ben ik gevoelig voor..
maar het interesseert me wel hoe dit verder gaat aflopen, omdat ik op zoek ben naar een 2e kitten om dit soort problemen voor te zijn... ik ben ook benieuwd wat het verhaal is van jouw 'rotkat', ik spreek hem/haar liever aan bij de eigen naam, dus ja, hoe heet ie?
*Dexter & *Mosa
Elsze
Huiskat
Huiskat

Bericht door Elsze »

De "verwaande rotkat" ;-) heet Jomi. Hij was 4 maanden toen we hem uit het asiel (Stevenshaage in Leiden) haalden. Ik was gelijk verliefd op hem al vroegen ze zich daar al wel af of we wisten waar we aan begonnen want daar was het al een donderstraal. Hij was op straat geboren en ze hebben hem gevonden.

Ik ben opgegroeid met katten en ik ben vanaf dag 1 druk in de weer met hem geweest! Hij heeft altijd bij ons op bed geslapen. De eerste weken als een sjaal om mijn hoofd en later verhuisde hij naar het voeten eind. Zoals ik eerder al schreef is het altijd mijn kindje geweest. Ik vind het een ramp als hij naar het pension moet als we op vakantie gaan, want ik kan hem eigenlijk geen dag missen. Ik denk ook dat hij net zo veel speelgoed heeft als het gemiddelde kind!

Hij heeft vanaf de eerste dagen de irritante neiging om als hem iets niet aan staat ons aan te vliegen! M'n hele armen zitten vol met littekens van hem want hij bijt er krabbelt er flink op los. Als hij op schoot ligt te slapen kan hij opeens de kolder in z'n kop krijgen en gaat ie vanuit het niets opeens bijten. En soms zo hard dat ik m'n arm zelfs al een keer heb moeten laten hechten!
Hij komt al vanaf dat hij heel jong was buiten en dat vond hij geweldig. Enige nadeel is dat hij ook alle katten uit de buurt sloopt! Er zijn er al aardig wat naar de dierenarts gebracht met abcessen en open wonden wat onze kat had veroorzaakt. Hij heeft nu een belletje om z'n nek en het is zelfs zo erg dat als andere katten dat belletje horen ze niet weten hoe snel ze moeten maken dat ze weg komen!

Kortom... ik hou zielsveel van het beesie en hij ongetwijfeld ook van mij, maar ik word langzamerhand wel een beetje wanhopig van m!

In dit album staan alle foto's die ik van hem heb. Dan kunnen jullie mijn trots bewonderen!
http://picasaweb.google.com/elsbeth.deb ... directlink
Lovecat
Jaguar
Jaguar

Bericht door Lovecat »

Ten eerste; wat een enorme knapperd is Jomi!

Voor de rest; ik denk dat wij hetzelfde probleem (ik zie het, nog, niet als probleem trouwens..) hebben; ik ben nu hard bezig een 2e kitten te regelen (de mijne is nu 6 maanden) om dit soort problemen voor te zijn; is dat geen idee voor jouw Jomi; of accepteert hij ook geen enkele kat om zich heen?
*Dexter & *Mosa
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

Wat een ontzettende lekker ding is Jomi, lijkt wel veel op onze Happy.
Ik denk ook dat een twede kat erbij wel goed zou zijn voor Jomi.
Jouw Jomi heeft nooit geleerd tot hoe ver hij kan gaan. Hoe reageer jij als je wordt gekrabd of gebeten?
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

rust zacht alle engeltjes
Elsze
Huiskat
Huiskat

Bericht door Elsze »

Ik zou best een tweede kat willen, maar ik ben bang dat Jomi die op sleeptouw gaat nemen en dat die net zo gaat worden. Ik ben aan Jomi gemiddeld zo'n 600 euro per jaar kwijt aan kosten voor de dierenarts omdat het zo'n gigantische vechtersbaas is. Nou betaal ik dat met liefde, maar dat zet me wel aan het denken over een tweede.
Vrienden van ons hebben 5 katten en die hadden pas een nest met kittens. Toen kreeg ik m'n vriend niet overgehaald voor een tweede kat, maar ik heb wel met ze afgesproken dat als ik hem wel overgehaald krijg bij het volgende nest we de kitten naar hun terug kunnen brengen als het echt niet gaat.
Aziraphale
Poema
Poema
Contacteer:

Bericht door Aziraphale »

Elsze, hoe vaak hebben die vrienden dan nestjes...? Het asiel zit trouwens ook vol met lieve, leuke katten/kittens hoor. Daar mag je de kat/kitten ook terugbrengen mocht het echt niet werken of mocht er geen klik zijn!
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Elsze - je zou ze ook binnen of in een catproof tuin kunnen houden of in een ren.
Dat scheelt heel wat onkosten door gevechten en ze worden veiliger oud.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
JC Anja

Bericht door JC Anja »

OOK IK LAS HIER WEL,MAAR REAGEERDE NIET.OOK VANWEGE DE TITEL. GEEN ÉÉN KAT IS EEN ROTKAT,NET ZOALS ER VAN OORSPRONG GEEN ROTMENSEN BESTAAN. DIE ZIJN ZO GEMAAKT.Sorry,mijn caplocks stond nog aan.
dat als ik hem wel overgehaald krijg bij het volgende nest
Dat is ook mijn vraag.....hoe vak hebben je vrienden dan nestjes?????

Ook ik heb maar één poes en dat is zeker geen rotpoes,omdat ze toevallig geen maatje heeft.Ze heeft ons en haar speelgoed en alle aandacht en ze is heel lief.Tja soms ook wel eens een beetje vervelend,maar wij zijn toch ook niet altijd goedgehumeurd??????En ik lust ook liever een kogelbiefstukje van de slager,dan een tartaartje van Lidl,maar het moet finacieel ook wel kunnen. En ik vind die tartaartjes van Lidl ook best lekker,dus eet ik ze wel en ben niet verwend.
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Ik vind het prachtig dat je dat geld over hebt voor je kat, maar ik vind het echt veel te ver gaan dat je hem dan nog loslaat in de buurt. Als je weet dat hij katten aanvalt... Dan kan je het geld inderdaad beter steken in de tuin af te sluiten dan steeds weer katten op te lappen. Die vinden dat ook niet leuk he! Kan je dat voor jezelf goedpraten??

Verder weet ik niet wat je kat allemaal in zijn jeugd heeft meegemaakt, maar het is duidelijk dat er iets grondig mis zit. Of het op te lossen valt met een extra kat, dat weet ik niet, maar ik zou er zeker niet zomaar een kitten bij zetten! Normaal bijten katten geen andere katten dood, maar als ik de jouwe zo hoor en dan met een kitten... Brrr...
Ik vraag mij ook wel af hoe jij gereageerd hebt toen hij zo aggressief was als hij pas bij jullie was. Heb je niet proberen achterhalen waar het aan lag? Was hij in het asiel ook aggressief? Zat hij daar met andere katten?

Als je er ooit een kat bij zet, neem dan aub eentje die minstens even groot is als hem zodat hij zich nog iet of wat kan verdedigen, neem geen verlegen katje, maar eentje dat van wanten weet en plaats die aub niet gewoon in de kamer. Dit gaat een uiterst voorzichtige introductie (noem het maar een koppeling) worden...
Hoe lang is hij nu al alleen?

Enne, maak je vrienden duidelijk dat ze moeten stoppen met nestjes laten komen! Er staan redenen genoeg overal hier op het forum te beginnen met dat er al veel te veel kittens zijn elk jaar en dat het voor de poezen niet gezond is!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Ik sluit me aan bij de wijze woorden van Valerie.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
MarjanR
Tijger
Tijger

Bericht door MarjanR »

Ik ook ;).
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Adriana

Bericht door Adriana »

oeps, we hebben hier een paar keer gevallen gehad van katten die mensen spontaan aanvielen.. Angelkitten/Audrey was de laatste maar ik kan me ook nog een Belgisch geval herinneren.
dat waren slecht/niet gesocisaliseerde solokittens, die zo ongeveer in de puberteit gedragstechnisch volledig uit de bocht schoten. we hebben geen terugmeldingen gehad maar ik denk dat het met beide katten niet goed is afgelopen.

jouw kleine terroristje Jomi komt uit het asiel en ik zou allereerst de situatie met de mensen daar bespreken. missch moet Jomi terug in een groep om manieren te leren. dan kunnen ze hem daar obsereren en kijken of hij inbindt en bijgestuurd kan worden.. en als hij daar een maatje vindt, dan kun je altijd overwegen het stel terug te nemen. in je eentje red je dat echt niet en de gok van een kitten erbij lijkt me vrij groot.. dat is bovendien een hele zorg waarvoor je zelf ook nog redelijk lang in de buurt moet zijn. ik bedoel: overdag thuis en niet werkend elders..
deze situatie is/lijkt me niet acceptabel, niet voor jou, niet voor je omgeving en al zeker niet voor Jomi, die er niks aan kan doen trouwens..
Plaats reactie