Volgende week is het eindelijk zover: ik mag mijn 2 nieuwe asielkatten ophalen! Ben ontzettend blij!

Thuis hadden wij altijd huisdieren, en de afgelopen jaren in mijn eigen appartement miste ik het dan ook erg. Je wilt toch aandacht kunnen geven en de afgelopen jaren was het gewoon te druk.
Nu toch weer wat meer tijd en de knoop doorgehakt om een kat bij het asiel te adopteren. Aangezien het wat lastig kan zijn om een kat hier naar buiten te laten heb ik bij het asiel duidelijk aangegeven dat ik voor een echte binnenkat ging; het belangrijkste is voor mij dat ik niet alleen mijzelf maar ook het beest gelukkig maak; dus geen kat binnenhouden die naar buiten wilt.
Resultaat; een iewat bange maar leuke poes van 2 jaar die altijd binnen is geweest en ook niet naar buiten durft. Daarbij ook haar dochter van 5 maanden! Het asiel vond het een goed idee om de 2 bij elkaar te houden zodat de sociale en niet bange van 5 maanden haar moeder ook wat uit de schulp zou halen en tot steun kan zijn.
Lijkt mij ook ideaal dat ze gezeldschap aan elkaar hebben wanneer ik niet thuis ben.
Ik kijk er erg naar uit en vind het superspannend. Wel heb ik een aantal vragen. Misschien hebben jullie tips?
- Hoe kan ik de 2 het beste laten wennen aan mij en de nieuwe omgeving? Ik verwacht dat de moeder erg bang zal reageren.
- Hoe de bange kat haar vertrouwen te winnen?
- Ik heb gehoort dat het voor binnenkatten belangrijk is om zoveel mogelijk verschillende voedingsmomenten op de dag te hebben zodat het niet saai wordt. Ik heb wisselende diensten en kan dit niet elke dag waarmaken, geeft het problemen wanneer ik niet altijd dezelfde tijden aanhoud? Iemand tips?
Alvast bedankt!