Zo lang nog binnen houden?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lidaju
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 17 mei 2010 20:39

Zo lang nog binnen houden?

Bericht door Lidaju »

Appie en Yuci zijn nu 5 maanden, en hier nu een maandje in huis ongeveer.

Het is de bedoeling dat ze straks naar buiten kunnen, deden de vorige katten ook altijd. We wonen in een vrij rustige omgeving, allemaal 30 km wegen in de buurt en achter het huis een groot veld. Nu wil ik de katten zowiezo nog even binnen houden tot na de castratie begin december, maar nu lijkt het me verstandiger en veiliger om ze pas na oud en nieuw voor het eerst buiten te laten. Wat zouden jullie doen?
Groetjes van Appie en Yuci, en hun personeel: Jolien

En om nooit te vergeten: Baloe en Winnetou
Gebruikersavatar
Spookysil
Poema
Poema
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 sep 2010 02:17
Locatie: Genemuiden

Re: Zo lang nog binnen houden?

Bericht door Spookysil »

Ik heb nooit buitenkatten gehad, maar misschien is het een idee (indien mogelijk) om een beetje te wennen aan 'de buitenlucht' door iedere dag eventje de tuin is te gaan?
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.

Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Zo lang nog binnen houden?

Bericht door Cari »

Ik zou ze pas half januari naar buiten laten. Ze zijn nog onwennig en dan kan het schrikken van een rotje heel akelig aflopen. Ze weten nog niet beter, dus ik zou geen risico nemen.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Zo lang nog binnen houden?

Bericht door pearlsofpassion »

Ik denk dat Luis hier pas in de lente echt naar buiten gaat. Ervoor misschien heel even onder toezicht, maar echt naar buiten, pas als het niet meer koud is.
Ze kunnen wel tegen kou, maar enkel als ze een wintervacht opgebouwd hebben en het dus steeds doen, en dan vind ik het in januari echt nog veel te koud om het ineens in te voeren. Ze beginnen dan zo snel te niezen... Zeker ons Kleintje met haar chronische niesziekte heeft het altijd weer een paar dagen als de temperatuur ineens weer snel zakt.
Dus ik wacht gewoon tot de lente... Dan is het ook het leukst...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie