Oranje-roze diarree na eten van Vitakraft Rolling Snack

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Inkie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 09 aug 2010 12:19

Oranje-roze diarree na eten van Vitakraft Rolling Snack

Bericht door Inkie »

mijn katten hebben vannacht het voor elkaar gekregen het busje (met schroefdop!!!) van de vitakraft open te krijgen! beiden hebben zo'n 40 snoepjes gegeten schat ik :evil:
ze zijn kwa gedrag gewoon zoals altijd, even actief en kroelerig als normaal. Cat had vanochtend een rare lucht om zich heen en toen ik keek waar het van kwam had hij een oranjige diaree aan zn poot zitten. Ik heb het gelijk schoongemaakt en zn broertjes poten ook en na nadere inspectie zat de hele kattenbak onder de oranje roze diaree, even later zat er een nieuwe lading in en beide katten hadden dezelfde diaree. het is niet waterig maar wel kwark-dikte zeg maar. het is zeker geen bloed en de diaree was egaal van kleur. Ik weet eigenlijk wel zeker dat de kleur van de snoepjes komt en de yoghurt in de snoepjes zal wel voor de diaree hebben gezorgt toch?

ik mag gewoon aan de buikjes komen en die zijn ook gewoon zacht en bewegelijk. misschien iets opgezet, maar wat wil je met 40 bolletjes in je buik!

wie herkend dit en weet of dit schadelijk kan zijn ofzo? ik heb hun eten weggehaald maar hun drinken staat nog, moet ik nog meer dingen doen?

mijn katten zijn trouwens ware verpakkingsmonsters. ze krijgen alles open! croissants, brood, kaas, wiskas temptations. ze maken t snachts of als ik even weg ben heel sneaky open als ze de kans krijgen :???: (en ja ik ruim t goed op, ze kunnen ook de voer-otto open krijgen en de koelkast)
Mijn slopertjes: Caterpillar en Fendt(foto), katertjes van 7 mei 2010, HTK
Logeerkat: Charlotte, 3 jaar oud, Heilige Birmaan
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: oranje-roze diaree na eten van vitakraft rolling snack

Bericht door Adriana »

zijn de ogen helder en zit er geen wazig vlies overheen?
goed laten drinken en tot rust laten komen en goed opletten, maar dat doe je al.
kijk even op het ingredientenlijstje hoeveel vitamines enzo er in dat spul zitten,
waarschijnlijk hebben ze erg veel vit a binnengekregen.
eigenlijk zouden ze een beetje gras moeten eten voor vit c en allerlei andere goeie stofjes
en dan rustig bijkomen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9352
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: oranje-roze diaree na eten van vitakraft rolling snack

Bericht door castratenkoor »

Hou ze goed in de gaten, bv vitamine A is inderdaad niet ongevaarlijk.
Veel laten drinken, natvoer tot soepjes maken met water.
En bij twijfel gelijk naar da.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Inkie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 09 aug 2010 12:19

Re: oranje-roze diaree na eten van vitakraft rolling snack

Bericht door Inkie »

de oogjes staan helder en ik heb net t voer teruggegeven (heb de brokjes in water gedaan) en de eetlust is er zeker. er staat 15.000 i.E. vitamine A, voor de rest zit er veel melk, yoghurt en suiker in (wat moet een kat met SUIKER!?) . je zou er 7 a 8 per dag "moeten" geven volgens de aanwijzingen.
Mijn slopertjes: Caterpillar en Fendt(foto), katertjes van 7 mei 2010, HTK
Logeerkat: Charlotte, 3 jaar oud, Heilige Birmaan
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: oranje-roze diaree na eten van vitakraft rolling snack

Bericht door pearlsofpassion »

Hallo Inkie,

die slogan van zoveel per dag om goed te zijn is typisch Vitakraft, maar dat zijn spijtig genoeg commerciële leugens! Het is vaak net het omgekeerde en ze zijn eerder slecht dan goed voor het dier.
Ik ken ze spijtig genoeg van de knaagstokken voor konijnen en konijnenvoer en daar zit werkelijk niets in dat goed is voor het beestje, maar er staat wel mooi het tegendeel op vermeld.
Als ik jou was zou ik sowiezo iets anders zoeken om je lievelingen mee te verwennen, iets wat ongevaarlijk is.
Een kat moet inderdaad geen suiker hebben en ook geen melk of yoghurt!

Gewoon een losgeklopt eitje vinden ze vaak erg lekker, of enkel de dooier. Veeel goedkoper en veel gezonder voor je schatjes.

Om ze nu bij te laten komen heb ik geen verdere tips, gewoon dat drinken nooit kwaad kan, dus kan je maar beter proberen zoveel mogelijk te laten drinken.
Als ik het mij goed herinner is Vit A een wateroplosbaar vitamine en kan je het dus met water uitdrijven. Deze zijn nog redelijk ongevaarlijk daardoor.

Hopelijk zijn ze snel beter!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Inkie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 09 aug 2010 12:19

Re: oranje-roze diaree na eten van vitakraft rolling snack

Bericht door Inkie »

dank je wel!

ik gaf er normaal ook nooit 8 per dag hoor! de horror, das duur! 1 keer in de week eentje ofzo in een poging ze op commando te laten zitten hahaha, maar meer ook niet.
een eitje, dat is een goed idee! dank je
Mijn slopertjes: Caterpillar en Fendt(foto), katertjes van 7 mei 2010, HTK
Logeerkat: Charlotte, 3 jaar oud, Heilige Birmaan
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: oranje-roze diaree na eten van vitakraft rolling snack

Bericht door Adriana »

wees bedacht op blaasontsteking want (te) veel vitamine a is slecht voor de slijmvliezen en dus ook voor de blaas.
gelukkig zat er geen b/biergist in want dat geeft bij overdosering bij katten ook brokken, vandaar mijn opmerking over wazige vliezen over de oogbol. dat herstelt wel maar duurt maanden.
vooral erg veel drinken/plassen om die blaaswand rustig te houden en wat gras.
en oei! wat zul je geschrokken zijn.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Inkie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 09 aug 2010 12:19

Re: oranje-roze diaree na eten van vitakraft rolling snack

Bericht door Inkie »

oke, dan haal ik morgen gelijk even nieuw gras!

ik was inderdaad erg geschrokken :shock: maar ze halen de was alweer gewoon van de lijn (grr, haha) dus ik ben er zeker van dat ze zich goed voelen
Mijn slopertjes: Caterpillar en Fendt(foto), katertjes van 7 mei 2010, HTK
Logeerkat: Charlotte, 3 jaar oud, Heilige Birmaan
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: oranje-roze diaree na eten van vitakraft rolling snack

Bericht door Adriana »

zo te zien zat er niet al te veel ellende in die vitakraft-staafjes.
m t gras: wat je kunt doen is een schone graspol (zachte soort gras) ergens uitsteken en in een potje met aarde zetten en je zult zien: groot succes. zitten prima stofjes in en ik ben niet zo dol op al die soorten 'kattengras'..
en het is ook niet bedoel om over te geven maar juist als aanvulling. ik snipper ook wel eens wat over het natvoer.

ooit lang geleden hebben we hier een probleem gehad met veel te veel gejatte biergistsnoepjes en sindsdien heb ik nergens snoepjes maar krijgen ze als snoepje 'Urinary' van Sanabelle, ze vinden dat heerlijk en het is preventief blaasgruisvoer dus ook nog nuttig. en niks aan de hand als ze er ooit te veel van zouden eten! en ja kleuterkatten zijn slopers en deugnieten en als ze nu al zo handig zijn dan belooft dat nog wat.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie