Ontlasting blijft vrij licht van kleur

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
nellebel
Tijger
Tijger

Ontlasting blijft vrij licht van kleur

Bericht door nellebel »

Onze Flip krijgt van Hills het standaard voer. (meestal smaakje kip). Nou valt op dat haar ontlasting niet echt een stevige drol is. Mijn vrogie kat had echt van die dikke drollen die je bij wijze van spreken zo uit de bak kon halen. Bij flip is het altijd flink grit erop gooien want anders plakken ze aan het schepje vast. Wat is nou normaal. Was bij onze vorige misschien de ontlasting te hard (flip poept ook veel meer). Ze is niet ziek, eet prima en is superactief. Maar ik ben die plakpoep dus niet gewend. Wat is normaal?
(ps het ligt dus wel echt in een drolletje, geen dunne brij, maar hij is niet zo vast maar plakt wat).
God, wat een onderwerp.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Adriana

Re: ontlasting blijft vrij licht va nkleur

Bericht door Adriana »

heb je al gekeken bij het sub-topic 'spijsvertering en ontlastingsproblemen"..?
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewforum.php?f=57
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

Ja, maar kan het zo snel niet terugvinden
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Adriana

Bericht door Adriana »

de stofwisseling van iedere kat is anders en ik denk dat het met de seizoenen ook nog wel wat verschilt. als het geen gierende diarree is dan zou ik me geen zorgen maken zolang het niet heftig stinkt. de ene kat poept wat steviger en de andere wat smeuiger en afhankelijk van de eetvoorkeur en bijv het vezelgehalte in het voer grotere en langere drollen dan de andere, die misschien in een aantal kleinere drolletjes poept.
en de kleur is ook wel afhankelijk van het soort voer, natvoer geeft vaak donkerder ontlasting dan sommige brokjes.
tenzij ziek! leverkwalen geven rare stopverfkleur, dacht ik.. maar dat zal hier niet spelen..
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

Nee, ze is niet ziek ofzo. Ik merk gewoon dat ik met meer zaken erg moet wennen. Mijn vorgie kat heb ik ruim 13 jaar gehad en dat was mijn eerste. Dacht altijd dat alle katten dan zo waren, maar nu ik dus aan mijn 2e katje ben zie ik zoveel verschillen, en voel ik me soms weer net alsof het mijn eerste is.
gr wen
Plaats reactie