Hebben ze het koud?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Deborah23
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 sep 2010 21:55

Hebben ze het koud?

Bericht door Deborah23 »

Hallo!!
Mijn 2 poesjes zijn snachts in de woonkamer, en mogen sochtends als ik wakker wordt bij me in de slaapkamer, tot ik er uit ga.. Vaak komen ze bij me op bed, en af en toe proberen ze ook echt onder de dekens te kruipen..
Ik heb snachts altijd de verwarming uit in de woonkamer, omdat ik t anders zonde vind van de elektriciteit natuurlijk.. Maar zouden de poesjes het koud kunnen krijgen? Ze komen niet buiten, dus zijn ook geen kou gewend..
En het begint nu behoorlijk koud te worden!!
Ik heb ook wel een mandje waar ze in kunnen slapen, maar daar liggen ze nooit in volgens mij.. En daar zit ook verder geen dekentje in of iets.. Want ik weet toch niet hoe ze zich daarmee zelf kunnen instoppen..
Maar het kan ook gewoon zijn dat ze willen spelen onder de dekens hoor, maar ik dacht: misschien hebben jullie een idee!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5485
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Hebben ze het koud?

Bericht door nellebel »

Onze vorige kat Nellie die kwam altijd alleen in de winter onder de dekens liggen, rest van de tijd lag ze er bovenop. Onze Flip ligt altijd onder de dekens. Volgens mij niet vanwege de kou, maar gewoon omdat hij het lekker vind. Met zijn koude pootjes tegen mijn buik
Ik denk dat als ze het koud krijgen ze echt wel in dat mandje gaan liggen of onder het dekentje kruipen (of lekker tegen elkaar aan).
Het vriest toch ook niet binnen bij jou, dus dat zal wel meevallen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Hebben ze het koud?

Bericht door Adriana »

de meeste katten kiezen voor warmte en ik zou, zeker als de verwarming laag/uit staat een mandje maken in een soort van holletjesvorm waar over de bovenkant een dubbelgevouwen fleece ligt zodat de lichaamswarmte binnen blijft. als ze dan niet s nachts bij jou mogen zijn, dan hebben ze in ieder geval iets knus-achtigs om in weg te kruipen
heel veel katten slapen en liggen graag onder een deken te soezen!
en je zou ze s nachts gewoon bij je kunnen nemen, overdag zitten ze waarsch ook al alleen..

en natuurlijk natuurlijk zou ik dat mandje bekleden met iets zachts van wol of fleece waar ze op kunnen liggen, jij slaapt toch ook niet op de vloer?

nog kleine aanvulling: deze reactie is voor Deborah bedoeld
Laatst gewijzigd door Adriana op 09 nov 2010 08:20, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5485
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Hebben ze het koud?

Bericht door nellebel »

Ja Adraina , klopt wel. Zodra ik de verwarming aanzet, ligt de kat het liefste op de vensterbank te ronken. Onze flip slaapt snachts prima door dus die ligt lekker onder de dekens. Bij de vorige was ik vaak bang dat ze zou stikken onder de dekens.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Hebben ze het koud?

Bericht door Admin »

Een draadje over dit onderwerp bestaat al. Zie http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =29&t=6289
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gesloten