Plannen ietsjes gewijzigd

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Plannen ietsjes gewijzigd

Bericht door castratenkoor »

Hij is veelste druk met de nieuwe huisgenoot, die heeft geen oog meer voor de computer.......
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Plannen ietsjes gewijzigd

Bericht door Peet »

Haha, nee, dat klopt wel een beetje. Zit nu net pas achter de laptop. Dat kleine ding is vééééél te leuk! Heb al wel foto's gemaakt. Ga ik straks nog op de gewone pc zetten. Heb hier geen psp opstaan.
Maar ze is leeeeeeeeuuuuuuuk. Ze doet of ze altijd al hier geweest is. Ze eet, drinkt, plast en speelt alsof haar leven er vanaf hangt! De krabpaal is mega-favoriet.
Ze is om haar eerste prikje geweest bij de da. Had ze nog niet gehad en we moesten toch met een hond even langs. Maar daar vond ze het ook gewoon normaal, best gezellig eigenlijk. Ze ging lekker op tafel bij de da zitten, vond het allemaal prima. De prik vond ze even vervelend, maar daarna ging ze gewoon lekker om zich heen zitten kijken.
Jemig... wat is ze leuk!

Heb het nog wel met de da over het katertje gehad. Verteld wat hij had enzo. Hij had wel een idee dat het dan moest zijn. Hij adviseerde om écht te wachten met hem te halen tot Chevy haar 2e prikje heeft gehad. Dat zou nog 4 weken zijn. Als Chevy al volledig geent zou zijn was het geen probleem geweest, maar nu vond hij het toch wel eng voor deze kleine.
Zoals ik haar nu zie gaat zij dat wel redden om nog even te wachten. Ze is zo zelfverzekerd, al zo eigen.
Natuurlijk komt die andere zéker hoor. Maar ga wel even overleggen met het asiel wat hun ervan denken. Of hij daar nog even mag blijven tot het allemaal wel veilig is voor alle partijen. Wil ik gerust het geld van tevoren al over maken, hebben hun meer zekerheid dat ik hem kom halen als alles veilig is.

Ik ben nu in ieder geval al héél happy met haar, kan alleen nog maar leuker worden.
Echt gezellig zo'n pretletter in huis!
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Plannen ietsjes gewijzigd

Bericht door castratenkoor »

Mooi dat het goed met haar gaat! Lijkt me heel verstandig even te wachten met het katertje tot ze volledig geënt is. Miosschien als je wat extra betaalt dat ze hem dan langer willen houden?
herb ik zelf ook met Rik gedaan, vind ik ook heel vanzelfsprekend.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Plannen ietsjes gewijzigd

Bericht door Peet »

Lijkt mij ook verstandig. En ik geloof ook wel dat Chevy het red die paar weken alleen. Ze is al aardig thuis.
Ik ga morgen het asiel bellen. Wil ook gerust betalen voor zijn 2e enting, lijkt me ook logisch. Ook nog wat extra als ze hem willen houden.
Ben benieuwd. Hoop dat ze er begrip voor hebben.

Zou erg zijn als Chevy ziek zou worden doordat we te snel willen.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Plannen ietsjes gewijzigd

Bericht door Peet »

Foto's komen morgen, sorry. Ga zo naar m'n bedje. Ben versleten. Ga de honden uitlaten, moeders thuis brengen die op 'kraamvisite' :grin: is. En dan lekker naar bed. Chevy mag gezellig mee, we zien wel waar het schip strand, haha.

Morgen beloof ik dat ik foto's plaats!
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Plannen ietsjes gewijzigd

Bericht door Adriana »

Peet schreef:Ze is er!!!!
wat een schatje!!!!!! Ikke is happy!
welkom in de wereld van de kattenmamma's!
nog een oog dichtgedaan vannacht
of alleen maar heel erg gelukkig en blij geweest met je nieuwe pluizebolletje? :pdtma:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Plannen ietsjes gewijzigd

Bericht door MarjanR »

Nou inderdaad, hoe ging het vannacht Peet?
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Plannen ietsjes gewijzigd

Bericht door Peet »

Super gegaan vanancht!
We hebben ze mee naar boven genomen. Wel de slaapkamerdeur dicht. Omdat het toch nog allemaal nieuw is. Wel de kattebak op de kamer gezet.
En later ook eten en drinken.

Ze is even op ontdekkingsreis op de kamer gegaan. En verder heeft ze de hele nacht op bed gelegen. Met af en toe een uitstapje over m'n hoofd :grin: , nachtkastje en door de vensterbank.
Maar de meeste tijd heeft ze tegen me aan gelegen. Of tussen onze kussens in.
Maar man, wat kan zo'n ding ronken! Prachtig. (ze maakt nog meer herrie dan onze échte Chevrolet, hahahah)

Ik was wel veel wakker, want we moeten natuurlijk wennen aan iets op bed wat. Is even vreemd. Maar Chevy heeft het volgens mij prima naar haar zin gehad. (vrouwtje heeft ook een elektrische deken, dus dat zal ze vást gevoeld hebben door het dekbed heen!)
Vanmorgen heeft ze een héle tijd op me geleden toen ik wakker was, en maar spinnen en spinnen en geaaid willen worden. Gezellig zo'n meisje op bed hoor. En voor ons went het ook vást wel om midden in de nacht opeens een tongetje over je neus en mond te voelen. :lol:

Dus al met al... wij zijn happy! Het is een wereldmeisje!
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Plannen ietsjes gewijzigd

Bericht door Anne »

Heerlijk zeg! Veel genietplezier! :-P
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Plannen ietsjes gewijzigd

Bericht door Peet »

Dat gaat zéker lukken!

Alleen moet ze even wachten op haar vriendje. Ik heb net het asiel gebeld. Het gaat op zich heel goed met Dodge, alleen hij mag nog niet weg. Vind ik alleen maar goed hoor. Ook verteld dat het poesje wat ik nu heb gisteren pas voor de eerste keer geënt is en dat onze da (die ik heel erg vertrouw) het pas veilig vind als hij komt een week na Chevy haar 2e enting. Ze kon het goed begrijpen. (naam van het virus ben ik weer kwijt, kan het niet onthouden)
Hij krijgt daar nu zijn 2e enting. Vooraf betalen wilde ze niets van weten. Had ik geen probleem gevonden hoor. Ik wacht nu gewoon 4 weken. Het is niet anders. Chevy vermaakt zich opperbest. Het zal straks even wennen worden, maar dat zie ik ook wel zitten. Ze zijn allebei nog heel jong hé.

Vind het voor Chevy toch veiliger als we even wachten met Dodge. (als hij al weg zou mogen)
Dan is het dubbel genieten! Straks weer opnieuw.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Update Dodge en een vraagje

Bericht door Peet »

Zomaar even een berichtje over het zwartje katertjes wat zit te wachten tot hij hier naartoe mag.
Heb vanmiddag weer even gebeld hoe het met hem is. (had een virus, naam vergeet ik steeds)
Het gaat prima met hem. Hij heeft vandaag zijn 2e enting gehad, dus dat is een goed teken. Als het minder met hem zou gaan geven ze die niet.
Hij liep al los in de ren samen met een cypertje.
Het is even afwachten of hij op deze enting reageert, maar dat weet je toch nooit hé.

Nu nog ruim 2 weken wachten, dan heeft Chevy haar 2e enting gehad en is die 'ingewerkt'.
En dan Dodge halen, maandag 6 december. Dus laat die Sint maar héél snel jarig worden!
Hij was nog wel wat schrikachtig, logisch. Ventje heeft nog niet veel meegemaakt. Vondeling nestje en toen het asiel in.
Maar Chevy is een lekkere tante, niet snel onder de indruk van iets. Dus ik hoop dat Dodge zich daar aan op kan halen. Al zal het wel even duren voor ze elkaar echt leuk vinden natuurlijk.

Maar ik heb nog een vraagje.
Ik wil nog valeriaan halen voordat hij komt. Maar hoe moet ik dat dan gebruiken?
Al met al ben ik ontzettend blij dat we voor 2 katten zijn gegaan. Moet er niet aan denken dat Chevy altijd alleen had moeten zijn. Nu maar hopen dat het maatjes worden!
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Update Dodge en een vraagje

Bericht door MarjanR »

Valeriaan druppel je op veilige plekjes.
Aangezien Dodge nog niet weet wat zijn plekjes zijn, moet jij dat vinden.
Chevy is al lekker op haar gemak.
Probeer het eerst even zonder.
Dan kun je ook zien waar Dodge naartoe vlucht.
En daar druppel je dan 3 druppels.
En zoek je naar eigen inzicht nog wat plekjes op (onder de bank, onder bed als hij daar zit, of gewoon onder de kast in de bijkeuken, weet ik het waar leuke plekjes zijn om te schuilen???)

Heel spannend allemaal hoor.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Update Dodge en een vraagje

Bericht door Peet »

Oké, op die manier. Dus even wachten waar hij graag zit. Kan ik dat dan ook doen op het kussen waar Chevy altijd op ligt als Dodge er is?
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Update Dodge en een vraagje

Bericht door Adriana »

je kunt het ook op een vochtig wattenschijfje doen en dan even over iets heen wrijven om het goed te laten verdampen. het is de bedoeling dat ze het inademen en afgeleid en rustig worden.
de sterkere vorm daarvan is de Feliway verdamper met feromonen, maar dat is een stuk duurder.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Update Dodge en een vraagje

Bericht door Peet »

Oké, bedankt. Weet ik wat te doen :grin:
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Plaats reactie