Waar doen jullie je kat 's nachts?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
annemeehart
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 jul 2010 15:34

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door annemeehart »

noa hebben we van begin af aan altijd al meegenomen naar bed, naast ons bed is er een kleine ruimte omdat het bed niet volledig tegen de muur past vanwege de verwarming, dus noa loopt savonds met ons mee naar bed en dan gaat ie naast het bed liggen.
Ook ligt hij vaak op de vensterbank bij ons slaapkamer raam, lekker ons en de buitenwereld in de gaten houden, of hij is zo gek als een deur en gooit alles om ver en gaat keihard door de gang en woonkamer rennen en mauwen.. haha
Sjaann
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 aug 2010 17:40

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Sjaann »

Wij hebben de kat op het voeteneind van bed. Hier heb ik ook een fleecheplade voor hem neergelegd en hij blijft hier lekker zitten! je moet alleen je bed wel wat vaker verschonen... Maar hij maakt mij s'ochtends ook wakker, maar je moet er wel van houden en er aan wennen.
Home is where the cat is! <3
Gebruikersavatar
MBHK
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 04 jul 2010 19:20

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door MBHK »

Ons huis is geheel toegankelijk voor de katjes. Tot op heden liggen ze meestal bij ons in bed, vaak naast onze kussens of aan het voeteneind. Heerlijk! :D Verder horen we ze weleens spelen in de woonkamer of hun eigen speelparadijs.
De vriendschap van een kat,
is vriendschap voor het leven.
Het is geen hond bekend,
hoeveel een kat kan geven.
Gebruikersavatar
dmg-san
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2010 21:41

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door dmg-san »

Mijn 2 meiden, mogen bij mij in bed snachts, ze hebben mijn slaapkamer en ze kunnen mijn badkamer in, snachts liggen ze allebei op mij :P lig alleen in een 2 persoonsbed maar ze willen perse op mij liggen hahaha
Gabriella van Dijk
Lynx
Lynx
Berichten: 167
Lid geworden op: 09 aug 2010 16:10
Locatie: Harmelen, Utrecht

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Gabriella van Dijk »

Bij mij staat alleen de badkamer, de gangkast en de inloopkast dicht, verder kunnen ze overal komen. Ze doen het alleen op de kattenbak gelukkig, vooral als ze iets op je bed doen wordt je niet gelukkig denk ik :(. Meestal slapen ze bij mij en staan ze pas op als ik opsta. :)
Sientje, Heilige Birmaan, 10-11-2010
Saartje, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Sammie, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Sjaann
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 aug 2010 17:40

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Sjaann »

dmg-san schreef:Mijn 2 meiden, mogen bij mij in bed snachts, ze hebben mijn slaapkamer en ze kunnen mijn badkamer in, snachts liggen ze allebei op mij :P lig alleen in een 2 persoonsbed maar ze willen perse op mij liggen hahaha
Die van ons maakt mij wakker nadat de wekker is gegaan! haha dus dat is ook een handige wekker
Home is where the cat is! <3
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door jennli »

Die van ons kunnen in de oonkamer, de gang, de badkamer en op onze slaapkamer. Meestal liggen ze alle drie op onze voeten te slapen. Jagger komt soms midden in de nacht allerlei speeltjes naar je toe brengen, waardoor we regelmatig wakker worden en dan tussen de balletjes of zels een stok met elastiek en muis wakker worden. We verschonen ons bed wel regelmatig.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Ragdoll
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 25 aug 2010 18:00

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Ragdoll »

onze twee schatten lopen s'nachts overal rond... spelen beneden in de huiskamer... of zoeken een plekkie om te slapen... regelmatig ligt er een of beide bij ons op bed aan het voeteneind en slapen ze gezellig met ons mee :grin:

zo nu en dan komen ze inderdaad speeltjes brengen en staan ze te miauwen voor ons bed... zo van ik wil spelen... wordt nou toch eens wakker... (hihi) of ik word s'morgens wakker en dan ligt er een speelgoedmuis naast mijn hoofd op het kussen... hebben ze hun "prooi" voor me achter gelaten :lol:
Gebruikersavatar
Queen
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:32

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Queen »

Helaas is het (nog) niet mogelijk om alledrie (twee kittens 19 wkn oud en lieve poes van 17 jaar) 's-nachts overal te laten schooieren in huis. Ik zou het graag anders willen, maar mijn oudste is nog te grommerig en de kleintjes nog te speels. De kittens hebben vanaf het begin af aan al een eigen kamer - ook en vooral voor de nacht - en weten niet beter, dus dat aat probleemloos. Ze gaan zelfs rond bedtijd vanzelf al lekker liggen in hun mandjes. Mijn oudste lieverd heeft dan de hele nacht vrij toegang tot het hele huis en iedereen is tevreden en slaapt lekker. Maar oh wee als het spul aan elkaar gewend is...... dan gaan alle deuren open, reken maar!
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
Gebruikersavatar
dani86
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 sep 2010 21:57
Locatie: landgraaf

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door dani86 »

bij ons liggen de 2 katten snachts in de veranda bij de hond (met zijn 3en in de mand of droje op een kast en vlekje in/bij de krabpaal) of ze zijn buiten als ze niet naar binnen willen!
in de winter wel altijd binnen snachts
Groetjes Dani en Ruud
Nala (4.5 jaar), Vlekje (bijna 4 jaar), Dropje (2 jaar) en Ziva (9 maanden)
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Aziraphale »

Onze twee kittens zijn nu voor het eerst in de computerkamper boven. Dit doen we alleen als wij thuis zijn en het liefste als wij erbij zitten. Nu komen ze sowieso graag bij ons zitten en typ ik dit met een kat op schoot ;) We hebben hier een extra kattenbak staan en bijv. bij een verjaardag zetten we ook extra voer/water neer.
's Nachts en overdag als wij er niet zijn, zijn ze in de keuken en woonkamer. Ze zijn hartstikke zindelijk en onze bank ziet er na 2 weken ook nog goed uit (al zetten ze er wel eens hun nagels in met springen/spelen).
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Gebruikersavatar
Patriche
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 sep 2010 10:32
Locatie: Rotterdam

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Patriche »

Als we niet thuis zijn of 's nachts kunnen ze wel alle 3 verdiepingen gebruiken, maar niet alle kamers in. Onze slaapkamer en woonkamer zijn dicht voor ze, maar naast onze slaapkamer hebben we een kamer waar een heerlijke bank staat waar ze dus lekker op kunnen liggen. Verder hebben ze op elke verdieping een bak met brokjes, een krabpaal en water en een aparte ruimte met 2 kattebakken, dus keus genoeg zou ik zeggen :)
De oudste mauwt 's ochtends niet meer, weet waarschijnlijk inmiddels dat dat toch niet helpt ;) maar de kleinste probeert het gewoon weer iedere ochtend....ach, gaat vanzelf weer over
Mijn 2 schatjes: Pim; 11 april 1999 & Indy; 6 mei 2010
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9352
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door castratenkoor »

Mijn katten hebben dag en nacht 3 verdiepingen en een buitenren. Ze hebben op zolder een kattenkamer waarvan de deur openstaat. Er is geen verschil of ik er wel of niet ben.
Ik sluit ze alleen op als dat ik hun belang/veiligheid is b.v. met vuurwerk, dan gaat de ren dicht.
Of met renovaties, dan sluit ik ze beneden op.
Als er iets in kamer of keuken moet gebeuren kan ik ze op zolder opsluiten.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Marrie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 dec 2009 18:46

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Marrie »

Onze dames hebben het hele huis tot hun beschikking. De honden moeten wel de bijkeuken in, maar de poezen moeten maar kijken waar ze willen liggen. Meestal eindigt het met alle dames bij ons op bed. Zeker nu het s'nachts kouder wordt ;-) Heerlijk!
Ligt de poes de hele dag op de stoel, reken dan op een natte boel
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Aziraphale »

Inmiddels slapen onze katjes bij ons in/op bed 's nachts ;) Meestal op een handdoek aan het voeteneind of lekker in onze armen. Maar ze zijn nog erg speels en houden ons geregeld wakker, dan gaan ze halverwege de nacht naar beneden.
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Plaats reactie